Nizozemský pivovar loni zvýšil provozní zisk bez mimořádných položek o 24 procent na 4,5 miliardy eur. Firma zaznamenala růst na všech trzích, výrazně se zlepšilo zejména podnikání v Asii. , který je druhým největším prodejcem piva na světě, to dnes uvedl v tiskové zprávě. Akcie v Amsterdamu rostou o 1 %.
Analytici v průměru očekávali zisk 4,43 miliardy USD. Výnosy firma zvýšila o 19,1 procenta na 34,6 miliardy eur, čistý zisk pak vzrostl o 30,7 procenta na 2,8 miliardy USD.
Pivovar celosvětově zvýšil objem prodeje piva o 6,9 procenta. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, výrazné oživení po zrušení koronavirových omezení zažil především v Kambodži, Indonésii, Malajsii a svém největším asijském trhu, kterým je Vietnam. Objem prodeje v Evropě se zvýšil o 4,6 procenta a na americkém kontinentě o 3,7 procenta.
Firma potvrdila výhled, podle kterého čeká v letošní roce zvýšení provozního zisku o pět až devět procent.
Heineken vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné také například Tiger a Sol. V České republice je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří mu pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.
Zdroj: ČTK, Patria