v první polovině roku navýšil očištěný provozní zisk o 7,4 %, čímž překonal odhady analytiků. Pomohly mu úspory a růst v Africe a Asii, zatímco Evropa zůstává slabinou kvůli složitým cenovým jednáním. Firma zároveň zvažuje přesun části výroby kvůli nově oznámeným americkým clům, která mohou výrazně ovlivnit její další hospodaření. Akcie v Amsterdamu klesají o 2,3 %.

Nizozemský pivovar hospodařil v pololetí s provozním ziskem 2,07 miliardy eur (50,8 miliardy Kč). To je pokles o 7,1 procenta, avšak tzv. očištěný provozní zisk, tedy bez vlivu akvizic, odprodeje části majetku, kurzových změn a mimořádných položek, se o 7,4 procenta zvýšil a překonal očekávání analytiků. Posuzuje také dopady nově oznámených amerických cel.
Analytici podle agentury Reuters čekali zvýšení očištěného, tzv. organického provozního zisku o sedm procent. Organické tržby stouply o 2,1 procenta a činily 14,18 miliardy eur. Objem prodeje se snížil o 1,2 procenta.
K lepším výsledkům firmě pomohly úspory, které kompenzovaly růst nákladů a nepříznivý vývoj směnných kurzů. také zaznamenal růst v regionech, jako je Afrika a Asie, které byly dříve naopak brzdou výsledků. Pivovar ale v Evropě trápí obtížná a zdlouhavá jednání o cenách, která negativně ovlivňují prodej a kompenzují pozitivní vliv pozdních Velikonoc a dobrého počasí v regionu.
"Naše výhodná geografická pozice nám pomohla přizpůsobit se pokračujícímu náročnému makroekonomickému vývoji , který ovlivnil spotřebitelské nálady a výdaje," uvedl generální ředitel Dolf van den Brink.
Výhled na celý letošní rok firma ponechala beze změny a počítá se zvýšením zisku o čtyři až osm procent. Dodala ale, že vliv amerických cel bude vyšší.
Americký prezident Donald Trump a předsedkyně Evropské komise (EK) Ursula von der Leyenová v neděli oznámili dohodu o clech. Spojené státy podle ní uvalí na většinu zboží z EU clo 15 procent. Van den Brink novinářům řekl, že zvažuje kvůli tomu všechny možnosti, včetně přesunu části výroby. Uvítal ale jistotu, kterou obchodní dohoda podle něj přinesla.
Společnost je druhým největším výrobcem piva na světě za americkým konkurentem Anheuser-Busch InBev. Kromě stejnojmenné značky mu patří také značky Amstel, Desperados, Tiger či cider Strongbow. Firma působí i v České republice, divize Česká republika je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří jí pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.