Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Mediální agentury: Propad tiskové inzerce se ve druhém čtvrtletí prohloubí

Mediální agentury: Propad tiskové inzerce se ve druhém čtvrtletí prohloubí

27.4.2009 13:21
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Mediální agentury předpovídají, že ve druhém letošním čtvrtletí se pokles reklamy v denících a časopisech ve srovnání s prvním kvartálem, kdy dosáhl 12 procent, ještě zrychlí. V pondělí to napsal týdeník Marketing & Media.

Uvedený pokles v lednu až březnu přitom vycházel z takzvané hrubé inzerce, která nezahrnuje slevy, bonusy a bartery a počítá se z ceníkových cen. Podle některých agentur bylo ale reálné s nížení hlubší. "V letošním roce se nůžky mezi monitorovanými hrubými investicemi a finančním příjmem z inzerce rozevírají ještě víc, než tomu bylo v minulosti. A to vzhledem k tomu, že faktický úbytek inzerce uvolňuje prostor pro bartery, ,pro bono' aktivity či auto inzerci," říká Dagmar Jindrová z OMD. Očekává přitom, že zbývající období prvního a pravděpodobně i druhého pololetí bude ve znamení strmějšího pádu inzerce, než tomu bylo v prvním čtvrtletí.

Také Jiří Ryšavý z MediaComu na základě investic klientů agentury říká, že pokles investic do tisku byl v 1. čtvrtletí vyšší než 12 procent. "Neočekáváme, že ve druhém čtvrtletí se tento trend výrazně změní," dodává k dalšímu výhledu. Tomáš Renč z Mediaedge:cia považuje čtvrtletní monitorované výsledky za přibližně odpovídající skutečnosti. Rovněž on ale odhaduje pro zbytek prvního pololetí prohloubení poklesu. "Do poloviny roku se číslo ještě zvýší," předpokládá.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data