Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Výkladní skříň čínských značek

Výkladní skříň čínských značek

08.02.2018 6:27
Autor: Gabriela Rainová, Patria Finance

Spotřebitelé přestávají nálepku „Made in China“ vnímat negativně, a dokonce ji začínají i vyhledávat. Které čínské značky jsou populární v očích lidí mimo Čínu? Žebříčku vévodí firma Lenovo vyrábějící spotřební elektroniku. V těsném závěsu ji následuje Huawei, a třetí je internetový prodejce Alibaba.

Tento seznam vytvořila reklamní agentura WPP a její výzkumná pobočka Kantar Millward Brown. Zpráva BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2018 kombinovala výsledky vyhledávání v prohlížeči Google s online dotazníkem 395 tisíc spotřebitelů, aby zjistila, které čínské značky jsou nejznámější v USA, Japonsku, Austrálii, Velké Británii, Španělsku, Německu a Francii.

Mění se na Západě pohled na „Made in China“?

„Myslím si, že to chce čas… Jedna z hlavních výzev je celkové povědomí o čínských značkách… A věřím, že většina obyvatel USA by pravděpodobně nebyla schopná vyjmenovat jedinou čínskou značku,“ řekla pro CNBC Doreen Wangová, globální šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown.

Mladší lidé vnímají „Made in China“ pozitivněji než starší generace, dodala Wangová. „Mladší spotřebitelé se obrací ke značkám jako Lenovo, Alibaba a JD.com, protože jsou v souladu s jejich nadšením pro „cool“, dostupné výrobky a služby bez ohledu na zemi původu,“ prohlásila.

Svět se mění. Třetina vystavovatelů na lednové Výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas byla z Číny. Ale tyto firmy se často nepovažují za vyloženě čínské. “Od prvního dne… se vidí jako značky globální,“ řekla Wangová. Takže pokud dostanou příležitost, uchytí se v 30, 50 zemích najednou, místo aby nejprve rostly v Číně a až poté globálně expandovaly.

Strategie, která by pro čínské značky expandující do vyspělých zemí mohla zabrat, je začít propagovat produkty určené těm, kteří s nimi teprve začínají. Často jde o zboží, které je v dané produktové řadě obvykle nejlevnější. „Věříme, že změna přichází vždy zezdola… Podobně jako to bylo u Hondy a Toyoty před 20, 30 lety,“ řekla Wangová. „Lidé si řeknou: Je to levné, tak to zkusím. A pak daný výrobek předčí jejich očekávání a začnou ho používat čím dál více. Poté se začnou tyto značky pomalu posouvat na hodnotovém žebříčku,“ dodala.

Seznam top čínských značek je podle hodnocení WPP následující:

1. Lenovo (spotřební elektronika)
2. Huawei (spotřební elektronika)
3. Alibaba (internetový prodejce)
4. Xiaomi (spotřební elektronika)
5. Air China (aerolinky)
6. Elex (mobilní hry)
7. Anker (spotřební elektronika)
8. Haier (domácí spotřebiče)
9. Hisense (domácí spotřebiče)
10. Cheetah Mobile (mobilní hry/služby internetu).

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
03.02.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Čínské megalomanské projekty v zelené energetice
23.01.2018 12:37
Má bohatou historii a kulturu, silnou ekonomiku i vojsko a mnozí v ní ...
Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
01.02.2018 17:08
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na...
Globální liberální řád se otřásá v základech. Nastane světový diktát Číny?
06.02.2018 6:23
Na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu proti sobě stanuly ales...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.12.2025
0:16Česká zbrojovka získala zakázku od německé armády, vybrala si její pistoli jako novou služební zbraň
19.12.2025
23:03HARDWARIO očekává za letošek překročení 100 milionů korun tržeb. Zásadně tak překoná plán
22:01S&P 500 pokračoval v růstu na „Triple Witching“ den  
17:36Tentokrát stejně?
16:37J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Záznam z konference pro investory
15:43Marks: Dva druhy bublin a zdraví současného akciového trhu
13:42ČNB: Bankám za tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 9,4 miliardy na 100 miliard Kč
13:35Mraky nad Vestas se rozfoukaly. Výrobce větrných turbín míří k nejlepšímu roku za dekádu
12:50První dodávky H200 na obzoru? Trumpova administrativa přezkoumává prodeje AI čipů Nvidie do Číny
12:07Perly týdne: Na dům nemáme, tak nakoupíme akcie?
11:04Kecky Nike v Číně neletí. Výrazný propad tamních prodejů posílá akcie o 10 procent dolů
10:23BoJ zvýšila sazby na nejvyšší úroveň za 30 let. Další růst může přijít do půl roku
9:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557159
9:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o čtvrté výplatě úrokového výnosu, ISIN CZ0003557167
9:29USA v roce 2026: Stabilní inflace, nižší sazby a otazníky nad Fedem
9:05Rozbřesk: Koruna zastavila oslabování. Americká inflace spadne v lednu k cíli, Fed bude pokračovat v redukci sazeb
8:54EU schválila půjčku Ukrajině, japonská centrální banka zvýšila sazby a německá spotřebitelská důvěra prudce klesá  
8:50J&T Global Finance XI., s.r.o: Oznámení o deváté výplatě úrokového výnosu
6:03Investiční výhled 2026: Shrnutí  
18.12.2025
17:21Jakou logikou se nyní řídí trh, odkupy a IPO?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data