Nizozemské maloobchodní společnosti  stoupl v prvním čtvrtletí očištěný provozní zisk o 7,3 procenta na 355 milionů  eur. Výsledky překonaly očekávání analytiků díky růstu na všech trzích. V České republice, kde firma provozuje obchody Albert, se zisk zvýšil o 75 procent na sedm milionů  eur, uvedla firma v dnešním prohlášení.
Analytici dotazovaný agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk 337 milionů  eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se zisk zvýšil o osm procent. Čisté  tržby stouply o tři procenta na téměř devět miliard  eur. Čistý zisk vzrostl o 7,2 procenta na 209 milionů  eur.
Tržby českých prodejen stouply o 0,8 procenta na 403 milionů  eur. Při konstantních směnných kurzech se však snížily o 0,3 procenta. Důvodem byl prodej pěti obchodů v loňském třetím čtvrtletí v souvislosti s převzetím obchodů firmy SPAR v České republice. Srovnatelné  tržby bez zahrnutí prodeje pohonných hmot vzrostly o 1,3 procenta.
Ahold na konci června dokončil fúzi s belgickou společností  v hodnotě 9,8 miliardy  eur. Sloučená skupina s názvem   je čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě. Společnosti zatím zveřejnily výsledky hospodaření odděleně, od třetího čtvrtletí již budou zveřejňovat výsledky za celou skupinu.
Očištěný provozní zisk skupiny  činil ve čtvrtletí 247 milionů  eur. Při konstantních směnných kurzech se zvýšil o 12,1 procenta.
Ahold i  mají podobné aktivity - jejich kořeny jsou v Beneluxu, působí ve střední a východní Evropě a velkou část tržeb vytvářejí v USA. Jejich spojením tak vzniká největší maloobchodní řetězec v zemích Beneluxu a jeden z největších ve Spojených státech.
Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V současné době podle svých internetových stránek v České republice zaměstnává více než 17.500 lidí. Společnost  v minulosti na českém trhu provozovala supermarkety Delvita, v roce 2007 je ale prodala německé maloobchodní skupině REWE Group.
Akcie  v reakci na zveřejněné výsledky připisují 1,5 procenta.
Zdroj: ČTK, BBG