Inc., největší sociální síť na světě, včera večer po uzavření amerického akciového trhu představil svoje výsledky za druhý kvartál. Mark Zuckerberg, zakladatel a CEO firmy je označil za další dobrý kvartál pro .
dosáhl tržeb z reklamy ve výši 3,827 mld. USD, což představuje meziroční růst o 43 % z loňských 2,676 mld. USD. Při očištění o negativní dopad měnového kurzu by tržby z reklamy rostly o 55 %. Celkový tržby rostly o 39 % z 2,9 mld. USD na 4,04 mld. USD. Tržby se přes hranici čtyř miliard převalily úplně poprvé v historii . Tržby snadno překonaly tržní očekávání, které bylo od analytiků stanoveno na 3,98 mld. USD.
Co se generování tržeb týče, došlo k dalšímu posílení mobilních zařízení. Podíl na tržbách roste cca. na 76 % z 62 % ve 2Q14. Ukazatel ARPU (průměrné tržby na uživatele) rostou z 2,5 v 1Q na 2,76 USD ve 2Q a jsou tak druhé nejvyšší v historii, kdy v 4Q14 byly rekordní 2,81 USD.
Čistý zisk (net income non-GAAP) se vyhoupl na 1,43 mld. USD z 1,12 mld. USD ve druhém kvartále předchozího roku. Roste tak o 28 %. Ve vyjádření na jednu akcii se jedná o zisk 50 centů na kus, když meziročně to je lepší výsledek o sedm centů (+16 % yoy).
Největším problémem ve druhém kvartále je ovšem raketový růst nákladů o plných 57 % meziročně z 1,15 mld. na 1,81 mld. USD. Důvodem byly zvýšené R&D výdaje. Mark Zuckerberg uvedl na tiskové konferenci k výsledkům, že dokázaly zdvojnásobit rychlost s jakou aplikace startují na mobilech, snížily počet chyb a padání jak na iOS tak na Androidu a zvýšily rychlost posílání zpráv na Messangeru. se tak více orientuje na doručení lepšího zážitku z používání svých aplikací. Druhotným důvodem růstu celkových nákladů mohlo být další nabírání programátorů, hlavně pro vývoj a výzkum. Operativní příjem ale stále roste a to o 27 % na 2,22 mld. z loňských 1,75 mld. USD. Operativní marže na druhou stranu nevypadá úplně růžově, kdy klesá meziročně o 5 procentních bodů na 55 %.
Kapitálové výdaje ve 2Q15 byly 549 mil. USD. Volný peněžní tok ve 2Q15 byl 1,33 mld. USD a objem celkové hotovosti a jejich ekvivalentů v držení by 14,13 mld. USD.
Co se týče počtu denně aktivních uživatelů (DAU) roste jejich počet na úctyhodných 968 mil. z 936 mil. v předchozím kvartále. Podíl MAU (denně aktivních uživatelů na mobilních zařízeních) na DAU se prozatím drží na 65 % jako v 1Q15. Ale historicky pomalu roste a zatím nejsou důvody, proč by se na tom něco mělo měnit. Počet měsíčně aktivních uživatelů téměř dosáhl počtu 1,5 miliardy bez deseti milionů.
nadále podporuje rozvojové aktivity prostřednictvím své inciativy Internet.org, kde chce přinést internet do rozvíjejících se trhů. Tento projekt přinesl internet už jedné miliardě lidí v 17 zemích světa. Poté co jim byla nabídnuta základní konektivita zdarma, zaznamenávají operátoři 50 % růst zájmu o mobilní data.
Akcie na uveřejněné informace reaguje v pre-marketu oslabuje o 2,44 % na 94,62 USD. Když včera v poobchodní fázi se chvíli obchodovala i pod 94 USD.
Zdroj: firemní data, Bloomberg