Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Výkladní skříň čínských značek

Výkladní skříň čínských značek

08.02.2018 6:27
Autor: Gabriela Rainová, Patria Finance

Spotřebitelé přestávají nálepku „Made in China“ vnímat negativně, a dokonce ji začínají i vyhledávat. Které čínské značky jsou populární v očích lidí mimo Čínu? Žebříčku vévodí firma Lenovo vyrábějící spotřební elektroniku. V těsném závěsu ji následuje Huawei, a třetí je internetový prodejce Alibaba.

Tento seznam vytvořila reklamní agentura WPP a její výzkumná pobočka Kantar Millward Brown. Zpráva BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2018 kombinovala výsledky vyhledávání v prohlížeči Google s online dotazníkem 395 tisíc spotřebitelů, aby zjistila, které čínské značky jsou nejznámější v USA, Japonsku, Austrálii, Velké Británii, Španělsku, Německu a Francii.

Mění se na Západě pohled na „Made in China“?

„Myslím si, že to chce čas… Jedna z hlavních výzev je celkové povědomí o čínských značkách… A věřím, že většina obyvatel USA by pravděpodobně nebyla schopná vyjmenovat jedinou čínskou značku,“ řekla pro CNBC Doreen Wangová, globální šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown.

Mladší lidé vnímají „Made in China“ pozitivněji než starší generace, dodala Wangová. „Mladší spotřebitelé se obrací ke značkám jako Lenovo, Alibaba a JD.com, protože jsou v souladu s jejich nadšením pro „cool“, dostupné výrobky a služby bez ohledu na zemi původu,“ prohlásila.

Svět se mění. Třetina vystavovatelů na lednové Výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas byla z Číny. Ale tyto firmy se často nepovažují za vyloženě čínské. “Od prvního dne… se vidí jako značky globální,“ řekla Wangová. Takže pokud dostanou příležitost, uchytí se v 30, 50 zemích najednou, místo aby nejprve rostly v Číně a až poté globálně expandovaly.

Strategie, která by pro čínské značky expandující do vyspělých zemí mohla zabrat, je začít propagovat produkty určené těm, kteří s nimi teprve začínají. Často jde o zboží, které je v dané produktové řadě obvykle nejlevnější. „Věříme, že změna přichází vždy zezdola… Podobně jako to bylo u Hondy a Toyoty před 20, 30 lety,“ řekla Wangová. „Lidé si řeknou: Je to levné, tak to zkusím. A pak daný výrobek předčí jejich očekávání a začnou ho používat čím dál více. Poté se začnou tyto značky pomalu posouvat na hodnotovém žebříčku,“ dodala.

Seznam top čínských značek je podle hodnocení WPP následující:

1. Lenovo (spotřební elektronika)
2. Huawei (spotřební elektronika)
3. Alibaba (internetový prodejce)
4. Xiaomi (spotřební elektronika)
5. Air China (aerolinky)
6. Elex (mobilní hry)
7. Anker (spotřební elektronika)
8. Haier (domácí spotřebiče)
9. Hisense (domácí spotřebiče)
10. Cheetah Mobile (mobilní hry/služby internetu).

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
03.02.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Čínské megalomanské projekty v zelené energetice
23.01.2018 12:37
Má bohatou historii a kulturu, silnou ekonomiku i vojsko a mnozí v ní ...
Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
01.02.2018 17:08
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na...
Globální liberální řád se otřásá v základech. Nastane světový diktát Číny?
06.02.2018 6:23
Na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu proti sobě stanuly ales...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
15.09.2025
22:02Wall Street v zeleném, investory táhne Tesla a očekávání Fedu  
17:35PODCAST Týdenní výhled: Fed znovu začne snižovat sazby a problémový Orsted upisuje nový kapitál  
17:21Americké obchodované firmy generují mimořádnou návratnost kapitálu. Jak to (ne)souvisí s jejich valuačními prémiemi?
16:54ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - Private placement emise dluhopisů
15:34Akciová rally může po snížení sazeb Fedu ochabnout, varují stratégové Wall Street
15:06Washington a Peking se dohodly na pokračování TikToku v USA
14:34Kolem BYD se utvořil negativní sentiment. Akciím ublížila cenová válka, čeká se na nové modely
13:29Musk koupil akcie Tesly za miliardu dolarů
12:43Studie: Globální příjmy světových fintechových firem vzrostly loni o 21 procent
11:33Evropa začíná týden většinou růstově, francouzské dluhopisy setřásají horší rating  
11:31Čína zvyšuje tlak při jednáních s Washingtonem, obvinila Nvidii z porušení antimonopolních pravidel
10:33Jsme v bublině, souzní s Altmanem šéf představenstva OpenAI. Obavy z toho ale nemá
10:06Philip Morris zdvojnásobí investici do kutnohorského závodu na více než 2 mld Kč
8:57USA a Čína jednají v Madridu, evropské trio plánuje satelitní alianci a futures jsou v zeleném  
8:56Rozbřesk: Francouzské vládní dluhopisy nesou vyšší výnos než korporátní dluhopisy velkých francouzských podniků
6:04Morgan Stanley doporučuje: Sázejte na firmy s hotovostním polštářem, které přežijí zpomalení ekonomiky
14.09.2025
14:56Marks: Čas na defenzivnější investice, trhy nejsou černobílé
8:37Víkendář: Jakými způsoby může umělá inteligence podpořit růst technologických firem
13.09.2025
14:50Marks o americké výjimečnosti a velkém optimismu na akciových trzích
9:11Víkendář: Jsou valuace velkých technologických společností iracionální?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m