Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil Českému Telecomu zatím nejvyšší pokutu ve výši 81,7 mil. Kč. Jako důvod ÚOHS uvedl uzavírání smluv nevýhodných pro firemní zákazníky, používání věrnostního rabatu a omezování konkurence. Udělenou pokutu podle předsedy ÚOHS také ovlivnil fakt, že k porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže došlo opakovaně.
Konkrétně šlo o případ asi tří tisíců firem, které byly nuceny dorovnávat platby za předem dojednaný objem hovorů, i když tento objem hovorů nevyčerpaly. Některé zákazníky také Telecom zavazoval nevypovědět smlouvy před uplynutím dané lhůty a využívat hlasových služeb přes pevné linky pouze od Českého Telecomu.
Úřadu taktéž vadilo, že tyto služby byly nabídnuty pouze některým zákazníkům, ostatní k nim neměli přístup. Tyto praktiky, tedy poskytování výhod za závazek odebírat služby či jejich předem stanovené množství, běžně označované jako věrnostní rabat, podle Úřadu považuje za závažné i Evropská komise.
(zdroj: Reuters)