Největší evropská automobilová skupina v jarních měsících znovu omezí výrobu v továrně v ruském městě Kaluga, kde se vyrábějí mimo jiné vozy Škoda. Německá společnost dnes sdělila, že zde propustí nejméně 150 zaměstnanců. Rovná stovka zaměstnanců už byla odeslána na školení do Německa, budou převedeni na práci v továrně na výrobu motorů kousek za Moskvou. podobně jako další zahraniční automobilky reaguje na propad ruského automobilového trhu, který se stal obětí klesající ruské ekonomiky a devalvace rublu.
v Kaluze od dubna do července zavede čtyřdenní pracovní týden. Po celý květen se zde bude pracovat na dvě směny namísto dosavadních tří a celá výroba v závodě bude přerušena na dva týdny od 5. května.
přerušil výrobu aut v Kaluze už v září a poté na počátku listopadu, aby přizpůsobil objem výroby situaci na ruském trhu. Prodej aut v Rusku loni klesl o více než deset procent a v prvních dvou měsících tohoto roku padá ještě podstatně rychlejšími tempy. Analytik AG Daniel Schwarz odhaduje, že trh s osobními vozy by mohl spadnou tento rok o 25 %, omezení kapacity výroby pro něj za takových podmínek dává smysl.
Z výrobních linek v Kaluze sjíždějí modely Polo a Tiguan. Vyrábějí se zde také modely Škoda Fabia a Octavia.
se už dříve rozhodl, že v Rusku ukončí prodej vozů španělské značky Seat. Největší americká automobilka minulý týden oznámila, že z ruského trhu stáhne svou německou značku Opel a ukončí výrobu ve své petrohradské továrně.
Do doby než se na konci minulého roku kompletně zhroutil kurz ruského rublu a prudce oslabil proti ostatním měnám, tak se věřilo, že by ruský trh mohl nahradit ten německý na pozici největšího trhu Evropy. Poté co inflace vystřelila nejrychlejším růstem od roku 2002 se prodeje vozů propadly o 38 %, což podle slov ruské asociace pro evropský obchod byl „teprve začátek“.
Zdroj: ČTK, Bloomberg