Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Výkladní skříň čínských značek

Výkladní skříň čínských značek

08.02.2018 6:27
Autor: Gabriela Žáková, Patria Finance

Spotřebitelé přestávají nálepku „Made in China“ vnímat negativně, a dokonce ji začínají i vyhledávat. Které čínské značky jsou populární v očích lidí mimo Čínu? Žebříčku vévodí firma Lenovo vyrábějící spotřební elektroniku. V těsném závěsu ji následuje Huawei, a třetí je internetový prodejce Alibaba.

Tento seznam vytvořila reklamní agentura WPP a její výzkumná pobočka Kantar Millward Brown. Zpráva BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2018 kombinovala výsledky vyhledávání v prohlížeči Google s online dotazníkem 395 tisíc spotřebitelů, aby zjistila, které čínské značky jsou nejznámější v USA, Japonsku, Austrálii, Velké Británii, Španělsku, Německu a Francii.

Mění se na Západě pohled na „Made in China“?

„Myslím si, že to chce čas… Jedna z hlavních výzev je celkové povědomí o čínských značkách… A věřím, že většina obyvatel USA by pravděpodobně nebyla schopná vyjmenovat jedinou čínskou značku,“ řekla pro CNBC Doreen Wangová, globální šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown.

Mladší lidé vnímají „Made in China“ pozitivněji než starší generace, dodala Wangová. „Mladší spotřebitelé se obrací ke značkám jako Lenovo, Alibaba a JD.com, protože jsou v souladu s jejich nadšením pro „cool“, dostupné výrobky a služby bez ohledu na zemi původu,“ prohlásila.

Svět se mění. Třetina vystavovatelů na lednové Výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas byla z Číny. Ale tyto firmy se často nepovažují za vyloženě čínské. “Od prvního dne… se vidí jako značky globální,“ řekla Wangová. Takže pokud dostanou příležitost, uchytí se v 30, 50 zemích najednou, místo aby nejprve rostly v Číně a až poté globálně expandovaly.

Strategie, která by pro čínské značky expandující do vyspělých zemí mohla zabrat, je začít propagovat produkty určené těm, kteří s nimi teprve začínají. Často jde o zboží, které je v dané produktové řadě obvykle nejlevnější. „Věříme, že změna přichází vždy zezdola… Podobně jako to bylo u Hondy a Toyoty před 20, 30 lety,“ řekla Wangová. „Lidé si řeknou: Je to levné, tak to zkusím. A pak daný výrobek předčí jejich očekávání a začnou ho používat čím dál více. Poté se začnou tyto značky pomalu posouvat na hodnotovém žebříčku,“ dodala.

Seznam top čínských značek je podle hodnocení WPP následující:

1. Lenovo (spotřební elektronika)
2. Huawei (spotřební elektronika)
3. Alibaba (internetový prodejce)
4. Xiaomi (spotřební elektronika)
5. Air China (aerolinky)
6. Elex (mobilní hry)
7. Anker (spotřební elektronika)
8. Haier (domácí spotřebiče)
9. Hisense (domácí spotřebiče)
10. Cheetah Mobile (mobilní hry/služby internetu).

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
03.02.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Čínské megalomanské projekty v zelené energetice
23.01.2018 12:37
Má bohatou historii a kulturu, silnou ekonomiku i vojsko a mnozí v ní ...
Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
01.02.2018 17:08
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na...
Globální liberální řád se otřásá v základech. Nastane světový diktát Číny?
06.02.2018 6:23
Na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu proti sobě stanuly ales...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
14.08.2020
11:42Ekonomika EU klesla ve 2. čtvrtletí o rekordních 11,7 procenta
11:01Perly týdne: Po časech zlých časy dobré, dolar v nemilosti a u nás konec bezohledných vymahačů
9:51ČNB: Za růstem cen je snaha kompenzovat výpadek příjmů
9:17Rozbřesk: Červencová inflace dopadla podle očekávání ČNB, Francie vysílá proti Turecku letadlovou loď
9:05ČEZ ESCO v pololetí stoupl provozní zisk, tržby stagnovaly
8:46Británie utahuje cestování, Daimler zaplatí pokutu  
8:30Daimler se v USA dohodl na urovnání kvůli emisím naftových vozů
6:14Ilzetzki: Co stojí uzavření škol a kdo na něj nejvíc doplácí
13.08.2020
17:42Dolar po dobrých datech z trhu práce klesá, Apple se blíží dvoubilionové valuaci  
17:11Když auta lámala ruce a elektromobily vládly silnicím...
15:41Počet žadatelů o podporu v nezaměstnanosti v USA klesl pod milion
15:16Sussman: Opomíjený argument pro rozdělení velkých technologických firem
13:12Duy: Více dlouhodobých amerických dluhopisů? Pro Fed žádný problém
13:08IEA kvůli potížím letecké dopravy snížila výhled poptávky po ropě
12:17Itálie prodává dluhopisy s dvojnásobným výnosem oproti vrstevníkům
11:07Rubinstein: Akciové bludy i analýzy vysoké hodnoty
10:39Komentář: Inflace v červenci poskočila na 3,4 %, prognóza ČNB prošla prvním úspěšným testem
10:22USA i přes snahu EU nechají cla na airbusy i další evropské zboží
9:15Rozbřesk: Evropský průmysl se odrazil ode dna
9:00Ifo: Německé firmy čekají, že se k normálu vrátí až za 11 měsíců

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - HDP, y/y
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university