Dnes zveřejněné statistiky registrací osobních automobilů v EU za červenec a srpen jasně ukazují, že poptávka po autech stále narůstá. Trh přitom soustavně roste od začátku roku 2013 především díky silnému jádru EU, k němuž se časem přidaly díky Španělsku i země PIIGS do té doby prožívající silný útlum zájmu o nové vozy. Pozitivní data přicházejí ze dvou největších evropských trhů – a sice z Německa a Velké Británie. Pozitivní vývoj začíná být patrný i ve Francii a v Itálii, které se dlouho nemohly hnout ode dna. K dříve dosahovaným prodejům (ať už k maximům nebo alespoň k průměru) však mají posledně jmenované země ještě hodně daleko. Naproti tomu Velká Británie, Švédsko, Dánsko a ČR směřují k ročním historickým maximům.
Automobilový průmysl má v letošním roce našlápnuto k výborným výsledkům. Nejen díky dosavadním silným prodejům v podstatě všech značek, ale i díky přetrvávající chuti spotřebitelů uvažovat o koupi nového vozu. Z průzkumů spotřebitelských nálad v zemích s nejvýznamnějšími prodeji aut vyplývá, že záměr pořídit si během roku nový automobil zůstává silný. V zemích se silnou pozicí tohoto průmyslu může tento obor výrazně podporovat ekonomický růst. I když asi tak zásadní závislost na tomto průmyslu, jakou vidíme v ČR nebo v SR, bychom jen těžko hledali jinde.
Jednou z nejdůležitějších otázek však zůstává, jak dlouho ještě může poptávka po autech narůstat. Už nyní je EU v registracích nad průměrem dosahovaným v posledních necelých osmi letech. Vzhledem k tomu, že vyhlídky evropské ekonomiky pro další rok se příliš nezlepší – například ve srovnání s rokem letošním – může mít celý trh tendenci postupně ztrácet dynamiku. Čekat propad celého trhu je však zatím velmi předčasné. Minimálně proto, že další recese se zatím ještě ani nerýsuje na obzoru.