Automobilka Škoda Auto prodala v prvním čtvrtletí letošního roku 178 901 aut, což znační 25% meziroční nárůst. Zvláště pozitivní z historického hlediska byl měsíc březen, kdy prodeje vozů Škoda dosáhly nového měsíčního rekordu – prodalo se 72 900 aut. Pozitivní vliv na celkové prodeje měl čínský trh, kde počet prodaných vozů značky Škoda vzrostl o 122 procent na 42 707 automobilů.
Silný růst prodejů však Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí také na trzích střední Evropy (+13 % y/y; 27 995 vozů), zejména v České republice a v Polsku. vozů). V samotné České republice bylo zákazníkům od začátku roku dodáno 13 289 vozů, tedy o 2791 více než loni, uvedla Škoda Auto.
V západní Evropě prodeje vozů mladoboleslavské automobilky vzrostly také o 13 procent na 85 187 kusů. Bez Německa, které je nejsilnějším trhem západní Evropy, by však bilance vyzněla ještě pozitivněji: +43 procent meziročně na 56 763 prodaných vozů. Německý trh dle automobilky z koncernu (72,85 EUR, 0,10%) zaznamenal proti loňskému roku významný pokles a tento trend sledovaly také dodávky Škoda Auto. Důležitým motorem naopak byla Velká Británie (+72 % y/y, 11 704 vozů), dynamicky pak rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku, uvedla automobilka.
„Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu. Naděje firma vkládá do nových modelů - Yeti a Superb Combi, jejichž prodejními úspěchy předčily očekávání společnosti. „Celkově budeme pokračovat na cestě růstu,“ shrnul Fleger.
(Zdroj: Škoda Auto)