Jednadvacátý týden byl něčím výjimečný. A to tím, že jsme viděli začátek hned osmi společnosti a žádná svým výkonem neklesla pod nulu co se výkonnosti "nabídková cena vs poslední cena trhu" týče. Raketově narostla jedna technologická firma od které jsem to podle popisu tolik neočekával.
Code Rebel Corp (CDRB US), kterou jsme si představili již minulý týden v IPO Watch se pořádně rozmáchla. Firma totiž vyvíjí svůj terminál iRAPP ve kterém se v tzv. bezešvém módu můžete těšit z výhod dvou operačních systémů - jak Windows tak Mac ovšem jen na jedné stanici - tzn. jeden monitor, jedna myš a klávesnice.
Společnost chtěla prodat 2 miliony akcií, nakonec byl ovšem objem IPO snížen pouze lehce přes 1 milion. I tak firma získala finance v objemu pěti milionů dolarů a prodala vše co chtěla prodat. Tentokrát bylo greenshoe (povolený počet akcií, které se smí prodat nad oficiální objem IPO v případě velkého zájmu o emisi) nulové, ale to se dá pochopit při konečném snížení objemu IPO. Nic to nemění na úspěchu finální emise.
Myšlenka možnosti využití toho nejlepšího v jednom stroji investory opravdu zaujala, první den i když nabídková cena byla 5 USD, tak obchodovat se začalo rovnou za 12 dolarů. Všem už asi bylo jasné, že se tu děje něco zvláštního a také ano - první den výkon akcie závěr versus nabídková cena 217 % hovoří za vše. Tím na sebe akcie strhla pozornost a druhý den (20. května dále posilovala a den zavírala těsně pod 25 USD. Třetí den investoři vytáhli akcii na její historické maximum 38,40 USD za jeden kus. Asi v polovině třetího dne, někteří investoři začali vybírat zisky a cena poklesla pod 30 USD, aby se během pátečního obchodování vyhoupla na konečných 34,65 USD a výkon téměř 600 %.
Ve světle čísel Code Rebel Corp si zajímavé řešení online retail byznysu od Shopify (SHOP US) nevedlo až tak dobře. Ale s vědomím, jak někdy mohou první emise dopadnou, je i tak 67 % růst ceny akcie pěkné vysvědčení od investorů. Shopify jsme si také představovali v minulém týdnu. Shopify pohání více jak 160 000 elektronických obchodů v 150 zemích světa, což je podle mě pěkná sektorová a geografická diverzifikace, což může společnosti nen prospět.