Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Roboti začínají vytlačovat lidi z aut

Roboti začínají vytlačovat lidi z aut

05.10.2015 12:12
Autor: Pavel Daniel

Roboti nastupují! Daňové předpisy Japonska počítají s tím, že od roku 2016 začnou firmy, které používají pro své podnikání roboty, platit daně za roboty. A některé studie, zabývající se technologickým vývojem říkají, že díky rychle postupující robotizaci se dá předpokládat, že do roku 2025 by mohlo z planety země zmizet miliony pracovních míst, a to konkrétně taxikářů a řidičů kamionů. Proč? Jednoduše proto, že například Japonsko už od roku 2016 zavede automatické taxíky, nebo kvůli tomu, že firma Daimler oznámila, že od roku 2025 je schopná, bude-li zájem, sériově montovat automaticky řízené nákladní tahače. Firma navíc úspěšně dokončila test, při kterém nákladní auto, neřízené člověkem, mohlo jet až 85 km/h.

Éra RoboCabu přichází

Není snad žádným překvapením, že ze země, kde jsou hotely provozované roboty a androidi slouží jako personál v obchodních domech, přichází nejnovější „hit“ – bezpilotní robot taxík, zkrátka RoboCab. Od začátku roku tak budou mít klienti díky společnosti Robot Taxi v prefektuře Kanagawa možnost využít služeb RoboCabu. Služba, určená zatím pro cca 50 osob v prefektuře jižně od Tokia, nabídne automatické jízdy autem z jejich domovů do místních obchodů s potravinami. Podle organizátorů projektu, budou taxíky jezdit do vzdálenosti asi tři kilometry (dvě míle), a část cesty povede přes hlavní bulváry města. Auta budou mít i lidskou posádku pro jistotu, kdy by bylo potřeba zásahu, aby se zabránilo nehodám.

Robot Taxi Inc., je společný podnik mobilní internetové společnosti Dena Co. a technologické společnosti na rozvoj vozidel ZMP Inc. Cílem firmy je nabídnout od roku 2020 vozy, které budou automaticky řízené v místech, kde nejsou k dispozici autobusy a vlaky.  Tento projekt je součástí vládní snahy o podporu inovací a rozvoje podnikání.

Trucky bez řidiče? Daimler už je nabízí

Během pěti let ostrý provoz kamionů bez řidiče, které dokáží dojet samy do cílové stanice. To nabízí společnost Daimler, součást koncernu Mercedes-Benz. Truck Yeah! už firma úspěšně testovala. Podle firmy Daimler může být technologie namontován do sériově vyráběných nákladních automobilů a je prý velkým krokem k plně autonomní dopravě. Již dnes nabízí Daimler ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko možnost, že její automaticky řízené vozy se dokáží volně pohybovat na zemských dálnicích. Úspěšný test automatického „trucku“ Mercedes-Benz Actros, proběhl na 14 km (asi devět mil) dálnice A8, byť zatím s řidičem v kabině, který ale neměl ruce na volantu. „Automatické řízení tahačů má přispět ke zlepšení plynulosti provozu a eliminovat dopravní zácpy,“ citovala média firemní prohlášení po testech automatického tahače. Daimler k tomu doplnil, že podobně laděná auta zvýší efektivitu provozu a sníží emise uhlíku. Díky optimalizovanému řazení, zrychlování a brzdění, které generuje o nejméně pět procent méně emisí CO2, uvedla firma. Zdá se, že člověk začíná být zbytečný i na silnicích, lakonicky dodávají některé komentáře. Takže, vivat roboti!


Čtěte více:

EMU - Růst podnikatelské aktivity v září zpomalil
05.10.2015 10:48
Růst podnikatelské aktivity v eurozóně v září zpomalil a index aktivit...
Evropský maloobchod v srpnu stagnoval
05.10.2015 11:09
Maloobchodní tržby v eurovém bloku v srpnu proti předchozímu měsíci st...
Akciová horská dráha Glencore: V Hongkongu dnes až +72 %, v Londýně až +20 %
05.10.2015 11:12
Akcie Glencore se v minulém týdnu projely doslova po horské dráze. Po ...

Váš názor
  • kdo má pravdu ?
    05.10.2015 21:32

    Kdy se používá správně česky vytlačovat a kdy vytěsn'ovat. Proč některé banky nebo firmy vytěsn'ují svoje investory a jiné je vytlačují, jako v tomto případě roboti z aut. Nebo můžete vyjasnit nebo se uchýlíte zase, jako obvykle, k nějakému kompromisu. A je to kompromis, když milovník zimních sportů - lyžař, který při autonehodě přijde o obě nohy, začne sán'kovat?
    Mn
Aktuální komentáře
24.04.2019
17:54Twitter vystřelil nahoru. Další akcie přehnaných růžových snů?
17:11Slabá data, varování z Kanady a horší výsledky. Dluhopisové výnosy míří dolů, akciím se nedaří  
17:00Akcionáři Komerční banky schválili dividendu 51 korun na akcii
16:45Nízká inflace není žádnou záhadou
16:38Favorit Credit Suisse očekávání předčil i přes náročné tržní prostředí (komentář analytika)  
16:18Reuters: Kvalita ruské ropy vyvážené do EU se zhoršila, rafinérie mají problémy
15:37Boeing po haváriích strojů 737 MAX nedodal roční prognózu
15:21Emitenti akcií a dluhopisů získají jednodušší přístup na trh
14:31Volvo (+4 %) vyložilo na stůl silné karty (komentář analytika)  
13:53Akcionáři Moneta Money Bank schvalují dividendu 6,15 Kč/akcii
13:53MONETA Money Bank, a.s. - schválila návrh představenstva na rozdělení zisku
13:06Bulhaři prověří Eurohold, který chce koupit bulharská aktiva ČEZ
13:03Britská vláda začala hledat nového šéfa Bank of England
12:11Šedé labutě letošního roku: Odpadní války, zrušený brexit, či nedostatek potravin
11:09EY: Zisky amerických bank daleko předčí evropskou konkurenci
11:09Podnikatelská důvěra v Německu v dubnu překvapivě klesla
10:32Cash is king: Proč Švýcaři hotovost stále milují
10:32Evropské trhy v lehce negativní náladě. Německá data znovu nepotěšila, na programu další várka výsledků  
10:26Jiří Rusnok: Jsme na tenké hraně mezi jedním zvýšením sazeb a jejich ponecháním
9:48Snapchatu vzrostl počet uživatelů, firma snížila ztrátu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
7:00Akzo Nobel NV (03/19 Q1)
7:20Volvo AB (03/19 Q1)
8:00Husqvarna AB (03/19 Q1)
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
12:00Anthem Inc (03/19 Q1)