Kanadský výrobce autodílů Magna International Inc. byl vybrán německou vládou v sobotu jako partner pro Opel. Podle německého ministra financí P. Steinbruecka vláda poskytne přibližně 1,5 miliardy Euro překlenovacích půjček Opelu, zatímco Magna a (0,75 USD, -33,04%) dokončí kontrakt. Pan Steinbrueck také řekl, že zúčastněné strany se dohodly na systému správy majetku pro Opel, s cílem izolovat evropské operace od očekávaného konkurzního řízení společnosti . Magna se ve své nabídce spojila s ruským výrobcem automobilů OAO GAZ Group a státem kontrolovanou OAO (191 EUR, 10,40%). Společnost plánuje koupi Opelu a British Vauxhall od stejně jako podnik Chevroletu v Rusku.
Jestliže se obchod dokončí, Magna se tak podle WSJ dostane ke svému dlouhodobému cíli - výrobě automobilů a fungování nejen jako výrobce součástek pro další společnosti. To poté, co se prostřednictvím fúzí a akvizicí stala jednou z největších společností dodávajících automobilové součástky a jednou z mála, která setrvala relativně zdravá navzdory hlubokému poklesu v odvětví. V roce 2008 Magna ohlásila čistý zisk ve výši 71 milionů dolarů z obratu ve výši 23,7 miliard dolarů. Působí už i jako výrobce aut pro jiné automobilky - jedna z jejích divizí, Magna Steyr, kompletuje vozidla pro automobilové výrobce z rakouského Grazu. Vozidla, která vyráběla, zahrnují minivany a Jeepy pro (36,71 USD, 1,89%) a (26,57 EUR, 4,61%) Z4 roadster. Obchod by ale sebou nesl i problémy. Převzetí Opelu by ji např. postavilo do pozici konkurenta s mnoha jejími klienty. Navíc nemá mnoho zkušeností s marketingem a prodejem pro konečného spotřebitele.
Pro Magnu je již několik let hlavním expanzním trhem Rusko a podle WSJ má úzkou vazbu na Olega Deripaska, magnáta kontrolujícího OAO GAZ. V roce 2007 pan Deripaska koupil 20%-ní podíl v Magně, musel ho však postoupit věřitelům, jakmile loni na podzim finanční krize dolehla jeho impérium. Na začátku tohoto měsíce pak podle WSJ ruský premiér Vladimir Putin telefonicky diskutoval s paní Merkelovou ruskou účast v nabídce Magny. Po několik let přitom Kreml podporoval ruské společnosti při koupi zámořských aktiv, avšak mnoho obchodů bylo v cílových zemích poznamenáno politickými překážkami. Od doby, kdy udeřila ekonomická krize, se pak Kreml snažil podepřít churavějící ruský automobilový průmysl, který je významným zaměstnavatelem, dotacemi ve výši miliard rublů. GAZ usilující o restrukturalizaci svých závazků snižuje tisíce pracovních míst a škrtá náklady a nemůže dodat pro koupi Opelu žádné finance. Má ale volné kapacity, které jsou podle WSJ relativně moderní a mohly by sloužit pro výrobu Opelů a zachovat zaměstnanost.