PRAHA (MEDIAFAX) - Proslulá značka MTV vstoupí na český trh hned dvakrát. Uvádí to dnešní vydání deníku E15. Majitel , společnost CET 21, spustí po více než ročních přípravách 29. listopadu vlastní verzi světoznámé hudební televize. „Bude to kombinace hudby, lifestylových pořadů a reality show,“ naznačila ředitelka novácké MTV Alex Ruzek. Do hry se však neočekávaně zapojil i další hráč. Firma MTV Networks, kterou podle informací E15 vlastní polská společnost MTV Networks Polska. Ta na počátku října získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání povolení k šíření programu MTV European v Česku z družice na dvanáct let. MTV European představuje společný neregionální kanál v anglickém jazyce, který je vysílán do více než šesti desítek zemí.
To je nemilá zpráva zejména pro CET 21, potažmo majitele (485 CZK, -1,82%), kteří do nákupu licence a spuštění programu MTV investovali desítky milionů korun. „O tom nic nevím. MTV European nebude na základě smlouvy vysílat na území Česka, dokud bude vysílat náš kanál,“ reagoval na zprávu o MTV Networks ředitel Petr Dvořák. Novácká MTV by přitom měla být distribuována rovněž z družice (navíc v kabelu a v internetové televizi), stejně jako má povolení MTV European.
V tuto chvíli není jisté, jak a zda vůbec Poláci v Česku další kanál MTV spustí. Mluvčí MTV Networks Polska Małgorzata Rybak-Dowżyk do uzávěrky neodpověděla na otázky. Podle zdrojů E15 je aktivita MTV Networks v Česku velmi čerstvá, zatím zde neexistuje zaměstnanecký tým. To potvrzuje i obchodní rejstřík, do kterého byla MTV Networks zapsána 8. října.