Podle společnosti se zdá, že se poptávka na trhu stabilizovala a došlo ke snížení ze strany tlaku nabídky italských a španělských dovozců. Nicméně silný tlak na ceny pokračuje a poptávka se přesunula k levnějším výrobkům na trhu, což mělo za následek pokles průměrné ceny produktů. Společnost uvedla, že se tržby v červnu zvýšily o 6,5 % meziročně na 131,7 mil. PLN. Růst zaznamenal i v případě objemů: Objem prodaných kachliček dosáhl 4,68 mil. m2 (+16 % meziročně) a koupelnová keramika 326 tisíc (+7 % meziročně).
Náš názor:
Tržby za červen byly relativně silné a pokud bude růst pokračovat, přistoupíme patrně ke zvýšení naší celoroční prognózy. Poté, co v 1Q09 poklesly tržby o 19,0 % očekáváme, že by ve zbytku roku měly růst o 1,5 %. Zároveň však máme výhrady k tomu, že společnost zveřejnila tržby pouze za jeden měsíc. To by mohlo naznačovat, že dynamika tržeb byla v dubnu a květnu negativní. Pokračující tlak na ceny byl očekáván, avšak vzhledem k příznivější kurzové situaci je poněkud překvapující pokles průměrné ceny produktů. Na druhé straně je však možné, že se strategie Cersanitu zaměřuje na maximální využití kapacit na úkor cen.