Ve druhém čtvrtletí společnost Systems, která je předním vývojářem software pro grafické (součástí je již legendární Photoshop) ale už i kancelářské využití, dosáhla solidních výsledků když dokázala překonat odhady trhu.
Firma ve druhém čtvrtletí představila tržby ve výši 1,16 mld. USD (+9 % yoy) a byly tak v souladu s průměrem očekávání Wall Street. Zato zisk na jednu akcii překonal očekávání o pěkných šest procent a dosáhl na non-GAAP bázi hodnoty 48 centů na jednu akcii. Konsensus trhů byl 45 centů. Dosaženo toho bylo hlavně díky pozitivně se vyvíjející operativní marži, která dosáhla 27,5 %, když se očekávalo číslo 26,4 %.
Celkové roční opakující se tržby ze segmentu Digital Media (ARR) upravené o měnové vlivy (tedy při konstantním měnovém kurzu) v druhém čtvrtletí vzrostly na 2,35 mld. USD z 2,08 mld. USD v 1Q15. Byly tak i nad konsensuálním odhadem analytiků ve výši 2,3 mld.
Firma dokázala solidně pohnout v meziročním srovnání s operativním příjmem, který vzrostl o 43 % a čistý příjem meziročně o 30 % na 147 mil. USD. Výsledek společnosti byl ovlivněn pohyby měnových párů ve druhém čtvrtletí ve výši 28 mil. USD. Management očekává, že bude čelit podobnému problému i v dalším kvartále a odhaduje dopad ve výši 30 mil. USD.
k povzbudivému výsledku pomohla silná exekuce prodejů a to se promítlo do rekordní výše tržeb. Velmi dobře si vedl Marketing Cloud, který dosáhl tržeb ve výši 327 mil. USD a jedná se tak o druhý nejsilnější kvartál od začátku roku 2013 pro tento produkt. Z geografického pohledu se na zdrojích tržeb nic neměnilo. Klíčový je trh americký se skoro 60 % podílem na tržbách, který se udržuje konstantní od poloviny roku 2014.
Systems v druhém kvartále roku slušně rozšířilo počet předplatitelů pro svůj Creative Cloud. Mezičtvrtletně získalo dalších cca. 640 tisíc předplatitelů (při očekávání 575 tisíc) a celkový počet předplatitelů se zvýšil na 4,6 mil. Management poznamenal, že během kvartálu nevedl nikterak masivní akviziční kampaň, což potvrzuje objem sales and marketing výdajů, který prakticky zůstal stejný jako rok předtím. Dá se očekávat, že v třetím kvartále bude počet předplatitelů atakovat 5 milionů uživatelů.
Cashflow z operativní činnosti meziročně vzrostlo o 104 mil. USD na 471 mil. USD. Firma v druhém čtvrtletí vygenerovala 243 mil. USD hotovosti a její zůstatek hotovosti a jejích ekvivalentů tak atakuje poprvé v historii miliardu bez čtyř milionů dolarů.
Firma se věnovala i svému programu zpětného odkupu, koupila 2,6 mil. kusů v 2Q15 a vyplatila za ně akcionářům 200 mil. USD v hotovosti.
Výhled firmy pro další čtvrtletí je, že dosáhne tržeb v intervalu 1,175 - 1,225 mld. USD. Tento odhad je ovlivněn započteným očekávaným negativním dopadem měnového kurzu. Je tak pod konsensem trhu, který je 1,243 mld. USD. Zisk na jednu akcii by měl dosáhnout 0,45 - 0,51 USD non-GAAP. Pro celý rok 2015 očekává Adobe tržby ve výši 4,84 mld. USD.
Reakce akcií na zveřejněné informace byla z počátku poobchodní části after-hours smíšená, když nakonec byla odezva investorů spíše negativní. Akcii v after-hours poslali níže o 1 % na 78,85 USD za jeden kus.

Zdroj: firemní data, Bloomberg,