Americká internetová společnost ve druhém čtvrtletí vydělala 65,6 milionu dolarů (1,4 miliardy Kč) po ztrátě 1,38 miliardy dolarů před rokem. Její tržby se meziročně zvýšily o 74 procent na 1,19 miliardy dolarů (26 miliard Kč). Překonala tak očekávání analytiků, kteří tržby odhadovali na 1,07 miliardy dolarů. Akcie podniku si v reakci na výsledkovou zprávu podle serveru CNBC připisovaly až devět procent, nárůst po uzavření burzy nakonec dosáhl 5,6 procenta.
Twitter nyní pracuje na zvyšování efektivity své reklamy, ve které tradičně zaostává za většími konkurenty, jako je například . Toto úsilí spolu s vyšší poptávkou ze strany inzerentů podle firmy pomohlo k růstu příjmů z reklamy, které jsou klíčovou součástí tržeb podniku, napsala agentura Reuters. Příjmy z reklamy se ve druhém čtvrtletí zvýšily o 87 procent na 1,05 miliardy dolarů.
Firma včera rovněž oznámila, že ve druhém čtvrtletí získala sedm milionů nových uživatelů. Celkový počet denních uživatelů její sítě se tak vyšplhal na 206 milionů, napsala agentura Bloomberg.
Společnost také předpověděla, že ve třetím čtvrtletí její celkové tržby dosáhnou 1,22 až 1,3 miliardy dolarů. Analytici přitom dříve tržby za třetí čtvrtletí odhadli v průměru pouze na 1,17 miliardy dolarů.
Nad očekáváním analytiků skončily ve čtvrtek po zavření burzy také kvartální tržby společnosti Snap. Výsledky pomohly i akciím jejich větších rivalů a Alphabetu. Ty svoje výsledky zveřejní až příští týden. Obě firmy nicméně také působí v byznysu digitální reklamy a čísla z Twitteru a Snapu investorům zodpověděly některé přetrvávající dotazy. Pandemie způsobila nárůst prodejů zboží i služeb přes internet. Teď v některých částech světa ustupuje, ukazuje se ale, že zadavatelé reklamy pořád zvyšují svoje rozpočty, podotkl Bloomberg.
Vývoj akcií společností Twitter a Facebook:
Zdroje: ČTK, Bloomberg, Patria.cz