Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN146,8146,84-1,24
Msft0,10
Nokia9,96
IBM-0,95
Mercedes-Benz Group AG48,01548,0151,22
PFE0,15
13.06.2026 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 12.06.2026 22:00:00
Microsoft (MSFT.O, NASDAQ Cons)
Poslední obchod Změna (%) Změna (USD) Objem obchodů (USD)
390,74 0,10 0,40 9 788 365 413
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Pěkný článek
    12.06.2026 9:50

    Tady je pěkně shrnuto, jak trh trestá špatnou firmu. Ve zkratce: Azure roste. Firma capex financuje jako jediná z provozního zisku. Je jednou ze dvou veřejně obchodovatelných korporací v USA s kreditním ratingem AAA. Má jak zrychlující Azure (Více než 80 % společností z žebříčku Fortune 500 využívá služby Azure AI), tak Copilota integrovaného do dalšího jejich SW, který škáluje příjmy z předplatného. https://www.investing.com/analysis/microsofts-190-billion-ai-bet-is-both-the-bull-case-and-bear-case-200682005
    Individualita
    • Re: Pěkný článek
      12.06.2026 16:38

      Článek je to pěkný až na tu TA. Začínám být skeptický co se týče uváděných xxx mld. USD všemi hyperscalery do nových datacenter. Údajně příští rok, mají být ještě vyšší investice nežli v letošním roce, uvidíme. Obecně se tyto investice prezentují jako investice do datacenter. Tyto spekulace "vyhonili" akcie HW společností do astronomických výšin. Po prostudování např. nedávného doplňování kapitálu Alphabet je tam jasně uvedeno, že cca 40 mld. půjde na podporu vlastních akcií vlivem prodeje akcií zaměstnaneckých z důvodů úhrady daní ( podobný problém má i NVidia viz její zpětné odkupy akcií vs. zaměstnanecké prodeje; tohle bude problém všech v IT sektoru ). Tady se již dlouhou dobu prezentuje "příběh", že např. ohlášená investice 100 mld. USD = HW datacenter. Realita je, ale jiná. V těchto cenách jsou zahrnuty nákupy pozemků, stavba samotných hal ( beton, cement atd. ), odměny zaměstnancům v AI divizích atd.. V neposlední řadě se do toho započítavají i energie viz. různé dohody hyperscalerů s výrobci elektřiny + velký počet investic do různých startupů pro budoucí možné nové energetické možnosti výroby. Přestávám věřit tomu, že tyto investice půjdou do HW, kdyby tomu tak bylo a opravdu by šli v takovém počtu investice do GPU, TPU apod. tj. čipů, tak to celé velmi rychle "vyhoří", jelikož to bude nerentabilní -> životnost čipů se pohybuje od 3 do 6ti let, dle využití výkonu daných čipů. Čím vyšší zatížení, tím menší životnost čipů. V takovém případě, nežli by se zaplatila původní investice do datacenter, už by byla potřeba úplně nových investic do nových čipů & stále dokola. Je třeba očistit ohlašované investice o samotné investice mimo samotnou stavbu datacentra ( ta má dlouhou životnost ), stejně tak pozemky, odměny zaměstnancům a v neposlední řadě samotné energetické přípojky & samotná výroba elektřiny. Obávám se, že samotné investice do HW ( čipů viz např. NVidia, Micron, Broadcom apod. ) nebudou v takové výši, jak se tady snaží média prezentovat. Budou podstatně nižší. Potom dává smysl investic do datacenter z dlouhodobého hlediska vč. započtení odpisů čipů dle jejich životnosti. Pokud se nemýlím, tak HW společnosti jsou v historické bublině, uvidíme.
      Věštec z ...
      •  
        12.06.2026 16:46

        Tam je to asi třeba porovnávat přímo s kontrakty na chipy a další infra viz. Nvidia atd. Nevím zda to mají někde rozepsané, na to nemám čas.
        Individualita
        •  
          12.06.2026 17:10

