Růst na všech trzích, kde mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) podniká, čeká v letošním roce jeden ze dvou spolušéfů Michael Del Nin. Vyšší marže a příjmy mají firmě umožnit další snížení a zlevnění dluhu, řekl v rozhovoru pro Reuters.
, která vysílá v šesti zemích střední a východní Evropy včetně televize Nova v Česku, se chce postupně zbavit zadlužení, které nabrala jak v důsledku finanční krize, tak i dle slov manažera „stranou jdoucími kroky“ v minulosti. Na konci roku 2016 hrubý dluh dosahoval 1,01 miliardy amerických dolarů.
V březnu oznámila klíčovou dohodu na přecenění dluhu s největším akcionářem Time , která umožní snížit náklady zadlužená o 150 bazických bodů na 7,25 procenta.
Pokud ukazatel čistého zadlužení klesne od současného sedminásobku pod šestinásobek, náklady na dluh mohou dále klesnout k 6 procentům. A to chce Del Nin docílit letos. „Závisí to výrazně na růstu zisku OIBDA a schopnosti generovat volnou hotovost,“ poznamenal Del Nin.
Loni zisk před zdaněním a odpisy, tedy právě OIBDA, vzrostl při odfiltrování měnových pohybů o více jak pětinu na 150 milionů dolarů a překonal výhled firmy pro 18-20% růst. Cash flow před úroky ke konci roku dosáhla 96 milionů dolarů, také nad výhledem firmy.
Většina dluhu je garantována Time Warnerem, který drží 47 procent na hlasovacích právech a fakticky 75 procent akcií.
Nebližší splátky dluhu v objemu 251 milionů eur připadají na období počínaje listopadem. Ke splacení chce užít kombinaci warrantů a volného cash flow.
Výhled pro zisk a cash flow roku 2017 chce představit spolu s výsledky za první čtvrtletí roku. Růst reklamních trhů očekává Del Nin letos v České republice, Rumunsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku i Bulharsku.
„Očekáváme růst byznysu. Marže se budou zlepšovat,“ poznamenal Del Nin. Dvouciferný růst očekává Del Nin v oblasti předplatného (loni 12 % tržeb) a vyšší dynamiku oproti klasickým reklamním příjmům, které tvoří většinu tržeb.