Prodej aut v Německu byl loni nejvyšší za deset let - zvýšil se o pět procent na 3,6 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil spolkový úřad pro motorová vozidla KBA. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Výroba v německých automobilových továrnách ale dál klesla, meziročně o devět procent na 4,7 milionu. Podle zdrojů z odvětví je na vině pokles celosvětové poptávky, který se odrazil na snížení vývozu. Dvě třetiny všech nových vozů si pořizovaly firmy jako služební automobily.
Nárůst prodeje vykázaly nicméně téměř všechny německé značky - o 10,9 procenta, o 9,5 procenta nebo Mercedes o 6,3 procenta. Výjimkou byla značka Mini s poklesem o 0,9 procenta a Opel s poklesem o 5,3 procenta. Největší podíl na trhu, a to 18,5 procenta, si udržela značka .
Podíl automobilů s benzinovým pohonem meziročně klesl na 59,2 procenta z předchozích 62,4 procenta. Dieselové vozy představovaly 32 procenta, loni činil jejich podíl 32,3 procenta. Naopak auta na alternativní pohon vykázala nárůst téměř všechna.
Za samotný prosinec prodej aut v Německu vzrostl o 19,5 procenta na 283.380 vozů. Před deseti lety, tedy v roce 2009, se na zvýšení prodeje automobilů podílelo takzvané šrotovné. Díky tomuto bonusu pro nákup nového auta místo staršího dieselového vozu se v roce 2009 prodalo 3,8 milionu nových vozů.
V roce 2018 se prodej nových osobních automobilů v Německu snížil o 0,2 procenta na 3,44 milionu. Zaznamenal tak první celoroční pokles za pět let.
Jiná než v Německu je situace na britském automobilovém trhu. Tam se loni prodalo jen 2,31 milionu vozů - o dvě procenta méně než v předchozím roce a nejméně od roku 2013. Prodej automobilů v Británii loni klesl navíc už třetím rokem za sebou.