          To je právě ten problém, tohle se nikde neuvádí. Nikde se nepíše do čeho přesně ona společnost bude investovat. Ohlašují vše obecně, má to své důvody. Ostatně na to před časem poukázal i Warren Buffett, že tyhle společnosti si uměle mezi sebou "posílají peníze" ( vytváří tržby ) přičemž je vůbec diskutabilní, jestli to jsou skutečné tržby z kterých poté pramení zisk. Celé je to neprůhledné. NVidia prezentuje jen to co ji vyhovuje. Vůbec se jí to nedá vyčítat, jedná ve svém zájmu tak jako každá jiná společnost. Celý proces funguje následovně: Hyperscaler investuje miliardy dolarů do AI startupu (např. v hotovosti nebo formou předplacených cloudových kreditů). Startup tyto peníze / kredity obratem utratí u téhož hyperscalera, aby si pronajal výpočetní výkon (GPU) v jeho datových centrech na trénování modelů. Hyperscaler díky tomu vykáže prudký růst cloudových tržeb. Podle platných účetních standardů (GAAP) navíc hyperscaleři oceňují své podíly v těchto startupech tržní hodnotou (mark-to-market). Když hodnota AI startupu díky rostoucím tržbám stoupne, hyperscaler si do účetnictví připíše miliardové nerealizované zisky, což opticky zvyšuje jeho profitabilitu. Mimo jiné i sám Warren Buffett pokládal otázku a docela podstatnou: "Kde je tedy ona hodnota?". Buď to je ona hodnota v HW, jelikož bez něho AI nemůže fungovat a nebo je hodnota v samotných "továrnách AI" ( HW vč. samotných AI modelů a přístupu přímo k zákazníkům ). Kdo na tuto otázku najde odpověď vydělá. Můj názor je, že kromě TSMC bych do HW dlouhodobě neinvestoval ( krátkodobě ano, ale to není můj styl ), můžu se však plést. Je vhodné si přečíst přímo call investors, jak hyperscalarů tak samotné NVidie, která upozorňuje sama na jistá úskalí. Při posledním hovoru CEO jasně zmiňoval rizika spojená s tím, že GPU nemusí být nakonec odebrány hyperscalary, ale NVidia má rezervované výrobní linky u TSMC v objemu jaké potřebuje V případě jakýkoliv problémů, ať ze strany hyperscalarů nebo problémů na straně TSMC ( viz častá zemětřesení v oblastech jejich továren ) bude mít NVidia poměrně velké problémy. Je vhodné nečíst moc zprávy podobné Patria Finance apod. "odborníků", ale onen čas věnovat přímo komunikaci vedení společností k akcionářům. Já NVidii nevlastním, jen sleduji některé věci, takže mé pokrytí této společnosti není nijak velké, jelikož mě jako investice nezajímá. Proto je třeba brát mé zprávy ohledně NVidie s tímto pohledem.
          Věštec z ...
  • Vážení akcionáři,
    11.06.2026 20:31

    rád bych vás ujistil, že současný pokles ceny akcií je pouze vedlejším efektem naší skromné snahy utratit desítky miliard dolarů za AI, datová centra a vše ostatní, co se dá připojit do zásuvky. Chápeme, že někteří z vás mohou být znepokojeni drobnými detaily, jako jsou tlak na marže, zpomalování Azure či regulátoři kroužící nad námi v USA i Evropě. Dovolte mi však zdůraznit, že pokud se návratnost těchto investic dostaví dříve, než dojde investorům trpělivost, budeme to považovat za mimořádný úspěch. Do té doby vás prosím o zachování klidu a případné sledování kurzu akcií pouze v omezené míře, ideálně se ztlumeným jasem obrazovky.
    Satira Nadella
    • Vážený pane Nadello,
      12.06.2026 9:12

      jak je možné, že v den kdy Nasdaq roste 2,5% a roste v podstatě všude a všechno, klesá MSFT stejným procentem a to po více než 15% pádu z několika minulých dnů? Věřím, že z toho pro sebe vyvodíte patřičné důsledky a nakoupíte ihned tolik akcií, aby to cenu vyhnalo aspoň 15% pod konsenzus analytiků. Děkuji :-))
      Individualita
      • Re: Vážený pane Nadello,
        12.06.2026 16:48

        Odpověď je jednoduchá - medvědí pohled na danou akcii. Navíc nerostlo úplně vše v Nasdaq. Nesleduji všechny společnosti Nasdaq, ale zrovna Micron včera byl +10%. Obecně nyní kdokoliv oznámí investice do datacenter, reakce je rychlá - pád. Vcelku se divím, že ty investice stále ohlašují, když předem ví, jaká bude reakce. Z druhé strany pokud někdo investuje s dlouhodobým výhledem, měl by být rád za propad. Může přikoupit akcie + zpětné odkupy akcií samotnými společnostmi jsou výhodnější, čím nižší je jejich samotná cena akcie. Za mě by mi nevadilo kdyby akcie spadla na 1 USD, oni vše odkoupili a já zůstal sám jako většinový majitel. Potom bych vydělal na rozprodeji majetku a klidně bych tu společnost poslal do úpadku. Akcie se běžně hýbou +/-10%, je to běžné, jen v dnešní době tyto pohyby jsou mnohdy i v řádu pár hodin a lidské emoce na to reagují velmi rychle.
        Věštec z ...
    • Re: Vážení akcionáři,
      11.06.2026 21:14

      :)). Pěkně napsáno, důležité je, že neztrácíme smysl pro humor. :))
      Věštec z ...
  •  
    11.06.2026 20:06

