Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN99,8399,94-0,54
Msft-1,51
Nokia5,8025,95-4,35
IBM-0,85
Mercedes-Benz Group AG56,1456,16-0,39
PFE1,48
01.11.2025 1:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 31.10.2025 12:05:16
ERSTE BANK (ERST.F, Frankfurt)
Závěr k 31.10.2025 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
87,75 2,69 2,30 61 645
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Vysledky ERSTE a trojclenka
    31.10.2025 8:47

    Vazeni, toto je deja vu 2 roky zpatky. Kurz byl 780 a hodne lidi nevidelo kam to spejeje. Ted je to to same. Marcap Erste je 34 mld EUR. Zisk byl za tento kvartal 0,9mld + 0,2 mld eur pripocitejte za Santander Polska. 1,1mld + 4 kvartaly = 4,4 mld cisty zisk. 3474,4 = P/E 7,7 !!! Pokud se dostaneme na P/E 12 (napiste me jeden duvod, proc by P/E erste melo byt pod 8 !! trvale) tak pokud jdeme na 12, akcie vyroste o vice nez 50% a to rikam, ze ERSTE nijak neporoste, ze zisk 4,4mld uer je trvaly, ale ona je to celkem progresivni a rostouci organizece. Cili cilovka 3000/akcie je za me strasne konzervativni, 4000 ve strednedobem horizontu je realnejsi. Warren z Prachatic
    Warren_z_Prachatic
    • Poslušně hlásím
      31.10.2025 12:17

      že je zelí naloženo v bečkách a začíná kvasit. Erstýna vypadala, že má fázi bouřlivého kvašení za sebou a že nyní bude následovat fáze zrání a příprava na expedici. A ono to vypadá, že někdo do burčáku nasypal pořádnou dávku cukru a nejbouřlivější kvašení teprve přijde!
      VenkovskyZahradkar
      • dotaz na divi
        02.11.2025 9:43

        Vážení, vím, že se tady dlouhodobě diskuzně věnujete formě zdanění divi Erste a to zejména té prudě s tím zápočtem rakouské srážkovky. Právě z tohoto důvodu bych se chtěl výplatě divi vyhnout a subjektivně mám pocit, že erste bude lepší nakrátko tradovat než držet na long... no a prosím o radu... má Erste jeden stabilní výplatní den divi ročně /např. květen/? nebo to vypouští /divi/ po troškách např. každý kvartál jednou, což by mi moc nevyhovovalo. dík za radu Vlada77
        Vlada77
        • Re: dotaz na divi
          02.11.2025 11:58

          Divi je příští rok nulova (nebo skoro nulova) . Divi neni pro Erste dulezita obecne. Ted bude pak zcela nezajimava. Vyplaci na konci kvetna, 1x za rok. Vlnkovani ma smysl, kdyz jde neco do strany (v cyklech). Ja verim a doufamn, ze bude Erste v up trendu, to pak vlnkovani je v drtive vetsine horsi nez buy and hold. Warren
          Warren_z_Prachatic
          • divi
            02.11.2025 13:00

            díky za názor ohledně divi i osobního pohledu na vývoj kurzu. Souhlasím, že dobré výsledky umí dál tlačit růst navzdory silnému růstu kurzu v minulosti. Každopádně jsem se díval na to málo co je na pražské burze - za posledních pět let i dva roky má ze všech akcií nejvyšší nárůst ceny, i když jak jsi zmínil, tak ona to má v kontextu minimální divi ,zatímco např. KB, Moneta na divi neco přeci jen pustily ... každopádně zdar up trendu Vlada77
            Vlada77
    • Re: Vysledky ERSTE a trojclenka
      31.10.2025 10:40

      Dnes to rozhodně nakopli velkolepě.
      Orangutan
    • Re: Vysledky ERSTE a trojclenka
      31.10.2025 8:55

      Oprava: 34/4,4 = P/E 7,7
      Warren_z_Prachatic
  •  
    31.10.2025 7:35

    Zisk 901 mil eur za 3q, k tomu ještě asi 218 mil.eur z podílu na Santander, tak jsme na 1,1 miliard za 3q...
    TakcieTom
    • Výsledky a odhady
      31.10.2025 7:53

      Viz https://www.erstegroup.com/en/investors/reports/financial-reports ... Vyberte nahoře v seznamu souborů PDF. Čisté úrokové výnosy. 3Q 2024: 1903 mil EUR, konsenzus 3Q 2025: 1922, Fio: 1919, realita 1975, překonání o 2,7 procenta. Čistý zisk 3Q 2024: 886, konsenzus 3Q 2025: 838, Fio 828, realita 901, překonán konsenzus o 7,5 procent.
      Lumídek
      • Re: Výsledky a odhady (Fio vs realita)
        31.10.2025 15:12

        No tak zase jednou věštění z FIO dopadlo jinak, než to, co tvrdí ERSTE. Není to tedy tvrzení proti tvrzení, ale označovat ta čísla, se kterými se pochlubila EGB, jako „realita” … bůhví jak to je doopravdy. Skutečné lámání chleba nastane, až se oznámí výše divi.
        rnm
  • Co vy na to?
    30.10.2025 19:54

