Švýcarský výrobce hodinek Group se v prvních šesti měsících letošního roku vrátil k zisku, a to díky oživení poptávky, kterou loni zasáhla pandemie nemoci covid-19. Čistý zisk činil 270 milionů švýcarských franků (6,4 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 308 milionů franků ve stejném období loni. Tržby se pak zvýšily o více než 50 procent na 3,39 miliardy franků, oznámila včera firma.
Swatch očekává další zlepšení tržeb ve druhé polovině roku díky zmírnění protiepidemických opatření, včetně omezení cestování. "Na základě výrazně zrychleného růstu tržeb ve druhém čtvrtletí, zvláště v měsíci červnu, očekává Group další silný růst v místních měnách ve druhé polovině roku a tržby nad úrovní roku 2019," uvádí se ve sdělení.
Prodej švýcarských hodinek se letos zvýšil díky solidní poptávce v pevninské Číně a ve Spojených státech, a také díky opětovnému otevření prodejen v Evropě. Hodnota vývozu švýcarských hodinek ale byla v prvních pěti měsících letošního roku stále o tři procenta nižší než v roce 2019, upozornila agentura Reuters.
Firma Group v současné podobě vznikla v roce 1983, kdy také začala prodávat stejnojmenné plastové hodinky. Patří jí ale také luxusní značky Longines, Tissot, Omega či Breguet.