    MS se chová opravdu zvláštně. Předtím za 3 pracovní dny skočil z cca 410 USD na 465 USD a nyní je za pár dní zase zpět pod 400 USD. Jak zmiňuje Zvonička, byla oznámena restrukturalizace XBOX. Trh začíná vnímat hyperscalery jako problém. Neustále oznamují další & další výdaje na nová datacentra. Je nejvyšší čas začít oznamovat, že původní zamyšlené investice do nových datacenter se ruší nebo přinejmenším odkládají "na neurčito".
    Věštec z ...
  • Za 8 seancí -80USD (-17%)
    11.06.2026 18:33

    Říkejte mi New Visomat. Kupuji jen akcie, které do dvou týdnů spadnou o 20%. Jako je tohle normální? :D
    Individualita
    • Re: Za 8 seancí -80USD (-17%)
      11.06.2026 18:55

      úplně normální to není, ne, když burza roste, ale hlavně ti to tu asi nikdo nepřeje. Včera šla zpráva, že se nedaří xboxu. Mne podobné situace naučily používat dost těsný stop loss. Už mi to ušetřilo spoustu peněz.
      Zvonička
  • Medvědi
    10.06.2026 20:16

    Aktuálně to vypadá tak, že medvědi zřejmě začínají vyciťovat přepálenost HW sektoru. Vše je neskutečně drahé ( myšleno IT sektor ). Zatím čekám, pokud MS propadne hlouběji pod 400 USD ( první nákup ( ředění ) mám nastaven na 380 USD ). Jinak kromě BRK.B nevidím rozumný nákup. Zřejmě není kam spěchat, "okurková sezóna" je před námi a Kačer Donald u "kormidla". Je vysoce nepravděpodobné, že by se nic výjimečného nestalo, ale možná se pletu. Zatím vše držím a za dividendy přikupuji. Pokud by přišel výplach na trhy tak doufám, že "náplast" přijde se zpětnými odkupy akcií ( čím nižší cena akcie bude, tím více se jich odkoupí za stejný objem peněz ) a tím pádem v budoucnu vyšším ziskem na akcii. Na medvědím trhu se dá vydělat i tím, že se nic nedělá :)).
    Věštec z ...
  • propad
    09.06.2026 19:33

    to je jako by to někdo centrálně řídil, v jeden okamžik padá tech i třeba těžba vzácných zemin nebo drony , diverzifikace nepomáhá, pak jedním obratem všechny akcie stejně nahoru zpět, zajímavé jak je to svázané dokupy všechno
    vencazmoravy
    • Re: propad
      10.06.2026 18:47

      Tohle souvisí s individuálními fundamenty firem, kdy se všem analytikům najednou synchronizovaly excelové tabulky.
      NoOne
    • Re: propad
      09.06.2026 20:12

      TA docela krutě nevychází..520 USD 02.06.2026 1:27 Microsoft má nyní našlápnuto na cca 520 USD. Rezistence jsou kolem 472 a potažmo kolem 495 USD, nicméně budou překonány dle mého názoru a MSFT se uhnízdí na výše zmíněných cca 520 USD. Toto je ode dneška můj náhled na nejbližší vývoj akcie. MSFT nedržím a nebudu ho ani obchodovat. petr12
      Velkamedvědice
      • Microsoft nedržím a nebudu ho ani obchodovat
        11.06.2026 20:05

        jsem napsal na konci příspěvku. MSFT skutečně udělal cenový průlom v jeden den kdy jsem to napsal, nicméně hned druhý den byl tento průlom znegován, čili zneplatněn. Pokud bych to obchodoval vypadl bych tedy hned následující den s nějakou omezenou ztrátou, čili není to opět o tom, že by to nefungovalo, protože pokud bych to chtěl obchodovat tak bych čekal na cenové potvrzení výše zmíněného průlomu. Nicméně tady teď budu překvapivě souznít s Warrrenem, myslím si , že MSFT těch 520 USD dá a možná ho i koupím jakmile v pondělí mrknu na graf po návratu z dovolené.
        petr12
      •  
        10.06.2026 0:40

        No co na to říct, že? Jako fakt nic ve zlém vůči Petrovi a všem příznivcům fungující TA, ale tak nějak přesně tohle jsem čekal. Dříve jsem v podobných situacích zažíval pocity radosti a zadostiučinění, ale dneska už tyhle pocity nemívám, páč v životě to obvykle chodí tak, že bud máš pravdu nebo kamarády. A to nemluvím o situacích kdy máš tu pravdu třeba nedej bože až příliš často, to aby si pak jeden pořídil neprůstřelnou vestu.. :o) Každopádně jakožto celoživotní optimista věřím tomu, že snad alespoň někteří kolegové tady pochopili co jsme se jim tady společně spolu s Věštcem snažili sdělit.
        Lišák
        •  
          10.06.2026 19:32

