Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Blokuje Chrome kromě vlezlé reklamy i konkurenci?

Blokuje Chrome kromě vlezlé reklamy i konkurenci?

20.02.2018 6:47
Autor: Redakce, Patria.cz

Google minulý týden nasadil ve svém prohlížeči Chrome nové filtry, které zablokují obzvláště otravné reklamy na webových stránkách jako např. videa se zvukem, která se automaticky přehrávají nebo reklamy přes celou stránku. Myšlenka, která za tímto rozhodnutím stojí, je celkem jasná: Pokud tyto vtíravé reklamy nebudou uživatele obtěžovat, pravděpodobnost, že si nainstalují blokátor reklam třetí strany, se sníží. Blokátory reklam, tzv. ad blockers, snižují webovým stránkám možnost zisku. A tím snižují možný zisk i poskytovatelům reklamy jako právě Google.

I když je iniciativa Google chvályhodná, dominance této firmy na trhu online reklam ve spojení s dominancí prohlížeče Chrome a vlivem rozhodovat o tom, které reklamy jsou „obtěžující“, vyvolává několik pichlavých otázek. Podnikání Googlu s globální reklamou je větší než u jeho pěti hlavních konkurentů dohromady. A Chrome má na trhu s prohlížeči podíl 59,23 % podle NetMarketshare.com.

Chrome rozhodl, že 12 typů reklam neproteče skrze jeho reklamní filtry, a to na základě standardů Koalice pro lepší reklamy - skupiny, v jejíž radě stojí jako člen také Google.

Nicméně, několik členů Koalice pro lepší reklamy řeklo pro Wall Street Journal, že Google měl podle nich nepatřičný vliv na koalici, protože vedl výzkum, který obtěžující typy reklam určoval. Například reklamní videa na YouTube nebyla zahrnuta do průzkumu rušivých typů reklam, což Johnny Ryan z firmy PageFair, která pomáhá vydavatelům bránit se před blokováním reklam, nazval jako „pozoruhodné opomenutí“.

„Přestože je blokátor reklam na Chromu vítaným zlepšením pro uživatele, není překvapením, že vlastníci stránek jsou zděšeni, že reklamy na jejich stránkách mizí, zatímco stránky vlastněné Googlem nejsou nijak poškozeny,“ řekl Ryan pro CNBC.

Někteří se obávají, zda to nedává Google ještě větší moc nad internetem, než jakou měl dosud. Kromě toho panují obavy ohledně toho, jak bude Google nové regule prosazovat. Bude jeho počínání dostatečně srozumitelné?

Harry Kargman, výkonný ředitel společnosti Kargo na digitální reklamy, která je také členem rady Koalice pro lepší reklamy, řekl, že doporučení této koalice jsou dobrá, ale obává se způsobu, jakým je bude Chrome zavádět.

„Jak pokryjete šedou zónu, kde není zřejmé, zda je reklama obtěžující, nebo ne?“ ptá Kargman. Budou tato rozhodnutí na radě koalice, anebo bude na Chromu, aby rozhodl o tom, zda nový formát reklamy porušuje standardy, nebo ne? „Žádali jsme Google, aby specifikoval, jakým způsobem se mohou stránky odvolat, když budou označeny neprávem. Zatím stále čekáme na odpověď,“ řekl Kargman.

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Větrníky dokončily zezelenání Googlu
02.12.2017 13:21
Firma Google nasmlouvala nákup dalších 535 MW elektrické energie z vět...
Google je v Číně blokován. Centrum umělé inteligence tam ale otevře
13.12.2017 13:36
Společnost Google, která je součástí americké skupiny Alphabet, otevře...
Google a daně: Dvojitá irská s holandským sendvičem
03.01.2018 10:30
Společnost Google v roce 2016 přesunula na firmu na Bermudách 15,9 mil...
Hrozba sociálních médií pro společnost a bezpečnost
15.02.2018 6:26
Prožíváme bolestný okamžik ve světových dějinách. Otevřené společnosti...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
02.05.2024
18:48Návrat hodnotových akcií a důležitost definic
17:32Wall Street se před Applem a daty zvedá, koruně pomáhá ČNB  
17:14Technická analýza S&P 500: Čekání na signály, které naznačí konec konsolidační fáze  
16:50Jan Bureš: ČNB snižuje sazby na 5,25 %, ale jejich trajektorii reviduje prudce vzhůru
16:13Výsledky AMD (-2 %): Sice rychlý progres, ale přemrštěná očekávání  
14:40ČNB podle očekávání snížila sazby o 50 bazických bodů na 5,25 %
14:19Než otevře Wall Street: Carvana, DoorDash  
12:53Aktuální výsledková sezóna značí, že konec hospodářské recese v Evropě je na dohled
12:50Farmaceutická firma Novo Nordisk zvýšila čtvrtletní zisk a zlepšila výhled
11:49OECD zlepšila výhled růstu globální ekonomiky na letošní rok na 3,1 procenta
11:39Námořní dopravce Maersk má nižší čtvrtletní zisk, zlepšil ale celoroční výhled
11:34Energetické firmě Shell klesl čtvrtletní zisk o pětinu, překonal však očekávání
10:56Co si bereme z mixu dat, výsledků a jednání Fedu?  
9:45Setkání s analytikem a makléřem Patria Finance v Olomouci v pondělí 6.5.
9:08Rozbřesk: ČNB představí novou prognózu a “prověrku” přirozené úrokové míry
8:55ČNB dnes nejspíše opět sníží sazby, Fed signalizoval obavy z inflace a futures jsou v zeleném  
01.05.2024
22:02Tisková konference předsedy Powella přinesla na trh volatilitu  
20:25Fed není spokojen se směřováním inflace k cíli. Nezměnil sazby, ubral z tempa redukce bilance a dolar po váhání ztrácí
17:21Dolar, euro a koruna v příštím roce. A svět s pestřejšími inflačními vzorci?
13:45Jakub Blaha k Amazonu (+2 %) po 1Q24: Tržby cloudové divize letos přesáhnou 100 miliard dolarů  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.