Aktualizováno Konsolidované hospodářské výsledky za první polovinu roku 2012 potvrdily růst poptávky na spotřebitelském trhu ojetých vozů, který skupina zaznamenává od května 2010 na trzích v České republice a na Slovensku.
Celkové tržby skupiny AAA AUTO za prvních šest měsíců 2012 vzrostly v meziročním srovnání o 26,5 % na úroveň 164,5 milionu eur, počet prodaných vozů meziročně stoupl o 16,2 % na konečných 25 841 vozů. Průměrná cena prodaných vozů v prvním pololetí meziročně stoupla o 5,6 %.
Celkový hrubý zisk z prodejů vzrostl meziročně za první pololetí o 43,1 % na úroveň 43,6 milionu eur. Meziroční nárůst provozních nákladů ve výši 26 % udržela společnost pod úrovní růstu celkových tržeb.
Skupina AAA AUTO dosáhla za prvních šest měsíců roku 2012 provozního zisku (EBITDA) ve výši 13,9 milionu eur, což představuje nárůst o 91,9 % oproti stejnému období minulého roku. Zisk před zdaněním v prvním pololetí meziročně vzrostl o 158,6 % na úroveň 12 mil eur. Celkový konsolidovaný čistý zisk skupiny za prvních šest měsíců 2012 dosáhl úrovně 8,6 milionu eur, což představuje zvýšení o 164,8 % ve srovnání s čistým ziskem ve výši 3,2 milionu eur, který skupina realizovala za stejné období loni.
Na úrovni finančních nákladů byl za první pololetí registrován meziroční pokles úrokových nákladů o 36 % na úroveň 0,6 milionu eur vlivem firemního programu zaměřeného na postupné snižování celkového zadlužení skupiny, uvedla firma. Poměr čistého dluhu k vlastnímu kapitálu společnosti klesl na 89 % ke konci června 2012 z 226 % v červnu 2011.

„Hospodářské výsledky byly na provozní úrovni ovlivněny především dvěma faktory. V první řadě se projevila rostoucí ochota spotřebitelů využít úvěrového financování na nákup svého vozu. Důsledkem toho se společnosti podařilo dosáhnout vyšší penetrace finančních služeb, jež nesou dodatečnou ziskovou marži (počet vozů prodaných na úvěr nebo leasing vzrostl v prvním pololetí na úroveň 50,6 %). S růstem penetrace financování došlo zároveň k nárůstu prodejů ostatních finančních služeb (jako je pojištění) a doplňkových produktů. Stejně tak se zvýšila průměrná cena prodaných vozů, neboť zákazníci inklinují při použití úvěrového financování k nákupům dražších a lépe vybavených vozů. Celkovým efektem byl nárůst provozní ziskovosti skupiny,“ uvedla firma ve zprávě.
Druhým faktorem byl podle AAA AUTO rostoucí hrubý zisk na prodané auto. „Hrubý zisk na prodaný automobil se nám podařilo zvýšit zejména díky tomu, že nevykupujeme nejlevnější kategorii vozů a soustředili jsme se na výkup a prodej kvalitnějších vozů,“ komentovala dále generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Zakladatel a majoritní vlastník společnosti Anthony James Denny, který v současné době vlastní přibližně 77 % akcií, má v úmyslu prodat kontrolní většinový podíl a chce si ve společnosti ponechat pouze menšinu, oznámila firma včera. Rozhodnutí přišlo poté, kdy A. J. Denny již dříve letos oznámil, že hodlá odejít z funkce generálního ředitele a doporučil předání postu Karolíně Topolové. Denny se rozhodl k prodeji po dvaceti letech od chvíle, kdy společnost založil. „Celý proces by měl trvat přibližně jeden až dva roky,” řekl Denny.