          Někdo ještě dodává, že v hospodě platí, že buď máš pravdu, nebo kamarády a doma buď pravdu, nebo sex :-)
          intfo
          •  
            10.06.2026 19:51

            máš recht, to je pravda, proto do hospody moc nechodím
            vencazmoravy
            • Venca
              10.06.2026 23:10

              Ty nebudeš na party moc oblíbenej. Počkat ne, ty nebudeš na party...
              Individualita
              • Re: Venca
                10.06.2026 23:46

                4x za rok hospoda že mě vytáhne švára, jinak bych ani nešel, přehadovat se s myslivcama že nemají vyhazovat v lese patrony, s jzdakama že moc stříkají, s hasičma že houno hasí, s kopálistama že houno kopou, s paličama kdo má tu nejlepší, je to těžký život na dědině :-)
                vencazmoravy
            • Venca
              10.06.2026 19:59

              souhlas, je to tak, lepší je mít pravdu, a jinde kamarádky.
              NoOne
    • Re: propad
      09.06.2026 19:45

      Souhlasím diverzifikace dnes již neplatí. Kdysi se dluhopisy hýbali opačně nežli akcie, dnes buď roste vše a nebo vše padá od komodit, státních dluhopisů, akcií.
      Věštec z ...
      •  
        10.06.2026 19:31

        A to "dnes" myslíš dnešní den, nebo od včerejška? Když se podívám na 6 měsíční graf zlata, Nasdaq 100, dividendového ETF TDIV, realitního HSBC FTSE EPRA NAREIT Developed, tresury bondů a hotovost, tak ty grafy nejsou stejné. Samozřejmě jsou situace kdy se investoři zbavují téměř všeho, kdy je nedobrá nálada, kdy se na více místech projeví inflace a očekávání vyšších úrokových sazeb, ale diverzifikace má stále vliv. Jiné to bude když budeš jen ve zlatě, jen v Nasdaqu, jen se spořícím účtem. nebo jen s investičním bytem někde v SAE.
        intfo
        • intfo
          11.06.2026 9:03

          Je to tak, rotace do defenzivy se děje. Třeba jinak nudný KXI přes noc vyrostl vč. aftermarketu o cca 7%. Teď jde o to, zda je to dočasné,nebo na roky. Pád MSFT se možná zastavil, nebo zpomaluje k cca 380. Uvidíme.
          Individualita
        •  
          10.06.2026 20:03

          Narážel jsem spíše na "pár" - akcie vs. dluhopisy ( především ty státní ). Když akcie klesaly, dluhopisy rostli ( inverzní vztah ). Dnes tomu už tak není. Neříkám, že se to neděje, jen to to již několik let není pravidlem. Stejně tak i zlato. I když u něho spíše splaskla bublina. Celkově je na trzích spousty peněz & emocí a podle toho to tak i vypadá. Pamatuji si dobu kdy např. potravinářský průmysl ( Nestle apod. ), byly považovány v době nejistoty za jistotu, neb jíst se musí a změna sentimentu v posledních letech je "zahnala do kouta". Aktuálně nediverzifikuji, vím, že to není rozumné a může se mi to vymstít, ale zatím držím portfolio "úzce". Nikomu to nedoporučuji, určitě je lepší mít "vajíčka ve více košících". Uvidíme kam se pohne inflace a nastavení úrokových sazeb CB, to bude pro trh z krátkodobého hlediska nejdůležitější informace.
          Věštec z ...
  •  
    09.06.2026 17:50

    Zatím -60USD (13%) za jediný týden. A to čekáme ECB,CPI, FED v příštích deseti dnech. To je 360 jistých. To je u MSFT srovnatelné jen s DOT-COM, finanční krizí a covidem. Kde je těch Petrových 520? :)
    Individualita
    •  
      09.06.2026 18:02

      Za jediný týden je to spíše -34 USD / akcie. Nevím jestli je 360 USD jistých, ale pod 400 USD se zřejmě podíváme. Meta 520 je zatím vzdálena, holt TA. Ideální by bylo kdyby hyperscaleři oznámili redukci výdajů. Otázka je co by potom bylo s HW společnostmi, když je jejich aktuální P/E 40-60. Pokud půjde níže, něco málo přikoupím.
      Věštec z ...
      •  
        09.06.2026 19:26

        Ok, je to týden + den. A už 14%. Tohle opravdu nevypadá dobře.
        Individualita
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026435,00
31.07.2026432,50
31.08.2026435,00
30.09.2026432,50
31.10.2026440,00
30.11.2026442,50
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026