Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Mediální agentury: Propad tiskové inzerce se ve druhém čtvrtletí prohloubí

Mediální agentury: Propad tiskové inzerce se ve druhém čtvrtletí prohloubí

27.04.2009 13:21
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Mediální agentury předpovídají, že ve druhém letošním čtvrtletí se pokles reklamy v denících a časopisech ve srovnání s prvním kvartálem, kdy dosáhl 12 procent, ještě zrychlí. V pondělí to napsal týdeník Marketing & Media.

Uvedený pokles v lednu až březnu přitom vycházel z takzvané hrubé inzerce, která nezahrnuje slevy, bonusy a bartery a počítá se z ceníkových cen. Podle některých agentur bylo ale reálné s nížení hlubší. "V letošním roce se nůžky mezi monitorovanými hrubými investicemi a finančním příjmem z inzerce rozevírají ještě víc, než tomu bylo v minulosti. A to vzhledem k tomu, že faktický úbytek inzerce uvolňuje prostor pro bartery, ,pro bono' aktivity či auto inzerci," říká Dagmar Jindrová z OMD. Očekává přitom, že zbývající období prvního a pravděpodobně i druhého pololetí bude ve znamení strmějšího pádu inzerce, než tomu bylo v prvním čtvrtletí.

Také Jiří Ryšavý z MediaComu na základě investic klientů agentury říká, že pokles investic do tisku byl v 1. čtvrtletí vyšší než 12 procent. "Neočekáváme, že ve druhém čtvrtletí se tento trend výrazně změní," dodává k dalšímu výhledu. Tomáš Renč z Mediaedge:cia považuje čtvrtletní monitorované výsledky za přibližně odpovídající skutečnosti. Rovněž on ale odhaduje pro zbytek prvního pololetí prohloubení poklesu. "Do poloviny roku se číslo ještě zvýší," předpokládá.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
12.11.2025
22:01Dow Jones na rekordních hodnotách před hlasováním o ukončení shutdownu  
17:23Pětileté valuační „pravidlo“ – nyní „tentokrát jinak“?
17:21Nejlepší Dlouhodobý investiční produkt alias DIP na trhu nabízí Patria Finance, ocenila prestižní soutěž
17:05Spoření na penzi mají témeř 4 miliony lidí, letos jejich počet klesl
15:36Jakub Blaha: AMD představilo dlouhodobé finanční cíle, zisk má vyrůst o 400 procent  
15:34Goldman Sachs: Americké akcie čeká slabší dekáda, diverzifikujte mimo USA  
14:39Švýcarský On navyšuje výhled a chce být nejprémiovější sportovní značkou na trhu
13:32Foxconn zvýšil zisk o 17 %, chystá spolupráci s OpenAI
13:19Dolar nejatraktivnějším aktivem? Carry strategie poráží akcie i dluhopisy
12:42RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:33AI čipy potáhnou AMD k rekordním ziskům, míří na 35% růst tržeb
10:50Akcie jsou na tom dnes smíšeně, pozitivní vývoj však převládá  
10:29Světová poptávka po ropě a plynu může růst až do roku 2050, uvedla agentura IEA
10:03Infineon očekává návrat k růstu tržeb díky zlepšenému výhledu v segmentu umělé inteligence
8:57Rozbřesk: Redukce růstu ve čtvrtém čtvrtletí by měla být do jednoho procentního bodu
8:51CFO ČEZ pro Patria.cz, Infineon sází na AI, AMD predikuje 35% růst tržeb a futures jsou smíšené  
7:59GasNet i jaderný rekord versus padající ceny elektřiny, rozklíčovává výsledky i výhled šéf financí ČEZ Novák
6:09Wells Fargo varuje: Technologie jsou nadhodnocené, je čas realizovat zisky
11.11.2025
22:02Wall Street bez jasného směru: Dow Jones posílil, zatímco Nasdaq mírně ztratil  
17:19Akciový „zákon“ 7 % drží od roku 1870

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data