Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN146,8146,84-1,24
Msft0,10
Nokia9,96
IBM-0,95
Mercedes-Benz Group AG48,01548,0151,22
PFE0,15
13.06.2026 1:38:55
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 12.06.2026
Tesla Inc (TSLA.F, Frankfurt)
Závěr k 12.6.2026 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
350,05 1,60 5,50 544 125
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Absurdita valuace SpaceX a kult
    11.06.2026 6:41

    Připojuji se k Mikovi. SPCX tedy začal na IPO za 135 dolarů, což dává hodnotu firmy přes 1,7 bilionu (milion milionů) dolarů, takže Musk se tím stává bilionářem, anglicky trillionaire. A teď pár slov, proč je to očividně hnáno kultem vědecky negramotných ovcí, které v podstatě očividnému podvodníkovi předávají miliony v kufru v podchodu. Hodnota z IPO je 95krát tržby za poslední rok, což je šokující poměr (tohle číslo je normálně kolem jedna), zatímco po stránce zisku je samozřejmě SpaceX ve ztrátě. Jasně zdravou existující částí SpaceX je jedině Starlink, který je za rok v provozním zisku EBITDA 6-8 miliard dolarů. To by klidně zdůvodnilo třeba 20násobnou valuaci, max. nízké stovky miliard dolarů, nechci být moc specifický, Starlink v tomto smyslu lze brát za "sestru Nokie fungující trochu jinde", Nokie je teď třeba kolem 80 miliard dolarů. Ale realita je taková, že i Starlink má daleko od ziskové firmy, po odečtení odpisů apod. je samozřejmě také ve ztrátě. Každý dolar, co získá, se hned spálí za nové satelity apod. Pak máme polorealistické sliby jako přechod světa na satelitní internet. Připadá mi to jako holý nesmysl. Když funguje infrastruktura jako kabely, optické kabely, mobilní data, proč by lidé najednou přecházeli na vesmír? Ano, vesmírný Internet může obejít cenzuru. Ale nechají to státy, aby se to dělo a ještě z toho byly zisky pomáhající nějakému "trillionaiřovi" obcházející zákony? Cenzuře nefandím, ale stále je důležitější právní stát. Kdyby se takto vysmíval evropským zákonům, tak snad ty satelity EU sestřelí. Další polorealistické sliby zahrnují datová centra na orbitě. Výhoda je chlazení, prostě se v klidu teplo odzáří, vzduch to nebrzdí. Ale proboha, ta ekonomika. 30 let chlazení počítače celkem jistě zůstane o řády levnější než dostat stejný kus výpočetní techniky na orbit. Takových fantasmagorií je ještě pár, ale pak se dostáváme k těm opravdu sci-fi nesmyslům, které přesto přitahují většinu těchto tupých ovcí, jako je kolonizace Marsu. Hloupost člověka, který věří tomu, že budou nejen brzy základny na život na Marsu, ale že to bude i generovat velké zisky, je pro mě prostě dechberoucí. Už v MŠ bych nějak vysvětlil, proč takhle vesmír nefunguje. Nechte se padákem vysadit na nějaké místo Sahary, s nějakým vybavením apod. Není tam kolem jídlo, pití, nic. Jste v okamžitém ohrožení života, který zachráníte jen zázrakem, rozhodně nechcete za tento zážitek platit miliardy, pokud je vůbec máte. Ale na Marsu není ani vzduch, stínění od různých škodlivých paprsků z kosmu, a civilizace není tisíce km daleko, ale desítky až stovky milionů km daleko, kam se navíc ani nemůže dopochodovat. Co tam budete dělat? Jak přesně přepnete z režimu brutálního boje za přežití s pomocí ohromných dotací ze Země na ziskovou aktivitu? Prostě šílené, nevím, ti lidé, co takovým blbostem věří, byly ponechány už jako děti. Všichni "popularizátoři astronomie" apod. samozřejmě se mnou souhlasí, ale jejich vliv je dnes také hrozně malý, prostě ohromná část lidstva, hlavně mladší generace, přepla na bezmyšlenkovité baštění stále větších šíleností, a do čím větší šílenosti se připojíte, tím více jste členy tohoto stáda. Takže radost z toho, že Bitcoin je od loňského vrcholu o více než 50 procent dole, a je níže, než byl v období roku 2021, a mnozí začínají chápat, že tento hype byl absurdní, je předčasná radost, protože vůbec nejde o jeden Bitcoin. Stejně tak Tesla apod., která je stále 50krát nadhodnocená. Jde o chybějící kritické myšlení velké části, a nejspíše ohromné většiny, celé generace nebo dnes už i dvou generací. Jedna nesmyslná bublina může splasknout, ale budou se rodit další, stále větší, a ten růst je ohromující. Jakmile tyto věci finančně převýší regulerní firmy, finanční trhy se stanou komunismem, kde vládnou lidi produkující pouze ztráty, kteří slibují ještě větší fantasmagorie o růžové budoucnosti než obyčejní komunisté. To bude mít důsledky, lidé zbohatlí z této mánie blbosti budou schopni ovládat i firmy, které jsou klíčové a normálně zisk produkovaly, a budou je řídit podle svého tj. likvidovat. Západ nebo lidstvo se vydá směrem k úpadku a miliardy lidí mohou snadno zemřít hlady, protože neexistence racionálního trhu je nutná i ke správnému zemědělství a logistice jídla apod., a i toto téměř nutně zkolabuje, pokud kult ovcí bez mozku ovládne světovou ekonomiku. Takže doufám, že po jednom dvou dnech, kdy cena určitě vystřelí ještě více než na 135 dolarů za akcii, tahle šílenost pořádně splaskne a ti, kteří do toho na této absurdní ceně investovali, pořádně zchudnou. Doufám, že to půjde dostatečně rychle, že budou masivní zájmy, které tuto věc budou shortovat jako diví. Dokud žádná taková jasná lekce nepřijde, lidstvo se bude mílovými kroky blížit záhubě.
    Lumídek
    • Re: Absurdita valuace SpaceX a kult
      12.06.2026 17:25