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-akcie-fondy-prevod-akcii-o-vikendu-i-v-noci-cesky-kapitalovy-trh-se-digitalizuje-289970#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    jendavenda
  •  
    29.10.2025 18:28

    https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/316592-projekce-hospodareni-erste-group-za-3q-2025 Očekávaný zisk za 3 q 2025 je ty Erste přes 800 mil eur, ale kdyz k tomu člověk prictd ještě ca 220 mil. Eur připadající na 49% podíl v Santander Polska, tak přes miliardu eur za čtvrtletí i s rezervou...
    TakcieTom
  •  
    29.10.2025 14:53

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-skupina-erste-muze-koupit-obchodni-centrum-palladium-praha-290340
    Tomorrow
  •  
    23.10.2025 12:39

    Systematické výběry, den co den, níž a níž, hlavně každý den odpoledne to někdo zklepává a před zavíračkou tomu dá lehce vydechnout.
    1*
  • Mno tak jo
    23.10.2025 11:30

    Investing.com - Deutsche Bank raised its price target on Erste Group Bank (VIE:EBS) (OTC:EBKDY) to EUR95.00 from EUR86.00 on Tuesday, while maintaining a Buy rating on the stock.
    NicemuNerozumim
  • info
    22.10.2025 19:09

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-zadni-cesi-neexistovali-objevili-se-jen-diky-rusum-hlasa-ruska-statni-televize-40544430#utm_content=ribbonnews&utm_term=video%20mardan&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
    Patrik
  • US banky
    20.10.2025 14:23

    citát: "Když někde vidíte švába, tak jich tam pravděpodobně bude více". Některé menší americké banky vykázaly nečekaně vysoké ztráty plynoucí z jejich úvěrové expozice a jejich akcie se dostaly pod výrazný prodejní tlak. Ačkoli jde o strukturálně jiný příběh, problémy těchto bank nemohou nepřipomenout relativně nedávný otřes stejného segmentu, kdy v březnu 2023 po bankovním runu zkolabovalo několik regionálních finančních ústavů v čele se Silicon Valley Bank.(letos americké banky výrazně navýšily úvěry nebankovním společnostem, které půjčují dále do ekonomiky, ale podléhají podstatně volnější regulaci a jejich hospodaření nemusí být a není tak transparentní – pozn. red.), nás jako Středoevropany budou spíše zajímat implikace této situace s přesahem na ostatní trhy.
    Patrik
  • NÁKUP
    20.10.2025 13:05

    Tak jsem se s vagónem a půl zhruba o sto níže vrátil do pozice, lákalo mě to již dříve vždy se to kolem 2000,-/ks odpruží a vrátí někam k mému prodeji na 2122,-/ks. Uvidíme jak to dopadne tentokrát... ;o) Přeji hezký den a hodně štěstí všem.
    Hanz
    • Re: NÁKUP
      20.10.2025 18:07

      Nemyslím, že to klapne v dohledné době. Podle mne se to teď bude válet kolem 2020,- až 2050,- , ale s ohledem na tu ameriku to bude do měsíce v pásmu 1900,- až 1950,-.
      Mart76
  • US BANKY
    17.10.2025 10:17

    včera US banky oslabily poté, co Zions Bancorp a Western Alliance Bancorp odhalily podvody u investičních fondů napojených na problémové komerční hypotéky.
    Patrik
    • Re: US BANKY
      17.10.2025 10:18

      O tom tady, Plho, od rána hovoříme, a to i na této debatě, jinak taky na Komerčce.
      Orangutan
  • AI pomyleni
    16.10.2025 11:38

    Vazeni, hodne z Vas tady uz rok/y mluvi o TECH a pak AI bubline. Nic neni vzdalenejsi pravde a vcerejsi vysledky TSM to zase a jen znovu potvrdily. Rust zisku o 40% Y/Y a predikce na dalsi kvartal 39%..nebrzdime, nebrzdime !!!!!
    Warren_z_Prachatic
    • Re: AI pomyleni
      17.10.2025 8:11

