Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Německo chce zpoplatnit dálnice, zátěž by dopadla na cizince

Německo chce zpoplatnit dálnice, zátěž by dopadla na cizince

07.08.2012 14:48
Autor: ČTK

Německé ministerstvo dopravy zvažuje zpoplatnění německých dálnic i pro osobní automobily. Chtělo by však, aby finanční zátěž mýtného nesli hlavně cizinci, tedy také Češi. Zkoumá proto návrh, podle něhož by se německým motoristům poplatek kompenzoval úlevou u daně z vozidla.

Mluvčí ministerstva potvrdila, že si úřad nyní nechává zpracovávat analýzu, nakolik tento postup umožňuje evropské právo. Studii by měl mít k dispozici do podzimu. Řidiče však mluvčí ujišťovala, že žádné konkrétní plány na zavedení mýtného pro osobní auta ministerstvo teď nechystá.

Zpoplatnění německých dálnic pro osobní vozidla prosazuje již delší dobu německý ministr dopravy Peter Ramsauer. Od zavedení mýtného nebo dálničních známek si slibuje výrazné přilepšení do rozpočtu na opravy a výstavbu silniční sítě v zemi.

Kancléřka Angela Merkelová to doposud odmítala. Diskusi o nynějším návrhu ale mluvčí vlády připustil. "Je to návrh, kterému by se mělo věnovat, až bude skutečně ležet na stole," prohlásil Georg Streiter. Také on však upozornil na možnou kolizi se zákazem diskriminace v právních předpisech Evropské unie.

O zpoplatnění dálnic pro osobní dopravu, jako je tomu například v Česku, se v Německu mluví již řadu let. Jedním z tradičních argumentů zastánců je tvrzení, že by podíl na nákladech za údržbu silnic jeho prostřednictvím nesli i cizinci, kteří německé tahy hojně využívají. Tomu však odporuje největší autoklub v zemi ADAC, podle něhož zahraniční motoristé tvoří pouhých pět procent účastníků dopravního provozu v Německu.

Tam v současnosti platí elektronické mýtné pouze kamiony nad 12 tun. Kromě dálnic byla tato povinnost od 1. srpna rozšířena i na více než 1100 kilometrů čtyřproudých spolkových silnic. Tyto komunikace jsou postaveny v dálničním stylu a jsou napojeny na dálnice. Německé ministerstvo dopravy si od rozšíření výběru mýtného u kamionů slibuje dodatečných 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy Kč) ročně na investice do silniční sítě.


Váš názor
  • hmm
    08.08.2012 9:19

    tak to je podle sociálních inženýrů sjednocená Evropa?:-)) Kam nás ti marxisté zavlekli....
    Jesse
    • Re: hmm
      08.08.2012 9:37

      A neplatí se mýtné ve většině evropských zemí?
      Kalka.
      • Mýtné se jinde platí
        08.08.2012 11:06

        ale nemusi si tam kupovat silnični známku na celý rok, když jedu jen párkrát za rok nebo jen několik km. Platím jen za to co používám. Stejně jako nekupuju celou pekárnu, když chci jen jeden bochník chleba. A co sliby, že všechny penize vybrané za známky budou použity na opravy a údržbu?
        Čikitta
      •  
        08.08.2012 9:41

        No právě, ale v každé zemi jinak... Někde udělali soudruzi chybu :-)) Třeba v Barrosově Portugalsku mají některé sociální skupiny nepřehlédnutelné výjimky, které by v Německu napadl Ústavní soud...
        Jesse
  • nebylo by na škodu se zamyslet
    08.08.2012 8:45

    Jací cizinci ? Jsme nyní všichni členy jedné EU a tedy tady všichni doma. Pisatel si to zase špatně přeložil a popletl slovo cizinec s non resident. Stejně by to mělo fungovat i u nás. Místní lidé, kteří platí DPH a jiné poplatky za všechny místní služby by měli také mít různé úlevy oproti těm co tudy jen proiíždějí. Nad tím se ale zamyslet je ovšem příliš velká zátěž pro naše poslance, kteří se starají jen o to aby zakryli svoje zlodějny a ulili si peníze na západ.
    Čikita
Aktuální komentáře
23.11.2025
10:06Víkendář: EU propadla regulačnímu šílenství, zanedbává prosté fungování volného trhu
22.11.2025
10:10Víkendář: EU se zabývá příliš mnoha věcmi, to podstatné jí uniká
21.11.2025
17:54Artur Gevorkyan a Andrej Bátovský o rekordních projektech, příležitostech pro akvizice, sázkách na defence sektor i burze, která posune firmu úplně jinam
17:20Kde jsou vlastně „standardní“ valuace a jak jsou na tom relativně k nim ty současné?
16:53Evropa může kompenzovat cla USA i bez nových smluv, tvrdí šéfka ECB
14:16Pozvánka na setkání s analytikem a makléřem Patrie ve středu 3. prosince v Praze
14:12Centrální banka nemusí být neomylná, ale musí být zodpovědná
12:30Perly týdne: Které akcie nejvíce těží z AI
11:21Dnes se může rozhodovat, jestli trhy vstoupí do korekce. Po veletoči na Wall Street padá i Evropa  
11:00Podnikatelská aktivita v eurozóně solidní, tempo brzdí průmysl
10:49Nové doporučení Patrie: Moneta atraktivní pro dividendy, prostor pro růst omezený  
10:35ČEB, a.s.: Informace o vyplácení úrokových výnosů z emise dluhopisů
10:03FRESH: Rozpočtové tornádo aneb co čekat od nové vlády? Odpovídá Mojmír Hampl
9:04Rozbřesk: Smíšená data z trhu práce komplikují Fedu prosincové rozhodnutí
8:48Výhled Nvidie trhy nepřesvědčil, Goldmani hlásí nárůst shortů a brexit stál Británii až 240 mld. liber  
7:14Slok: Prosincový pokles sazeb by pro Fed byl těžký
20.11.2025
22:01Wall Street pod tlakem: volatilita zasáhla technologie i kryptoměny  
17:37AI a „dobrá deflace“ druhé průmyslové revoluce
16:16Během posledních 15 let došlo k výrazné změně ve fungování Fedu a schopnosti monitorovat jeho politiku
16:02Trh s luxusním zbožím příští rok vzroste o tří až pět procent, očekává Bain

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data