Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Mýtné a inflace

Mýtné a inflace

16.1.2007 16:55
Autor: David Marek

Od počátku letošního roku platí vozidla těžší dvanácti tun na českých dálnicích a rychlostních silnicích mýtné. Státní pokladna by si měla polepšit a měl by se zmírnit problém negativních externalit souvisejících s dopravou.

Pokračování článku je dostupné jen klientům placených služeb Patria Plus / Investor Plus případně uživatelům platformy Patria Direct. Pokud jste klientem těchto služeb, potom je nutné se Přihlásit.

Patria Plus / Investor PlusV rámci placeného informačního servisu získáte přístup ke kompletnímu zpravodajství www.patria.cz bez jakýchkoliv omezení. Veškeré zprávy, komentáře a horké zprávy jsou zobrazovány terminálovou metodou (bez nutnosti obnovovat stránku) bez zpoždění a v plné verzi. 

Nejen zpravodajství, ale i další služby získáte v Patria Plus / Investor Plus - sms a e-mailové zpravodajství, data z finančních trhů v reálném čase, kompletní analytický servis, rozsáhlé databáze časových řad ke stažení, prognózy vývoje a valuace, ekonomické fundamenty, nástroje a kalkulátory... více


Váš názor
  • A je to tady
    23.1.2007 18:08

    Mytne samozrejme zaplati danovi poplatnici CR.Samozrejme ze se promitne do cen vsech vyrobku.Dnes jiz ohlasily navyseni cen mlekarny,drive autobusovi dopravci a tak to bude pokracovat.Tak ze jediny kdo na tom vydela je jedna zahranicni firma.Jinak my vsichni na tom prodelame a jedna se jen o dalsi zdaneni.Smutne je ze to zdaneni uz nejde jen statu ale uz i zahranicni soukrome firme.O jak jsme chytri.
    vasek
    • Je to tak
      24.1.2007 13:43

      Ale jsme bez šance s tím něco dělat. Před lety jsem se na inetových fórech hádal s mnoha lidmi, že mýtné je na houby. Marně. 90% přispěvatelů zastávalo argumenty typu "nejdůležitější je přesně změřit ujeté vzdálenosti" apod. Lidi to chtěli :o) ... Dnes to vypadá, že skutečnost je horší, než jsem si dokázal představit. Mýtné se nezaplatí NIKDY. "Odborníci" nepočítali s tím, že zdražení přinese i přenos tranzitu jinam a skutečný výnos je zatím 1/3 předpokládaného. ... No alespoň je hodně poznat výrazně nižší provoz na D1.
      Dušan D.
  • Státní pokladna
    23.1.2007 12:58

    Pavel má pravdu. Pokud vyjdu z údajů v mediích, pak na investici 22 mld. se počítá roční výnos 2,5-3mld. Při nějaké úrokové sazbě je tato investice návratná tak za 12-15 let, k tomu provozní náklady. Tak to nechápu, buď jsou údaje v novinách zcela zkreslené, nebo tato investice má jinou logiku než ekonomickou. Já osobně bych dále tiskl dálniční známky pro všechny - za babku.
    jerry
    • Statni pokladna
      23.1.2007 13:03

      Pokud vim, tech 22 miliard by melo byt i s provoznimi naklady. A dalsi logika je v tom, ze uz nebudeme dotovat holandanum madarske klobasy a madarum holanske tulipany.
      Michal Kára
  • Státní pokladna
    17.1.2007 16:10

    si polepší,ale až za několik let, protože někdo tyto brány musí zaplatit a nejen úvěr,ale i provoz a s tím spojené náklady!!! Takže žádné opravené silnice ani údržba v brzké době opět nebude.
    Pavel
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data