      No, hele, opičí rada není tak optimistická. 1) lze bez výhrad souhlasit s tím, že AI je obrovská věc, která bude mít stejně přelomové efekty jako trojice událostí Computer, Internet a Mobilní telefon, každá v podstatě určující ekonomiku celého desetiletí. Kdo to zachytí, vyhraje a bude v čele událostí i byznisu, kdo to dokáže využít, sveze se, a kdo ne, tak padne v trávě opodál. Celá věc se stále ještě rozbíhá, většina efektů teprve přijde. 2) Na druhou stranu, pro ekonomiku není na světě jen technický pokrok; často se děje, že lepší organizace nebo lepší byznis vítězí i s horší technikou, než má konkurence. Ford neměl nejlepší auta, ale uměl je chrlit každé tři minuty a příšerně levně. Vyhodnotit možné konkurenty tohoto druhu, zejména čínské, neumíme, ale tady se rýsuje jasné zranitelné místo, které může jednoho dne poslat NVIDII a spol. do zapomnění. 3) AI není jediná událost, co hýbe světem; je to Trump a jeho šílené nápady, je to vývoj Green dealu a energetiky; je to běžící válka, kterou kdekdo považuje za "vyřešenou", ale ono na ní vyřešeného není nic a bude vázat hromadu energie nejen ruské ekonomiky, ale vlastně odvozeně všech ostatních. Lze na tom strašlivě vydělat i vykrvácet, přesně jako změnila karty Druhá světová a Studená. 4) Aktuální poslední Trumpova šarvátka s Čínou je velice nejasná; proti jarnímu Dni osvobození to vypadá jako banalita, ale čtyři opičáci z deseti to vidí tak, že to nejspíš nadělá ve výsledku potíže podobného rozsahu, i když ne rychlý propad až 30%, tak dlouhodobě otrávením růstů může být to samé. Zběsilý růst zlata má odvrácenou stránku v propadu všeho, co má dluh, nejjasněji se to rýsuje na REITS, kupodivu, ale většina opičáků očekává projevy téhož v bankách, kde je to zatím jak na horské dráze, a v americkém průmyslu na indexu Dow Jones. Čína v tomto souboji tahá za jasně delší konec; nejlepší v co můžeme doufat, že e to rozplizne do neurčita a Trump tiše odvbolá svoje hrozby. 5) Co opravdu znamená problém se "vzácnými zeminami" čili vskutečnosti s kovy, to si netroufáme vyhodnotit.
      Orangutan
      • Bych to zjednidušil
        31.10.2025 8:00

        Kdo měl koule, vydělavá a kdo neměl filozofuje. Což je v podstatě parafráze burzovni nmantry, pesimisté vypadají chytře, zatim co iptimusté vydělavají. Těch, zlato, bitcoin..
        Velkamedvědice
        • Re: Bych to zjednidušil
          31.10.2025 16:16

          VM, zjednodušil jsi to opravdu hezky. Určitě víš že to většinou bývá krapet složitější. Osobně můžu dát čerstvý příklad jak si to trošku zkomplikovat ;o). Níže 20.10. jsem hlásil nákup, ovšem byl jsem "opatrný" a nastavil trailing stop. Nejdříve to šlo nahoru, poté to sjelo dolů a zrealizoval se mi prodej (ztráta jen -0,3%) což ušlo. Ovšem já čekal na nákup pod 2000,-/ks a nevyužil tak N kolem 2010,-/ks. Pak už to byl rychlík a já nakupoval až včera někdy kolem 15:55 za 2063/ks. Takže místo 1484ks mám 1444/ks, ale je to pořád lepší než nenastoupit vůbec :o). Každopádně ERSTE mé očekávání více než naplnila, takže GRATULACE! Hodně štěstí všem.
          Hanz
      •  
        17.10.2025 9:09

        Zde asi se vsim souhlas. Ja mluvim o techu a AI jako o trvale a nadale dlouhodobe rostoucich odvetvich, s masivnimi investicemi. Kdo presne bude vitez je vzdy nejiste. A samozrejme vsechny geopoliticke udalosti co jsi zminil jsou velka rizika, s timhle ja nemam problem. Muj prispevek nebyl o tom, kupujte TSM, vyroste to do roku 200%, to ne....Vztah Cina v s USA bude vicemene trvala tenze, Rusko vs USA valka nekonecna, energetika, hlavne v Evrope v obrim vnitrnim dluhu, starnuti populace, obri vladni dluhy, globalni oteplovani, je toho fakt hodne cemu celime
        Warren_z_Prachatic
        • Warren
          17.10.2025 9:19

          Jak to tak pozorujeme, kupujte furt TSMC, ale trefte bod, kdy to z nějakého důvodu zase katastrofálně propadne jako na jaře, a mohlo by to být ještě tento podzim. V tuto chvíli vypadá nejzajímavěji, ježto ho potřebují fakt snad úplně všichni a navíc není americký, což je další zatáčka. A asi Microsoft coby jistotu všech jistot. NVIDIA je aktuální vítěz, což je zároveň doporučení i nedoporučení, ježto úplně nejlepší je samozřejmě sázet na příštího vítěze. Stran těch podniků jako Micron a Broadcom se neodvažujeme hádat, to je jemnější záležitost.
          Orangutan
          • Re: Warren
            17.10.2025 9:47

            Tak kazdej DIP na techu bude vykoupen, drive nebo pozdeji. Pokud zuchne TSM treba na 200, tak to je na zastevni par nemovitosti vzit americkou hypo, k tomu lombard a k tomu margin v brokerovi :)))
            Warren_z_Prachatic
        •  
          17.10.2025 9:09

          rusko vs ukrajina...oprava
          Warren_z_Prachatic
    • Warren
      16.10.2025 15:26

      Spíš čekáme podobný rpoces, jaký už proběhl u "magnificent 7" - ta parta se začne dělit a někteří budou nemilosrdně poraženi. Ranní dotaz trvá - jak to vidíš se záchranou Intelu?
      Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.09.2025-
31.10.2025-
30.11.2025-
31.12.2025-
31.01.2026-
28.02.2026-
31.03.2026-
30.04.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025