Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Novy: Krize skončila, televizní reklama podraží

Šéf Novy: Krize skončila, televizní reklama podraží

21.09.2010 10:19

(Aktualizováno 11:38)

Po dvou letech je krize zřejmě za námi a poslední dobou roste poptávka po televizní reklamě, což požene její cenu nahoru, uvedl v rozhovoru pro Mladou Frontu David Stogel, prozatímní šéf tuzemské televizní stanice TV Nova ze skupiny CETV. Budoucnost české televizní jedničky vidí v osvědčených vlastních pořadech.

Právě začíná další kolo každoročních jednání o cenách televizní reklamy na příští rok. Agentury odhadují, že by to letos mohlo přinést zdražení televizních spotů až o 10 procent. „Za poslední tři čtyři měsíce pozorujeme zvýšenou poptávku po inzerci, také naše sazby reklamy vzrostly, hlavně proto, že máme velmi omezenou nabídku reklamního prostoru. Právě proto myslím, že v souvislosti s růstem poptávky půjde cena nahoru,“ shrnul pozici Novy před jednáním David Stogel. Ačkoliv firmy v rámci své vyjednávací strategie v současnosti tvrdí, že je takové zdražení nereálné, Stogel, který se po srpnové povýšení Petra Dvořáka dočasně posunul z pozice programového ředitele TV Nova na pozici nejvyšší, je přesvědčen, že na inzertním trhu je nyní více peněz než před rokem.

„Tato zpráva je pro CETV pozitivní. Zlepšení v ČR bylo patrné už ve 2Q10, když tržby české pobočky CETV vzrostly meziročně o 3 % (vyjádřeno v Kč),“ komentoval slova šéfa Novy Piotr Janik, analytik KBC Securities a dodal, že očekává, že oživení růstu tržeb v ČR ve zbytku letošního roku zrychlí až na 7 % meziročně. Zdražení sazeb za televizní reklamu a nárůst poptávky po reklamě je podle analytika pozorovatelný i v dalších zemích regionu CEE. „Očekáváme, že růst výdajů na reklamní spoty v Polsku se ve zbytku roku bude blížit 8-9 %, zatímco v Rusku by meziroční nárůst mohl převyšovat 10% hranici,“ shrnul Janik.

David Stogel se dále nechal slyšet, že už dnes společnost disponuje dalšími nástroji, které může nabídnout svým klientům. „Snažíme se být kreativní v tom, jak získat peníze z trhu. Není to jen klasická reklama. Máme tu product placement a různé kombinované nabídky pro klienty.“

Jedno z posledních vyjádření Petra Dvořáka z pozice šéfa TV Nova již na konci července obsahovalo úvahu o blížícím se zdražení televizní reklamy. Největší česká komerční televize, skrz kterou proteče 60-70 % trhu s televizní reklamou, by podle Dvořáka měla ceny opět dostat na hladiny z dob před vypuknutím ekonomické krize. Konečné rozhodnutí přitom v polovině prázdnin očekával v září letošního roku.

Mateřská CETV v komentáři k výsledkům za 2Q uvedla, že čeká růst televizní reklamy v České republice ve druhé polovině roku o 6-9 procent, v přepočtu na celoroční výsledek pak o 1-3 procenta. Průměr pro všechny trhy CETV pak hovoří za druhou polovinu roku 2010 o nula až 3% růstu a na úrovni celého roku o 2-4% poklesu.

(Zdroj: MfD, E15, KBC Securities)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.08.2025
14:54Hodiny tikají. Švýcarsko má čas do čtvrtka, aby snížilo Trumpovo vysoké clo
14:10Tesla přidělila Muskovi jako odměnu 96 milionů akcií v hodnotě 29 miliard USD
13:31Berkshire Hathaway hlásí slabší kvartál, odpis Kraft Heinz stál miliardy
12:21Týdenní výhled: Většina cel vstupuje v platnost, v řešení Rusko a farma  
11:44RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:42Trhy se vzpamatovávají z konce minulého týdne, teď čekají na další vlnu firemních výsledků  
11:05Prodeje Applu se rozjely, ale akcie technicky zůstává zamčená pod důležitou rezistencí  
9:53Zaměstnanci Boeingu vyrábějící stíhací letouny vstoupili do stávky
8:51Rozbřesk: Propad amerického trhu práce vrací do hry zářijové zasedání Fedu
8:40ČNB bude sazby držet, OPEC+ zvyšuje těžbu a Trump si vzal na mušku kromě Fedu i statistický úřad  
6:09Hloupí AI tradeři začali vytvářet kartely. Raději zůstanou kolektivně pozadu, lepší řešení nehledají
03.08.2025
14:58Eigen z JP Morgan: Trhům i ekonomice se vede dobře, proč snižovat sazby?
8:21Víkendář: Spojeným státům by stačilo, kdyby se dostaly jen na polovinu míry zdanění Velké Británie
02.08.2025
15:02Měl by šéf Fedu Powell sám odstoupit kvůli útokům Trumpa a jeho vlády?
8:13Víkendář: Oddlužení Spojených států - pět scénářů
01.08.2025
22:01Trh se vyděsil špatnými daty z trhu práce  
17:55Valuace na americkém trhu se opět blíží k historickým rekordům. Tentokrát jinak?
16:56Index ISM dál naznačuje slabý průmysl a největší propouštění od covidu  
16:38Perly týdne: AI mánie a proti ní cla
16:24Firmy ExxonMobil a Chevron mají za druhé čtvrtletí nejnižší zisk za čtyři roky

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
BioMarin Pharmaceutical Inc (06/25 Q2, Aft-mkt)
BioNTech SE (06/25 Q2, Bef-mkt)
Hims & Hers Health Inc (06/25 Q2, Aft-mkt)
ON Semiconductor Corp (06/25 Q2, Bef-mkt)
Palantir Technologies Inc (06/25 Q2, Aft-mkt)
Vertex Pharmaceuticals Inc (06/25 Q2, Aft-mkt)
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m