Starbucks oznámil své výsledky. Hlavním motorem růstu tržeb byly hlavně sendviče a další jídlo nabízené zákazníkům v kavárnách, když si přijdou pro svůj nápoj.
Kavárenský řetězec ze Seattlu oznámil vyšší čtvrtletní zisk, jak tržby pěkně rostly ve všech regionech na světě. V USA byly prodeje vyšší o 7 %. V konferenčním hovoru při události ohlašování výsledků CEO společnosti Howard Schultz řekl, že jídlo se stalo silnou stránkou Starbucksu a navyšuje provoz v kavárně a to se teprve kavárna začala zaměřovat na zlepšení nabídky občerstvení.
„Jídlo bylo ve Starbucksu, a to si myslím můžeme přiznat, po mnoho let prostě slabinou a výzvou pro nás pro všechny.“ řekl Schultz.
Občerstvení, jako např. koblihy se snaží přesvědčit zákazníky, aby si koupili něco k jídlu, když už si přišli pro svůj oblíbený nápoj. Tyto věci také přivádí lidi do kaváren po tradičním rušném ránu, kdy je většina kaváren prázdnější. Starbucks se snaží navrhovat i nové produkty a začal nabízet nové boxy salátů a nové obědové sendviče.
Provozní šéf Troy Alstead uvedl, že prodeje snídaňových sendvičů byly výše o 40 % než před rokem. Během druhého čtvrtletí Starbucks také představil speciální edici chai čaje „Oprah Chai“. K zvýšení prodeje během pozdější fáze dne představil nový produkt „fizzio“. Což je ledový nápoj do horkého letního dne.
Globálně Starbucks ohlásil růst prodejů o 6 % na zavedených lokalitách. Velmi dobře si společnost vedla v Asii (+7 %). Ostatní trhy tako Evropa, Střední Východ nebo Afrika rostly pomaleji.
Společnost oznámila zisk na akcii (EPS) ve výši 67c při očekávání 66c. To je lepší výsledek o 1,2 % než se čekalo.
Tržby dosáhly 4,153 mld. USD při očekávání 4,141 mld. USD. Tudíž také předčily očekávání trhu. Společnost se obchodovala na trhu za poslední tržní cenu ve výši 80,45 USD za akcii.
Zdroj: Reuters, Bloomberg