Mediální společnost hospodařila v prvních třech měsících roku s čistými příjmy ve výši 146,56 milionu dolarů, což je meziročně pokles o 6,5 % při současných směnných kurzech, ale růst o 1,6 % při konstantních kurzech. Firma to uvedla v dnešním sdělení s tím, že zvyšuje prognózu pro letošní rok. Akcie společnosti zahajují dnešní obchodování na pražské burze o 2 %.
Provozní zisk před odpisy a amortizací OIBDA dosáhl 38 milionů USD, a při konstantních kurzech byl o 17,7 % vyšší než před rokem. O 8 % byl vyšší v aktuálních kurzech. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 35,8 milionu USD. V České republice zisk OIBDA ale klesl, a to o 2,8 % na 14,95 milionu dolarů.
Hotovostní prostředky získané z provozních pokračujících aktivity vyrostly o více než třetinu (+34 % při aktuálních kurzech) na 96,0 milionu USD. Čistý zisk z pokračujících operací dosáhl 11,751 milionu USD, což je skoro dvojnásobek toho co před rokem (+96,6 % při konstantních kurzech, +73,9 % při aktuálních kurzech).
Čisté příjmy v České republice ale klesly o 2,4 procenta na 50,3 milionu USD. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů však stouply o 6,4 procenta a OIBDA o 6,1 procenta.
„Tento rok měl tak výjimečný začátek, což překonává naše dosavadní očekávání do takové míry, že zvyšujeme naši prognózu pro rok 2019,“ uvedl v prohlášení jeden ze dvou generálních ředitelů Michael Del Nin. „S nejvyšší marží v 1Q za více než deset let došlo k 18procentnímu zlepšení provozního zisku OIBDA a více než 30procentnímu nárůstu volných peněžních toků, což patří mezi nejlepší výsledky za první čtvrtletí v historii společnosti," komentoval výsledky Del Nin.
Společnost dosavadní prognóze odhadovala růst provozního zisku EBITDA pro finanční rok v rozmezí 10 - 12 %, připomíná v ranním rychlém komentáři analytik Patria Finance Martin Cakl.
Příjmy z televizní reklamy se za první čtvrtletí snížily o desetinu v aktuálních kurzech. Firma ale ujišťuje, že za první čtyři měsíce roku, do kterých se budou započítávat i Velikonoce, porostou příjmy z televizní reklamy odhadem o meziroční 3 % v konstantních kurzech.
CME provozuje 30 televizních kanálů. Součástí CME je společnost CET 21, která je držitelem licencí na vysílání televizních stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Nova 2, Nova Action, Nova Gold a Nova International.
Vedle ČR má CME aktivity na Slovensku, v Rumunsku a v Bulharsku. Firma na konci července ukončila prodej svých aktiv v Chorvatsku a letos v lednu zrušila dohodu o prodeji svých aktivit ve Slovinsku.
CME v březnu oznámila, že zahájila přezkum svých strategických možností, včetně možného prodeje celé, nebo části společnosti.
Vývoj akcií sppolečnosti za posledních 5 let:

Zdroj: CETV, Patria.cz, Reuters, ČTK