Největší světový internetový vyhledávač (529,91 USD, -1,01%) zvýšil ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 27 procent na rekordních 1,64 miliardy dolarů (přes 28 miliard Kč). Oznámila to v noci na dnešek firma. Výsledky naznačily oživení trhu s internetovou reklamou. Očištěný zisk na akcii dosáhl 5,89 USD, když trh dle konsensu Bloomberg očekával hodnotu 5,43 USD/akcie.
Tržby společnosti stouply o sedm procent na 5,94 miliardy dolarů, ex tac pak 4,38 miliardy dolarů, nad konsensem Bloomberg na úrovni 4,25 miliardy USD. Tempo jejich růstu tak zaznamenalo první zrychlení od začátku hospodářské recese ve Spojených státech v prosinci 2007, napsala agentura AP.
"Nejhorší část recese je zjevně za námi," uvedl generální ředitel společnosti Eric Schmidt. Dodal, že se zajímá o významnější akvizice a mohl by každý rok nebo dva koupit některou velkou firmou.
Společnost čelila recesi lépe než další firmy závislé na příjmech z reklamy a všeobecně se očekávalo, že bude jako jedna z prvních těžit z hospodářského oživení.
Představitelé firmy uvedli, že velcí zadavatelé reklamy měli ve třetím čtvrtletí větší zájem o inzerci na internetu a že spotřebitelé zvýšili internetové nákupy.
Akcie společnosti po zveřejnění výsledků posílily o více než tři procenta. Od poloviny března si tak připsaly již přes 80 procent. "Odráží to skutečnost, že na internetu je mnohem více ekonomické aktivity," uvedl analytik Jeff Lindsay ze společnosti Sanford Bernstein.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)