      Lumídku, naprostý souhlas! Kritické myšlení je základ! Člověk nemusí mít zrovna matfyz ;-) , ale stačí staré kupecké počty či selský rozum. Nebo se aspoň inspirovat legendárním investorem Buffetem. Bohužel ale většina lidí má mozeček velmi zakrnělý. *** Muska nechali pohádkově zbohatnout především mileniálové. Ti investují jako na drogách. Ale ten základ tohohle kasína byl položen už v krizích 2000 (dotcom bubble) a 2008 (hypotéční krize). Politici "zaléčili" krizi sérií "kvantitativních uvolňování" a při jakémkoliv náznaku zpomalování tisknou víc a víc zeleného papíru. Víc a víc stereoidů! *** Mě by vůbec nepřekvapilo, kdyby to začal šortovat sám "trillionaire" a ještě více se na ovečkách napakoval. On to umí. Zatwítuje, ovečky se poslušně se seřadí a nechají se oškubat... :-D Po tomhle mejdanu bude všude nablito. To bude kocovina...
      Alastor.I.
      • Přesně tak
        12.06.2026 18:15

        Kdyby měl stategické myšlení, může ještě více zbohatnout shortováním TSLA a SPCX. ;-) Jo, miléniálové, všechno je o feel good a všechno má jasnou odpověď, stačí se jen připojit k největší skupině, která je in. Je to mrzuté, tohle je jako o "vesmíru", který jako miluji, a fanoušci tohoto jakoby také, akorát to znamená pravý opak. Já mám rád pravdivé poznatky o vesmíru, jsem v úctě k jeho extrémním fyzikálním parametrům a brutální nepohodlnosti. Oni si z vesmíru dělají legraci a každý kousek černé diry vidí jako luxusní hotel nebo něco takového. Probíral jsem si teď s AI, kolikrát jsou větší náklady na zámek na Marsu než na zámku v Milešově, který nikdy nechce ani za pár mega, ten poměr je fakt milion až bilion, ale určitě si slíbí ziskovost z Marsu už pro 2027, jak už jim guru slíbil mnohokrát.
        Lumídek
    • Re: Absurdita valuace SpaceX a kult
      12.06.2026 16:02

      Souhlasím s Tebou. ELONa MUSKová to je případ sám pro sebe. Prezentuje se jako vizionář, přitom jeho "vize" to je spíše horor. Osobně doufám, že velcí kluci vyhajpují IPO na maximum a Alphabet se zbaví svého podílu v tomto "experimentu". Dlouhodobě být v podniku s ELONkou MUSKovou, je sebevražda. Co nejrychleji se toho zbavit a dál už SpaceX neřešit.
      Věštec z ...
      • SpaceX cena live
        12.06.2026 16:47

        Dík za reakci! Nějak se protahuje začátek obchodování na Wall Street, ale obchoduje se za kryptodolary (USDT tether) na https://www.gate.com/trade/SPCX_USDT - momentální cena je tam kolem 162 dolarů místo startovní 135 dolarů. Jako chci, aby to zkolabovalo na zlomek těch IPO 135 dolarů, ale zároveň se toho bojím, protože takový kolaps může vyděsit nejméně celé AI, ale spíše celé trhy.
        Lumídek
        • Re: SpaceX cena live
          12.06.2026 17:17

          Souhlasím s Tebou, trhy jsou nyní "ve stresu" a pád by na trhy přinesl zcela jistě medvědy a je otázka koho všechno by to smetlo. Nemyslím si, že jen odvětví AI. Hned po nich bych čekal celý bankovní sektor, který je především v USA neskutečně "vyhajpovaný" na maxima. V dalším kroku IPO Anthropic, OpenAI atd. by bylo složitější upsat. Investoři by už neměli takovou euforii jako nyní a to by se zcela jistě ihned projevilo do cen akcií těchto nově uváděných společností - úpisu.
          Věštec z ...
        • Re: SpaceX cena live
          12.06.2026 16:57

