Internetové úložiště Dropbox má za sebou výsledky za 4Q a kromě toho i své první roční výsledky od svého vstupu na burzu loni v březnu. Investory ale tato čísla bohužel moc nepřesvědčila.
Co se uživatelů týče, tak se základna platících rozrostla ve 4Q meziročně o 1,7 milionu na 12,7 milionů. Průměrný výnos na platícího uživatele se tak v posledním kvartálu roku vyšplhal na 119,61 USD (+7,4 % yoy).
Celkové výnosy za fiskální rok 2018 sice vzrostly meziročně o 26 % na 1 391,7 mil. USD (konsensus 1 386 mil. USD), ale čistá ztráta se za letošní rok nafoukla na 484,9 mil. USD (proti předchozím -111,7 mil. USD). Útěchou může být, že trh počítal s ještě horší ztrátou (499,5 mil. USD) a že v posledním kvartálu se podařilo Dropboxu čistou ztrátu snížit na 9,5 mil. USD. Tím se ztráta na akcii ve 4Q srazila na 0,02 USD. Free cash flow vzrostl na 362,4 mil. USD proti předchozím 305,0 mil. USD.
Hrubá marže za fiskální rok narostla na 75,1 % (+10,7 % yoy) a provozní marže se vyšvihla na více než dvojnásobek na 12,2 %. Jenže ve 4Q naopak provozní marže klesla meziročně na skoro třetinu na pouhých 3,3 %.
Akcie na burze Nasdaq klesají po výsledcích v pre-marketu o téměř 10 %.