Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Výkladní skříň čínských značek

Výkladní skříň čínských značek

08.02.2018 6:27
Autor: Gabriela Rainová, Patria Finance

Spotřebitelé přestávají nálepku „Made in China“ vnímat negativně, a dokonce ji začínají i vyhledávat. Které čínské značky jsou populární v očích lidí mimo Čínu? Žebříčku vévodí firma Lenovo vyrábějící spotřební elektroniku. V těsném závěsu ji následuje Huawei, a třetí je internetový prodejce Alibaba.

Tento seznam vytvořila reklamní agentura WPP a její výzkumná pobočka Kantar Millward Brown. Zpráva BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2018 kombinovala výsledky vyhledávání v prohlížeči Google s online dotazníkem 395 tisíc spotřebitelů, aby zjistila, které čínské značky jsou nejznámější v USA, Japonsku, Austrálii, Velké Británii, Španělsku, Německu a Francii.

Mění se na Západě pohled na „Made in China“?

„Myslím si, že to chce čas… Jedna z hlavních výzev je celkové povědomí o čínských značkách… A věřím, že většina obyvatel USA by pravděpodobně nebyla schopná vyjmenovat jedinou čínskou značku,“ řekla pro CNBC Doreen Wangová, globální šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown.

Mladší lidé vnímají „Made in China“ pozitivněji než starší generace, dodala Wangová. „Mladší spotřebitelé se obrací ke značkám jako Lenovo, Alibaba a JD.com, protože jsou v souladu s jejich nadšením pro „cool“, dostupné výrobky a služby bez ohledu na zemi původu,“ prohlásila.

Svět se mění. Třetina vystavovatelů na lednové Výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas byla z Číny. Ale tyto firmy se často nepovažují za vyloženě čínské. “Od prvního dne… se vidí jako značky globální,“ řekla Wangová. Takže pokud dostanou příležitost, uchytí se v 30, 50 zemích najednou, místo aby nejprve rostly v Číně a až poté globálně expandovaly.

Strategie, která by pro čínské značky expandující do vyspělých zemí mohla zabrat, je začít propagovat produkty určené těm, kteří s nimi teprve začínají. Často jde o zboží, které je v dané produktové řadě obvykle nejlevnější. „Věříme, že změna přichází vždy zezdola… Podobně jako to bylo u Hondy a Toyoty před 20, 30 lety,“ řekla Wangová. „Lidé si řeknou: Je to levné, tak to zkusím. A pak daný výrobek předčí jejich očekávání a začnou ho používat čím dál více. Poté se začnou tyto značky pomalu posouvat na hodnotovém žebříčku,“ dodala.

Seznam top čínských značek je podle hodnocení WPP následující:

1. Lenovo (spotřební elektronika)
2. Huawei (spotřební elektronika)
3. Alibaba (internetový prodejce)
4. Xiaomi (spotřební elektronika)
5. Air China (aerolinky)
6. Elex (mobilní hry)
7. Anker (spotřební elektronika)
8. Haier (domácí spotřebiče)
9. Hisense (domácí spotřebiče)
10. Cheetah Mobile (mobilní hry/služby internetu).

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
03.02.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Čínské megalomanské projekty v zelené energetice
23.01.2018 12:37
Má bohatou historii a kulturu, silnou ekonomiku i vojsko a mnozí v ní ...
Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
01.02.2018 17:08
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na...
Globální liberální řád se otřásá v základech. Nastane světový diktát Číny?
06.02.2018 6:23
Na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu proti sobě stanuly ales...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.12.2025
9:29Víkendář: Má Čína rozumnější přístup k AI než Spojené státy?
06.12.2025
9:27Víkendář: Krugman o americké ekonomice, demokracii a investicích do AI
05.12.2025
22:02Akciové indexy rostou směrem k novým maximům  
17:11Nejdůležitější cena na globálních trzích v příštím roce
17:06Spotřebitelská důvěra v USA v listopadu vzrostla, polevily obavy z inflace
15:21Invesco: Vzestup bitcoinu a proč do něj zrovna teď investovat?
15:14Eurostat zlepšil odhady růstu ekonomik eurozóny i EU
13:57Netflix kupuje Warner Bros a HBO Max za 72 miliard USD. Jde o největší mediální dohodu dekády
13:42Makromixér s vedoucím vývoje ŠKODA AUTO Martinem Hrdličkou: Spalovací motory nekončí, hybridy budou trendem. Evropa zaspala v bateriích
11:50Perly týdne: Poplach v OpenAI a reformy Fedu
11:14Jan Bureš: Maloobchodní tržby opět nabírají rychlost
11:10Konec týdne na historickém maximu? Akcie v pátek postupují vpřed  
10:30WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Doplnění Pololetní finanční zprávy 2025
9:57Český maloobchod v říjnu rostl, táhla kosmetika a sport
9:10Rozbřesk: Za zvýšeným růstem mezd jsou nadále převážně služby a stavebnictví
8:51Exkluzivní jednání Warner Bros. & Netflix, na burzu vstoupila čínská odpověď na Nvidii a Indie posiluje vztahy s Ruskem  
6:03Rosenberg: Na konci příštího roku budou sazby u 2,5 procenta, reálné příjmy jsou v recesi
04.12.2025
22:01Trhy vyhlíží rozhodnutí Fedu  
17:36Jeden „dolarový detail“ a vývoj americké, evropské a čínské ekonomiky v následujících letech
16:47Bloomberg: Meta se chystá výrazně omezit výdaje na virtuální svět metaverse

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data