Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil tržby o 17 procent na 2,17 miliardy dolarů (46,8 miliardy Kč). Počet předplatitelů prémiové služby, která této švédské společnosti generuje většinu tržeb, v posledním kvartálu vzrostl meziročně o 24 procent a přesáhl 155 milionů. Poptávka po streamování hudby se za pandemie covidu-19 zvýšila.
Tržby překonaly odhady analytiků, kteří je odhadovali na 2,15 miliardy dolarů. Zatímco na tržbách z reklamy se pandemie podepsala negativně, příznivě ovlivnila počet nových předplatitelů. Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu, kterou podporuje reklama. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 27 procent na 345 milionů.
Spotify nicméně očekává, že tržby a počet abonentů prémiové služby v letošním prvním čtvrtletí nedosáhne odhadů analytiků, a to kvůli nejistotě ohledně trvání pandemie. Firma předpovídá tržby v rozmezí 1,99 až 2,19 miliardy dolarů a počet předplatitelů prémiového obsahu 155 a 158 milionů.
Společnost také spouští k dnešnímu dni svou platformu pro streamování audia nově v Jižní Koreji a zpřístupňuje korejským posluchačům více než 60 milionům skladeb a 4 miliardy playlistů z celého světa. Spotify nabízí jednoduché a přehledné rozhraní, inovativní technologický rámec a funkce pro každodenní objevování nové hudby či algoritmická doporučení přizpůsobená hudebnímu vkusu posluchačů. S uvedením na jihokorejský trh se zvyšuje počet trhů, na kterých společnost působí, na 93.