Nadnárodní pivovarnické skupině , vlastníkovi Plzeňského Prazdroje, ve druhém čtvrtletí finančního roku stoupl příjem o tři procenta. Objem prodaného piva byl ale ve stejném období nižší poté, co se na něm podepsalo mimo jiné špatné počasí v Číně. Oznámila to dnes firma, která je druhým největším producentem piva na světě.
K lepšímu příjmu přispěly vyšší ceny a prodej nealkoholických nápojů. Objem prodeje piva, který je hlavní činností skupiny, se ale o tři procenta snížil. Tento pokles pomohl zmírnit právě lepší prodej nealko nápojů, jako jsou ty, které prodává pro americkou společnost . I tak ale pivovarnické skupině celkový čtvrtletní odbyt nápojů klesl o jedno procento.
Do patří vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast také slovenské pivovary Šariš a Topvar. Vyrábí ale i piva značek Miller Lite, Grolsch a Peroni.
Nealko nápoje tvoří pětinu celkového objemu prodaných nápojů. Pro skupinu jsou ale mnohem méně ziskové než pivo. Společnost připustila, že na vrcholu léta během července a srpna jí podstatně klesl objem prodeje piva v Číně; na většině centrálního území bylo špatné počasí, a lidi tak pili méně piva.
Objem prodeje nápojů za tři měsíce do konce září klesl i v Severní Americe a v Evropě. Stoupl naopak v Latinské Americe a v Africe.
Podle analytiků oslovených agenturou Bloomberg činí 12M cílová cena akcií 3587p., což představuje růstový potenciál 11,2 %.
Zdroj: ČTK, Bloomberg