Globální hotelová kategorie „midscale“ bude větší o novou značku. Společnost Hilton Worldwide Holdings Inc. totiž spustí novou síť hotelů pod názvem „Tru“, která mí cílit na mladší a technologicky vyspělejší zákazníky. Znalost moderních technologií má být totiž jedním z typických znaků nové hotelové sítě, neboť bude cílit na ty, kteří při svých cestách vyžadují vyřízení a správu služeb prostřednictvím online komunikace. Cena pokoje na jednu noc by podle zjištění agentury Bloomberg měla být nižší, než 100 amerických dolarů za noc.
Přichází síť Tru ve správný čas? Možná ano, říkají analytici
Segment hotelů „midscale“ dosáhl v USA za rok 2015 příjmů ve výši 8,58 miliardy amerických dolarů, což podle agentury STC Inc. představuje 6 procent z celkových příjmů hotelů v zemi. Meziroční navýšení hotelových příjmů u této cenové kategorie činilo 6,4 procenta, zatímco celkové příjmy hotelů v USA meziročně narostly o 7,4 procenta. Největším operátorem v USA v kategorii „midscale“ hotelů se stala společnost Choice Hotels International Inc. s 1 797 zařízeními a největší značkou této kategorie pak Quality Inn s 1 369 zařízeními.
Rozdělení amerického hotelového trhu
Pozn.: Podíl jednotlivých kategorií na poptávce za rok 2015
Zdroj: STR Inc.
Síť Tru podle některých analytiků rozjíždí svůj byznys v době, kdy globálně hrozí zpomalení hospodářského růstu a hotelové akcie zaznamenávají poklesy. Agentrua Bloomberg dodala, že akcie Hiltonu klesly o více než 30 procent za posledních 12 měsíců, akcie Choice Hotels odepsaly za stejnou dobu 25 procent, zatímco hodnota indexu Standard & Poor 500 se snížila jen o 7,6 procenta. Přesto některé hlasy analytiků hodnotí vstup nového hotelového řetězce, včetně růstových plánů firmy, za pozitivní. „Značka Tru zaplní mezeru v portfoliu společnosti Hilton a může se stát největší v segmentu midscale,“ řekl Michael Bellisario, analytik společnosti Robert W. Baird & Co.
Tru hotely Hilton otevřou do konce roku 2016
Hilton Worldwide Holdings Inc. uvedla, že podepsala už 102 franšízových dohod s vlastníky nemovitostí a dalších 30 kontraktů čeká na vyřízení. Jsou mezi nimi města v USA, jako Atlanta, Dallas, Houston, Chicago, Denver, Portland, či Oregon. První Tru hotely podle plánů firmy otevřou do konce roku 2016. Hilton uvedl, že plánuje svou Tru síť provozovat nejen v drahých městech jako New York a San Francisco, ale i v malých univerzitních městech, v blízkosti hlavních dálnic a resortů. „Cílem společnosti je, aby se řetězec Tru dostal i za hranice Spojených států amerických,“ citovala agentura Bloomberg Phila Cordella, globálního ředitele správy značek Hilton Worldwide Holdings Inc.
Obchodní značka „Tru“ je už třináctým „trademarkem“ hotelového řetězce. Podle Christophera Nassetta, CEO Hilton Worldwide se může divize Tru stát díky počtu pokojů vůbec největší světovou ubytovací značkou. Dosud žebříčku vládne značka Hampton, která nabízí více než 200 000 pokojů ve 2 100 nemovitostech. Ubytovací síť Hampton je považován za vyšší kategorii hotelů než bude síť Tru. Její pokoje stojí od 20 - 30 procent více, než budou stát pokoje v hotelech Tru.
Podle zjištění agentury Bloomberg se má typická hotelová síť Tru orientovat na tzv. „Millenials“, tedy lidi narozené kolem roku 2000. Ve výbavě jí nebudou chybět, mimo jiné, větší prostory, digitální klíče k pokojům, podávání lehkých jídel a občerstvení. Společnost Hilton pro odlišení se od „levné“ konkurence uzavřela speciální dohody například se společností Co. o čisticích prostředcích a AT & T Inc. o dodávkách obsahu DirecTV.
Zdroj: Bloomberg