Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
HN: Nejdražší značkou je Google, stojí 114,3 miliardy dolarů

HN: Nejdražší značkou je Google, stojí 114,3 miliardy dolarů

28.4.2010 9:44
Autor: ČTK

(ČTK) - Nejdražší obchodní značkou světa je internetový vyhledávač Google, jehož cena je 114,3 miliardy dolarů (asi 2,2 bilionu korun). Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN) s odvoláním na žebříček společnosti Milward Brown Optimor. Žebříčku dominují technologické firmy, druhé místo patří značce IBM a třetí výrobci počítačů Apple. Čtvrté místo patří společnosti Microsoft.

Podle žebříčku se letos cena stovky nejhodnotnějších značek navzdory finanční krizi vyšplhala na rekordní dva biliony dolarů.

Nejvíce jsou ceněny technologické firmy, kterých je v první desítce šest. Google vede žebříček už počtvrté za sebou a přestože existuje teprve 12 let, letos jeho hodnota opět o 14 procent narostla a nechal za sebou i "zavedené dlouholeté" giganty jako jsou třeba pátá Coca Cola či šestý McDonald's.

Sedmou nejhodnotnější značkou je Marlboro. Osmé místo patří čínské telekomunikační společnosti China Mobile, devátá je americké značka General Electric. První desítku uzavírá britský mobilní operátor Vodafone, jehož cena byla odhadnuta na 44,4 miliardy dolarů. Vodafone je tak nejhodnotnější evropskou značkou.

Krize, která citelně postihla automobilový průmysl, se projevila i v ocenění automobilových značek, jejichž hodnota v průměru klesla o 15 procent. Největší propad z deseti hodnocených značek pocítil tradiční symbol luxusu Porsche.

Z žebříčku stovky nejcennějších značek vypadly například fastfoodový řetězec KFC, prodejce nábytku IKEA či webový portál Yahoo!, o který v loňském roce projevil zájem Microsoft. Naopak nově se v žebříčku objevily největší čínský webový vyhledávač Baidu či značka banky ICICI - první indická značka, která se dostala mezi elitní stovku. Mezi elitu se vrátila také jihokorejská značka Samsung.

Finanční ocenění značek podle Millward Brown je výsledkem kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a firemních uživatelů. Millward Brown k tomu využívá nejenom vlastní průzkumy, ale i data společností Bloomberg a Datamonitor, uvedly HN.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data