Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Spurt v rychlé módě: Utečou obchody internetu?

Spurt v rychlé módě: Utečou obchody internetu?

11.06.2019 12:49
Autor: Redakce, Patria.cz

Asos, Boohoo, Zalando. Evropští prodejci fast-fashion módy zažívají po katastrofálním loňském roce dobré časy. Akcie společnosti Zalando se letos zatím zhodnotily o 61 %, což je třetí nejlepší výsledek v rámci evropského akciového indexu Euro Stoxx 600. Pro všechny to ale neplatí. Inditex, vlastník řetězce Zara, upadl u investorů v nepřízeň, a jeho kvartální výsledky budou zítra příležitostí, jak ukázat, jestli je jeho letošní cíl tržeb pořád dosažitelný.

Inditex tedy za čistě internetovými konkurenty zaostává, a totéž platí o švédském módním řetězci H&M. Jeho čísla se trhy dozvědí příští týden a právě rekonvalescence tohoto gigantu jim může mnohé napovědět.

Nákupy se stále více odehrávají na chytrých telefonech a tabletech, takže pokud investory něco přitahuje, jsou to růstové profily internetových firem. Akcie americké společnosti Revolve Group, která vstoupila na burzu v pátek, stouply už skoro na dvojnásobek. Graf níže ukazuje akcie online prodejců módy (modrá, černá, červená linie) v porovnání s "klasickými" kamennými řetězci (zelená, šedá linie).

0

„Internetový retail stále není na trhu dost rozšířený,“ domnívá se podle Bloombergu Gavin Launder, správce fondu v Legal & General Investment Management. „Překážky pro vstup jsou poměrně nízké – je to trocha výdajů na technologie, a vzhledem k velikosti trhu tady doopravdy není ani žádná překážka růstu.“

Investoři, kteří podporují firmy jako Asos, Boohoo nebo Zalando, podporují vlastně schopnost týmu přinést správný produkt. Valuační poměry se v obou třech těchto případech pohybují nad stejnými ukazateli u Inditexu a H&M.

Inditex musí podle Laundera poskytnout více informací ohledně svého internetového byznysu, a to jak z hlediska rozsahu, tak ziskovosti. Jinak se bude muset vzpamatovat kamenná „nákupní třída“, kde je Inditex se švédskou H&M hegemonem, nebo se bude muset začít pochybovat o růstu internetových obchodů.

A ještě jeden faktor stojí za zmínku, domnívá se také Launder. Amazon. Ten už oděvy prodává, ale obvykle jde o standardnější produkty jako džíny, trička a tenisky. Rychlou cestou, jak do módního byznysu skočit, by podle Laundera pro Amazon bylo koupit někoho jiného.

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Levi's se vrací na burzu, hodnota firmy dosahuje 6,6 miliardy USD
21.03.2019 11:14
Americký výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co., který se po 34...
H&M klesl zisk méně, než se čekalo, prodával více za plnou cenu
29.03.2019 11:19
Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl v prvním čtvrtle...
Nejatraktivnější nudná akcie na trhu?
23.04.2019 17:56
Společnost Levi Strauss & Co. před několika týdny opět vstoupila na ak...
Zisk Adidasu ve čtvrtletí stoupl o 17 procent
03.05.2019 11:15
Německému výrobci sportovního oblečení a obuvi Adidas vzrostl v prvním...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo