Čistý zisk americké společnosti Alphabet, majitele vyhledávače Google, ve třetím čtvrtletí stoupl o 33 procent na 6,73 miliardy amerických dolarů. Výsledky podpořil vysoký růst příjmů, v čele s příjmy z mobilní reklamy. Zisk na akcii dosáhl 9,57 dolaru. Výrazně tak překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří čekali zisk jen 8,33 dolaru na akcii.
Konsolidované příjmy se zvýšily o 24 procent na 27,77 miliardy USD. Příjmy z reklamy vzrostly o 21,4 procenta na 24,07 miliardy USD. Cena za proklik, což je úzce sledovaný ukazatel míry odezvy spotřebitelů na reklamu, které ukazují, jaká je efektivita podnikání, se zvýšila o 47 procent.
Příjmy Googlu z jiných aktivit než reklamy, jako prodeje softwaru, se ve čtvrtletí zvýšily o 42 procent na 3,45 miliardy USD. Alphabet má však také jiné aktivity, jako divizi samořídících aut Waymo či výrobce chytrých přístrojů pro domácnost Nest. Příjmy z těchto aktivit stouply o 53 procent na 302 milionů USD a ztráta z těchto aktivit se snížila na 812 milionů z 861 milionů USD loni.
Akcie firmy Alphabet po oficiálním uzavření burzy v New Yorku v reakci na výsledky hospodaření rostou a překonaly úroveň 1000 USD. Od počátku letošního roku si akcie připsaly 25 procent.
V říjnu Google oznámil, že zruší desetiletou praxi, která uživatelům umožňovala číst zdarma některé placené novinové články, když je zadali do jejího vyhledávače. Chce tak podpořit vydavatele a pomoci jim zvýšit počet předplatitelů. Vydavatelé byli dosud povinni dát volně k dispozici nejméně tři články denně, aby se jejich placená nabídka v největším světovém vyhledávači vůbec objevila. Proti praxi "prvního kliku zdarma" protestovali, protože výroba článků, videí a obrázků je drahá a nedostávali ji zaplacenou. Nyní se podle Richarda Gingrase z Googlu budou moci rozhodnout, zda vůbec a pokud ano, tak jakou část obsahu svých periodik dají k dispozici zdarma.
v zářijovém žebříčku nejcennějších značek světa podle Interbrands obhájil Google druhou pozici za . Hodnota Googlu vzrostla o šest procent na téměř 142 miliard USD. a Google se drží na prvních dvou příčkách žebříčku již pátým rokem za sebou, upozorňuje Interbrand. Na třetí příčku se letos dostala značka , která tak odsunula na čtvrtou pozici značku . Do první desítky se letos poprvé probojovala značka , která obsadila osmé místo. Její hodnota stoupla téměř o polovinu na více než 48 miliard dolarů.
(Zdroj: Alphabet, Reuters, Bloomberg, čtk)