Nápojový gigant Coca-Cola ve třetím čtvrtletí zvedl tržby i prodej. Firma vyslyšela měnící se trendy na domácím trhu a vsadila na produkty s nízkým obsahem cukru. Pomohl také odbyt v zahraničí. Akcie společnosti na začátku newyorského obchodování rostou o více než 2 %.
Očištěné provozní tržby stouply o 16 % meziročně na 9,5 miliardy USD a jednotkový prodej o 2 %. Trh počítal s výsledkem pouze 9,43 miliardy.
Růst firma zaznamenala i u klíčové metriky, kterými jsou organické tržby, které jsou očištěné například o vlivy směnných kurzů. Od června do září stouply organické tržby o 5 %, více, než očekávaly trhy (+4,1 %).
Čistý zisk meziročně stoupl o 42 % na 2,59 miliardy dolarů. Srovnatelný zisk na akcii klesl na 56 centů oproti 58 centům před rokem, tržní odhad byl 57 centů. Negativním faktorem u něj byly kurzové změny.
Američtí zákazníci dávají před slazenými nápoji stále více přednost sycené vodě a rostlinným mlékům. Právě na to se snaží reagovat oba největší výrobci nealkoholických nápojů na světě, Coca-Cola a PepsiCo. U nápoje Coca-Cola Zero Sugar stoupl objem na klíčovém domácím trhu v USA ve čtvrtletí dvouciferně.
Světlým bodem výsledkové zprávy jsou i tržby v zahraničí. Silný růst zaznamenala v kategoriích káva a čaj v Japonsku. V Indii se její řada chytré vody stala druhou největší prémiovou značkou vody – za pomoci tamních celebrit a internetových reklam. Na více než 20 trzích firma uvedla nový produkt Coca-Cola Plus Coffee.
Firma počítá s tím, že organické tržby jí za celý rok stoupnou o 5 %, čímž naznačuje, že s možným zpomalení na konci roku příliš nepracuje. Na kapitálové výdaje chce letos vydat 2,2 miliardy USD, více, než byla její předešlá prognóza 2 miliard.
Akcie společnosti zpevnily od začátku roku do čtvrtka o 14 %.
Zdroje: Bloomberg. Coca-Cola, ČTK