Aktualizováno Akcie největší světové internetové sociální sítě zůstávají po roce od vstupu na burzu pod svou emisní cenou. Firma se proto snaží prostřednictvím inovací podpořit důvěru investorů ve své vyhlídky a zlepšit svou pozici v boji s konkurenty, jako je internetový gigant . Usiluje rovněž o vyřešení právních problémů souvisejících s loňským vstupem na burzu.
Začátkem tohoto měsíce požádal americký soud o zamítnutí žaloby, podle které firma před vstupem na burzu poskytla investorům zavádějící informace o své finanční situaci. Podle právního zástupce hlavních představitelů žalující strany však k zamítnutí žaloby neexistuje žádný rozumný důvod.
Akcie společnosti vstoupily na burzu 18. května 2012 s cenou 38 dolarů za kus. Během prvního dne se cena vyšplhala až na 45 dolarů, poté však rychle klesla, v srpnu až pod 20 dolarů, a od té doby se drží pod emisní hodnotou. Ve čtvrtek akcie uzavřely na ceně 26,13 dolaru. Dnes titul na Wall Street roste o více než procento.
Vývoj akcií FB za rok obchodování na Nasdaq

Vstup firmy na trh provázely velké technické závady v burzovním systému Nasdaq , kvůli nimž se zahájení obchodů s akciemi zřetelně opozdilo. Americké regulační úřady již dříve schválily odškodné pro firmy poškozené problémy při debutu . Nasdaq jim musí vyplatit 62 milionů dolarů (1,25 miliardy Kč).
Společnost vykázala v letošním prvním čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 38 procent na 1,46 miliardy dolarů, zisk se ale zvýšil pouze o sedm procent na 219 milionů dolarů kvůli stoupajícím výdajům. Facebook se v poslední době snaží podpořit své příjmy z reklamy na mobilních zařízeních, jakou jsou chytré telefony a počítačové tablety. Celkové příjmy společnosti z reklamy díky tomu v prvním čtvrtletí stouply o 43 procent. Mobilní zařízení se na těchto příjmech podílela zhruba 30 procenty.
Počet uživatelů stále roste, loni v září prolomil hranici miliardy aktivních uživatelů, v současnosti je jich 1,1 miliardy. Denně k sociální síti přistupovalo v prvním čtvrtletí zhruba 665 milionů lidí. Počet uživatelů, kteří se k přihlašují výhradně prostřednictvím mobilních zařízení, se meziročně více než zdvojnásobil na 189 milionů.
v uplynulých měsících představil řadu nových produktů a změn. Firma například podstatně změnila svůj novinkový kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od "přátel" nebo ze zvolených webových stránek. Jeden z nejviditelnějších prvků má být díky změnám vizuálně bohatší a více zaměřený na mobilní přístroje.
Společnost rovněž představila soubor aplikací s názvem Home pro chytré mobilní telefony založené na nejpoužívanějším operačním systému Android. Nový software má hlouběji propojit nejpopulárnější sociální síť světa s mobilním telefonováním. také údajně jedná s americkým technologickým gigantem o prohloubení spolupráce u chytrých mobilních telefonů iPhone.
Minulý týden se navíc objevily zprávy o rozhovorech o převzetí izraelské společnosti Waze, která se věnuje mobilní satelitní navigaci. by díky této akvizici získal mapovou službu, která by mu pomohla lépe konkurovat firmám a . by podle deníku Calcalist mohl za firmu Waze zaplatit 800 milionů až miliardu dolarů (zhruba 16 až 20 miliard Kč). To by představovalo největší akvizici v historii podniku.
založil v únoru 2004 Mark Zuckerberg s několika studenty z Harvardovy univerzity jako místo pro setkávání spolužáků a učitelů z jeho školy na internetu. V září 2006 se otevřel všem zájemcům, počet jeho uživatelů pak začal rychle růst.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)