Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Blokuje Chrome kromě vlezlé reklamy i konkurenci?

Blokuje Chrome kromě vlezlé reklamy i konkurenci?

20.02.2018 6:47
Autor: Redakce, Patria.cz

Google minulý týden nasadil ve svém prohlížeči Chrome nové filtry, které zablokují obzvláště otravné reklamy na webových stránkách jako např. videa se zvukem, která se automaticky přehrávají nebo reklamy přes celou stránku. Myšlenka, která za tímto rozhodnutím stojí, je celkem jasná: Pokud tyto vtíravé reklamy nebudou uživatele obtěžovat, pravděpodobnost, že si nainstalují blokátor reklam třetí strany, se sníží. Blokátory reklam, tzv. ad blockers, snižují webovým stránkám možnost zisku. A tím snižují možný zisk i poskytovatelům reklamy jako právě Google.

I když je iniciativa Google chvályhodná, dominance této firmy na trhu online reklam ve spojení s dominancí prohlížeče Chrome a vlivem rozhodovat o tom, které reklamy jsou „obtěžující“, vyvolává několik pichlavých otázek. Podnikání Googlu s globální reklamou je větší než u jeho pěti hlavních konkurentů dohromady. A Chrome má na trhu s prohlížeči podíl 59,23 % podle NetMarketshare.com.

Chrome rozhodl, že 12 typů reklam neproteče skrze jeho reklamní filtry, a to na základě standardů Koalice pro lepší reklamy - skupiny, v jejíž radě stojí jako člen také Google.

Nicméně, několik členů Koalice pro lepší reklamy řeklo pro Wall Street Journal, že Google měl podle nich nepatřičný vliv na koalici, protože vedl výzkum, který obtěžující typy reklam určoval. Například reklamní videa na YouTube nebyla zahrnuta do průzkumu rušivých typů reklam, což Johnny Ryan z firmy PageFair, která pomáhá vydavatelům bránit se před blokováním reklam, nazval jako „pozoruhodné opomenutí“.

„Přestože je blokátor reklam na Chromu vítaným zlepšením pro uživatele, není překvapením, že vlastníci stránek jsou zděšeni, že reklamy na jejich stránkách mizí, zatímco stránky vlastněné Googlem nejsou nijak poškozeny,“ řekl Ryan pro CNBC.

Někteří se obávají, zda to nedává Google ještě větší moc nad internetem, než jakou měl dosud. Kromě toho panují obavy ohledně toho, jak bude Google nové regule prosazovat. Bude jeho počínání dostatečně srozumitelné?

Harry Kargman, výkonný ředitel společnosti Kargo na digitální reklamy, která je také členem rady Koalice pro lepší reklamy, řekl, že doporučení této koalice jsou dobrá, ale obává se způsobu, jakým je bude Chrome zavádět.

„Jak pokryjete šedou zónu, kde není zřejmé, zda je reklama obtěžující, nebo ne?“ ptá Kargman. Budou tato rozhodnutí na radě koalice, anebo bude na Chromu, aby rozhodl o tom, zda nový formát reklamy porušuje standardy, nebo ne? „Žádali jsme Google, aby specifikoval, jakým způsobem se mohou stránky odvolat, když budou označeny neprávem. Zatím stále čekáme na odpověď,“ řekl Kargman.

Zdroj: CNBC

 

Čtěte více:

Větrníky dokončily zezelenání Googlu
02.12.2017 13:21
Firma Google nasmlouvala nákup dalších 535 MW elektrické energie z vět...
Google je v Číně blokován. Centrum umělé inteligence tam ale otevře
13.12.2017 13:36
Společnost Google, která je součástí americké skupiny Alphabet, otevře...
Google a daně: Dvojitá irská s holandským sendvičem
03.01.2018 10:30
Společnost Google v roce 2016 přesunula na firmu na Bermudách 15,9 mil...
Hrozba sociálních médií pro společnost a bezpečnost
15.02.2018 6:26
Prožíváme bolestný okamžik ve světových dějinách. Otevřené společnosti...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.03.2024
17:24Jaký by „měl být“ poměr cen akcií k objemu peněz?
17:03Spolupráce Applu a Alphabetu dnes nastartovala zájem o technologie  
16:02Gerber: Situace v Tesle by se mohla změnit k lepšímu…
14:50Ceny starších bytů v Praze, Brně a Ostravě vzrostly, dorovnávají loňsky pokles
13:50Týdenní výhled: Jak moc změní Fed projekci sazeb na letošek?  
12:37Než otevře Wall Street: Alphabet, Nvidia, PepsiCo  
12:15Týden začíná opatrně pro akcie i dluhopisy. O slovo si řekla AI, ale pozornost míří k sazbám  
12:09Eurostat: Míra inflace v EU v únoru zvolnila na 2,8 procenta, česká klesla pod unijní průměr
11:32Komerční banka, a. s.: Znovuzvolení členky Představenstva KB
10:56Růst maloobchodu a průmyslu v Číně na začátku roku překonaly odhady analytiků
10:26Zájem o akcie Redditu před vstupem na burzu pětkrát převyšuje nabídku
10:08ČEZ, a.s.: Doplnění výroční finanční zprávy 2022
10:06ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:58ČSÚ: Ceny průmyslových a zemědělských výrobců v únoru meziročně opět klesly
9:31Zdroje Bloomberg: Apple vyjednává o zabudování umělé inteligence od Gemini do iPhonu
9:13Rozbřesk: Březnové rozhodnutí ČNB - zvítězí snížení sazeb o 50bps?
8:56Trhy zamíří v úvodu týdne vlažně vzhůru. Vláda dle Síkely rozhodne nejméně o dvou jaderných blocích, volby v Rusku vyhrál Putin  
8:55Nynější vláda rozhodne o nejméně dvou nových jaderných blocích, je přesvědčen ministr Síkela
8:50Putin získal celkem 87,28%, EU nikdy neuzná výsledky voleb na okupovaných územích Ukrajiny
6:36Investoři do amerických akcií ignorují riziko stagflace, říká stratég BofA

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Jednání BoJ, základní sazba
11:00DE - Index očekávání ZEW
13:30USA - Počet stavebních povolení