Alespoň takto to pociťuji v posledních týdnech já. Pod slovem krize si představuji označení pro paniku, ne pro recesi. Ještě před několika měsíci bylo velmi těžké najít článek, který by alespoň slovem zmínil nějaký pozitivní výhled. Média mají v tomto směru ohromnou moc a šíří především informace prezentované takovým stylem, aby zvýšily jejich prodejnost. Mají moc paniku rozšířit a přiživit, ale nechat ji i vzniknout, a to až do takové míry, že osobně jsem měl někdy pocit, že se blíží konec světa (alespoň v ekonomickém pojetí). S celoplošným rozšířením tématu „krize“ do všech novin, časopisů, internetu a ostatních zdrojů informací jsme se dostali naštěstí do fáze, kdy slovo „krize“ přestává „prodávat“. Začínají se pomalu množit články, které nás připravují na světlou budoucnost a vyrovnávají tak doznívající články „krizové.“ Protože jak víme, člověk se často (nebo většinou) nechová a nereaguje podle skutečné situace (často ji ani nezná), ale reaguje na to, jak mu je prezentována. Spolu s nastupujícím jarem tak krize končí, ne však recese, která se teprve začíná projevovat.
Pokračování článku naleznete v rubrice Viděno zvenčí.
Máte svůj osobitý názor na dění na kapitálových trzích, další vývoj globální ekonomiky pod tíhou krize nebo jiné zajímavé investiční nebo makroekonomické téma a nechcete si jej nechat pouze pro sebe? Chcete vejít do povědomí, rozpoutávat diskuse a získávat uznání u statisíců čtenářů portálu www.patria.cz?
Ukažte co ve vás je, ukažte svou odbornost, udělejte si dobré jméno v profesionální komunitě našich čtenářů - posílejte nám své odborné články a eseje na téma investování, kapitálové trhy a ekonomika. Nejlepší články budou pravidelně zveřejňovány v této rubrice Viděno zvenčí, jejich autorům nabídnuta dlouhodobá spolupráce.
Chcete-li s námi spolupracovat, pošlete nám váš článek, který chcete publikovat, spolu se stručným osobním profilem na
info@patria.cz
.