PRAHA (MEDIAFAX) - Mediální agentury předpovídají, že ve druhém letošním čtvrtletí se pokles reklamy v denících a časopisech ve srovnání s prvním kvartálem, kdy dosáhl 12 procent, ještě zrychlí. V pondělí to napsal týdeník Marketing & Media.
Uvedený pokles v lednu až březnu přitom vycházel z takzvané hrubé inzerce, která nezahrnuje slevy, bonusy a bartery a počítá se z ceníkových cen. Podle některých agentur bylo ale reálné s nížení hlubší. "V letošním roce se nůžky mezi monitorovanými hrubými investicemi a finančním příjmem z inzerce rozevírají ještě víc, než tomu bylo v minulosti. A to vzhledem k tomu, že faktický úbytek inzerce uvolňuje prostor pro bartery, ,pro bono' aktivity či auto inzerci," říká Dagmar Jindrová z OMD. Očekává přitom, že zbývající období prvního a pravděpodobně i druhého pololetí bude ve znamení strmějšího pádu inzerce, než tomu bylo v prvním čtvrtletí.
Také Jiří Ryšavý z MediaComu na základě investic klientů agentury říká, že pokles investic do tisku byl v 1. čtvrtletí vyšší než 12 procent. "Neočekáváme, že ve druhém čtvrtletí se tento trend výrazně změní," dodává k dalšímu výhledu. Tomáš Renč z Mediaedge:cia považuje čtvrtletní monitorované výsledky za přibližně odpovídající skutečnosti. Rovněž on ale odhaduje pro zbytek prvního pololetí prohloubení poklesu. "Do poloviny roku se číslo ještě zvýší," předpokládá.