Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Výkladní skříň čínských značek

Výkladní skříň čínských značek

08.02.2018 6:27
Autor: Gabriela Rainová, Patria Finance

Spotřebitelé přestávají nálepku „Made in China“ vnímat negativně, a dokonce ji začínají i vyhledávat. Které čínské značky jsou populární v očích lidí mimo Čínu? Žebříčku vévodí firma Lenovo vyrábějící spotřební elektroniku. V těsném závěsu ji následuje Huawei, a třetí je internetový prodejce Alibaba.

Tento seznam vytvořila reklamní agentura WPP a její výzkumná pobočka Kantar Millward Brown. Zpráva BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2018 kombinovala výsledky vyhledávání v prohlížeči Google s online dotazníkem 395 tisíc spotřebitelů, aby zjistila, které čínské značky jsou nejznámější v USA, Japonsku, Austrálii, Velké Británii, Španělsku, Německu a Francii.

Mění se na Západě pohled na „Made in China“?

„Myslím si, že to chce čas… Jedna z hlavních výzev je celkové povědomí o čínských značkách… A věřím, že většina obyvatel USA by pravděpodobně nebyla schopná vyjmenovat jedinou čínskou značku,“ řekla pro CNBC Doreen Wangová, globální šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown.

Mladší lidé vnímají „Made in China“ pozitivněji než starší generace, dodala Wangová. „Mladší spotřebitelé se obrací ke značkám jako Lenovo, Alibaba a JD.com, protože jsou v souladu s jejich nadšením pro „cool“, dostupné výrobky a služby bez ohledu na zemi původu,“ prohlásila.

Svět se mění. Třetina vystavovatelů na lednové Výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas byla z Číny. Ale tyto firmy se často nepovažují za vyloženě čínské. “Od prvního dne… se vidí jako značky globální,“ řekla Wangová. Takže pokud dostanou příležitost, uchytí se v 30, 50 zemích najednou, místo aby nejprve rostly v Číně a až poté globálně expandovaly.

Strategie, která by pro čínské značky expandující do vyspělých zemí mohla zabrat, je začít propagovat produkty určené těm, kteří s nimi teprve začínají. Často jde o zboží, které je v dané produktové řadě obvykle nejlevnější. „Věříme, že změna přichází vždy zezdola… Podobně jako to bylo u Hondy a Toyoty před 20, 30 lety,“ řekla Wangová. „Lidé si řeknou: Je to levné, tak to zkusím. A pak daný výrobek předčí jejich očekávání a začnou ho používat čím dál více. Poté se začnou tyto značky pomalu posouvat na hodnotovém žebříčku,“ dodala.

Seznam top čínských značek je podle hodnocení WPP následující:

1. Lenovo (spotřební elektronika)
2. Huawei (spotřební elektronika)
3. Alibaba (internetový prodejce)
4. Xiaomi (spotřební elektronika)
5. Air China (aerolinky)
6. Elex (mobilní hry)
7. Anker (spotřební elektronika)
8. Haier (domácí spotřebiče)
9. Hisense (domácí spotřebiče)
10. Cheetah Mobile (mobilní hry/služby internetu).

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
03.02.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Čínské megalomanské projekty v zelené energetice
23.01.2018 12:37
Má bohatou historii a kulturu, silnou ekonomiku i vojsko a mnozí v ní ...
Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
01.02.2018 17:08
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na...
Globální liberální řád se otřásá v základech. Nastane světový diktát Číny?
06.02.2018 6:23
Na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu proti sobě stanuly ales...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
14.12.2025
13:21BlackRock: Umělá inteligence přinese dezinflační tlaky, Fed by měl jít se sazbami dolů
9:33Víkendář: Místo centrální banky podřízené vládě je lepší to, co udělal Clinton v 90. letech
13.12.2025
14:29Trumpova politika a její skutečné plody
9:07Víkendář: Změní stablecoiny monetární prostředí a fungování centrálních bank?
12.12.2025
22:00Wall Street se propadla nejvíce za tři týdny; stačilo pár komentářů k AI  
17:36Třetí fáze akciového trhu: těšení se na přínosy nových technologií
16:04Apple vs. AI bublina. Proč investoři hledají útočiště u výrobce iPhonu?
14:04Českou ekonomiku zatím táhne spotřeba a investice, ale zpomalení je na obzoru
12:37Euforie nevydržela. Akcie Broadcomu po konferenčním hovoru klesají kvůli obavám o ziskovost v AI  
12:20Michal Strnad plánuje expanzi. Chce z CSG udělat lídra evropského obranného průmyslu a zvažuje IPO v Amsterdamu
12:09Perly týdne: Bublina není důvod k prodeji
10:50Po euforii přichází korekce: Broadcom hlásí silné tržby a vyšší dividendu, ale AI výhled zůstává nejasný
9:55Nová cílová cena Patrie pro Komerční banku: Prostor pro růst se zmenšuje  
8:58Nová cílovka pro Komerční banku, renesance evropských dluhopisů a úspěch Eli Lilly  
8:52Rozbřesk: Odloží Evropská komise zákaz hybridních automobilů? Automobilky by tento krok uvítaly
6:10Investiční výhled 2026: Kondice ekonomik, inflace a blížící se volby  
11.12.2025
22:00Oracle po výsledcích propadá, ostatním se ale daří  
17:03Tři akciové fáze posledního čtvrt století a poučení pro dnešek
16:58EK zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
16:28WSJ:Trump po válce plánuje americké investice v Rusku včetně těžby vzácných kovů

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data