Odsouvání dodávek nového letounu společnosti (51,61 USD, 7,93%) s názvem 787 Dreamliner - první komerční letadlo na světě vyrobeným z uhlíkatých vláken namísto hliníku - se negativně projeví na výsledcích za třetí čtvrtletí letošního roku mimořádnými náklady před zdaněním ve výši 2,5 miliardy dolarů, neboli 2,21 dolaru na akcii.
již odložil první zkušební let svého nového letounu pětkrát, dnes se však společnost nechala slyšet, že se první let nového letounu má uskutečnit ještě do konce letošního roku. První Dreamliner by potom měl začít sloužit svému majiteli již ve čtvrtém čtvrtletí příštího rok.
Podle původních plánů měla firma dodat první letoun 787 japonské letecké společnosti All Nippon Airways již loni v květnu. První let se měl původně uskutečnit již v létě 2007. Zpoždění mimo jiné způsobily problémy s dodavateli, nedostatek součástek, pozdější změny designu, stávka mechaniků a problémy ve výrobě.
První dodávky nového letadla by podle současných informací měly proběhnou dva půl roku po původně stanoveném datu. Společnost však i přes rostoucí náklady odsunutí prodejů Dreamlineru věří, že jeho výroba bude celkově zisková.
Poslední informace trhu stačila k tomu, aby zlepšil svůj názor na akcie , které si již v předobchodní fázi připisovaly 6% růst a své zisky po zahájení burzovní seance na Wall Street navýšily až na 9 % nad 52 dolarů.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, AP)