Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ČEZ: Zkoušky na prvním bloku JETE skončily, najíždí na plný výkon

ČEZ: Zkoušky na prvním bloku JETE skončily, najíždí na plný výkon

12.11.2009 12:11
Autor: ČTK

Temelín (Českobudějovicko) (ČTK) - V Jaderné elektrárně Temelín dokončili zkoušky na prvním bloku, ráno ho připojili k rozvodné síti. Ještě dnes by měl najet na plný výkon. ČTK to řekl mluvčí elektrárny Václav Brom. Blok byl odpojen v sobotu kvůli opětovnému vyvážení turbogenerátoru po plánované odstávce, jež skončila v říjnu. Expertům se nelíbily vibrace stroje.

"Ráno jsme zvýšili výkon prvního bloku na 50 procent a v 07:33 jsme ho připojili k síti, to znamená, že jsme na něm obnovili výrobu elektřiny," uvedl Brom. Teď energetici postupně zvyšují výkon. "V průběhu dnešního dne bychom se měli dostat na plný výkon i s prvním blokem," dodal mluvčí.

První výrobní blok byl kvůli výměně části paliva a revizím podle plánu odstaven z provozu 31. července a po 81 dnech opět připojen 21. října. Odstávka se protáhla o 11 dnů kvůli potížím při zpětné montáži turbíny, u jejíchž dvou nízkotlakých rotorů energetici vyměnili část lopatek. Stejná úprava byla provedena při letošní odstávce na druhém výrobním bloku, který od července jede na plný výkon.

Lopatky na oběžném kole nízkotlakých rotorů turbíny se běžně při plánovaných odstávkách nevyměňují. Loni během zkoušek před připojením prvního bloku do sítě byla jedna z lopatek u nízkotlakého rotoru turbíny poškozena. Vlivem toho se oddálilo připojení bloku do sítě. Na základě této zkušenosti se energetici rozhodli provést při letošních odstávkách úpravy u nízkotlakých rotorů na prvním i druhém bloku.

Jeden ze tří dílů byl na prvním bloku vyměněn loni, další dva při říjnové odstávce. U druhého výrobního bloku byly všechny tři díly upraveny najednou. Říjnová odstávka byla proti běžným o to složitější, že celé turbostrojí bylo rozmontováno a tři jeho díly byly odvezeny do výrobního závodu Škoda Power. Poměrně složitější byla i následná montáž a vyvážení turbostrojí. To teď dodavatel spolu s obsluhou zopakovali.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data