Aktualizováno Největší světová internetová sociální síť ve druhém čtvrtletí vydělala 333 milionů dolarů proti ztrátě 157 milionů dolarů, kterou firma utržila ve stejném období loni. Zisk na akcii dosáhl 19 centů, a vysoce tak předčil očekávání 14 centů. Firmě k překvapivě dobrým příjmům pomohla reklama v mobilních telefonech. Akcie po včerejším oznámení výsledků zpevnily v poobchodní fázi až o 21 procent k hladině 32 dolarů za kus.
Celkové tržby ve druhém čtvrtletí stouply o více než 50 procent na 1,813 miliardy USD. Analytici v průzkumu Bloomberg předpokládali v průměru příjmy ve výši 1,62 miliardy USD. V loňském druhém kvartálu společnost hospodařila s čistou ztrátou 157 milionů dolarů.
Mobilní reklama novým motorem
se podobně jako jeho konkurenti a snaží přizpůsobit se rychle se měnícímu prostředí v oblasti mobilních telefonů, kde jsou marže z reklamy obvykle menší. Společnost vytvořila nové mobilní formáty, které mohou směrovat inzerci přímo mezi novinky a další obsah proudící k uživatelům. Podle Sheryl Sandbergové z společnost ve druhém kvartálu v tomto takzvaném newsfeedu zvýšila množství i typy reklamy.
Příjmy z reklamy v mobilech ve druhém čtvrtletí stouply o 76 procent na 656 milionů USD. Reklama v telefonech se tak na celkových příjmech z reklamy v tomtéž období podílela 41 procenty. V prvním letošním kvartálu byl tento podíl třicetiprocentní.
"Reklamy v současnosti tvoří kolem pěti procent, tedy jednu z 20 zpráv v newsfeedu," uvedl po výsledcích Facebooku šéf společnosti Mark Zuckerberg.
, který soupeří se stále agresivnějšími službami typu WhatsApp, v současnosti denně navštěvuje kolem 700 milionů z celkem 1,15 miliardy uživatelů. Na konci prvního kvartálu to bylo 665 milionů uživatelů z celkem 1,11 miliardy uživatelů.
Silná rally otevírá prostor pro nový denní rekordní
Akcie společnosti Facebook, které od začátku roku do včerejšího závěra navzdory rally Wall Street na nová historická maxima ztratily půl procenta, zareagovaly na výsledky zveřejněné po závěru obchodování strmým až 21% růstem. Obchodování v aftermarketu titul nakonec zakončil se ziskem 16,75 procenta na 30,95 USD. Dnes se v rámci běžného obchodování ukáže, zda reakce na výsledky bude dost silné na to, aby titul dokázal překonat svůj historicky nejlepší výkon z loňského října, kdy za den přidal 19 procent.
„Konečně dech beroucí kvartál, na který býci u Facebooku čekali. Mezi mnoha působivými daty budou investoři nejspíš zasaženi především podílem mobilních služeb na celkových tržbách,“ uvedl po výsledcích Paul Sweeney, analytik Bloomberg Industries.
Výsledky společnosti za druhý kvartál jsou vítanou vzpruhou pro investory. Ti, kteří nakoupili akcie Facebooku již v rámci IPO totiž včera ztráceli 30 procent proti emisní ceně 38 dolarů za akcii. Historické dno titul vytvořil na úrovni 17,55 dolaru v září loňského roku.

(Zdroj: Bloomberg, ČTK, Facebook, Reuters)