          Já chci aby to zkolabovalo bez ohledu na následky. Ale bohužel vidíme jak se drží Tesla a to k tomu nemá žádný dobrý důvod.
          Individualita
          •  
            12.06.2026 17:23

            Teslu drží její kult. ELONa MUSKová kolem sebe vytvořila neskutečný kult osobnosti. Pokud tento kult bude existovat, ELONka může být v klidu. Obávám se, že to bude na dlouhou dobu, jelikož onen kult nějak přešel, že "Mise Mars" se defakto ukončila, ale oni nyní tleskají "Misi Měsíc", jelikož se jim to prodalo jako "nástupní stanice" pro "Misi Mars". Osobně nevěřím ani na "Misi Měsíc" a už vůbec ne "Misi Mars" nebo jakékoliv jiné vesmírné těleso - je to hloupost. Vesmír je obecně nepřátelské prostředí ve všech směrech, není to prostředí, že stačí postavit "koleje a už to jede".
            Věštec z ...
            • Velikost kultu
              12.06.2026 18:20

              Kult je strašidelný a já už má dostatečný strach, že bych si netroufl ve víceméně náhodné chvíli vsadit short proti tomu, možná už skoro 10 let. Ale stále je to kult, který má jen konečné množství peněz, které jsou podle mě stále mnohem menší než celkové peníze v systému. TSLA plus SPCX má třeba v této chvíli dohromady valuaci 3 biliony dolarů, to je fajn, ale jen v USA akciovém trhů je hodně desítek bilionů dolarů, na světě celkem jistě nižší stovky. Kult má strašnou nevýhodu v tom, že každý skutečný věřící už asi do těchto věcí dal všechno, co má, a tudíž nemohou až tak snadno vyprodukovat novou hotovost. Takže když někdo shortování pomůže jasnému trendu, tak prostě nebudou kupci, kdo to zastaví. Navíc někteří lidé v kultu nejsou 100% věrný kult, ale jen extrémní momentoví hráči, kteří mohou změnit názor na znaménko, kam jde cena těchto věcí, jakmile bude trend očividně spíše medvědí. Je to hra hrozně moc psychologických jevů. Což je podle mě v trzích špatně. Akciové trhy nemají být celé o nějaké manipulaci, pokerových obličejích apod., mají být o podstatě, na alokaci kapitálu závisí bohatství společnosti.
              Lumídek
          •  
            12.06.2026 17:03

            Ano, aktuálně to ukazuje kurz 162,50 USD. Ale tahle nesmyslná pohádka se nemůže udržet. Pochybuju, že to někdy přinese akcionářům nějaký zisk z jejich činnosti. Oni teď budou sedět na obrovském polštáři dolarů, tak jak to měla i Tesla a to jim umožní aby existovali, v zisku nebudou. Pokud teda Trump neobjedná Space X aby ho na Mar-a-Lago vozil zkratkou kolem Marsu...
            qwer
            •  
              12.06.2026 17:38

              To není špatný nápad! Kdyby Trumpetýno cestoval kolem Marsu, byl by od něj minimálně na dva roky pokoj... :-D Všem doporučuji, znovu se podívat na Big short a Wolf of Wall street. Myslím, že tam bere Muskulíno inspiraci pro svoje kejkle... ;-) Obávám se, že tohle pro většinu lidstva dobře neskončí...
              Alastor.I.
              •  
                12.06.2026 17:48

                Podle grafu byly první obchody přes 210 usd, takže první nedočkavci jsou už -35%. Mazec. Ale na kryptu jsou asi zvyklý. Díky za odkaz na gate.com
                Zvonička
  • spacex trap?
    05.06.2026 22:57

    zaujalo mne že fidelity snízila limit pro učast na ipo u retailu z učtu s min. 100k na pouze 2k a druhá věc, kdo u nich nakoupí, tak nesmí 15 dní prodat jinak pokuta, vzhledem k tomu, že z IPO je 30% určeno pro retail oproti běžným 5-10% tak to bude asi zábava, za mne pokud vůbec tak za +/- 70-80 estli to tam spadne bo nejsem členem EM kultu :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: spacex trap?
      05.06.2026 23:20

      Spacex je predrazeny, akorat nevim jestli 3 krat nebo 30 krat.
      ..
      • TENTOKRÁT...
        12.06.2026 15:15

        TAK TENTOKRÁT TO BUDE JINÝ ! :-)) Akcie kosmických společností v předobchodní fázi rostou, když obchodníci očekávají IPO SpaceX. Akcie Rocket Lab vzrostly o více než 6 %, zatímco AST SpaceMobile vzrostly o 4 %. Akcie Redwire také vzrostly o více než 4 %. Akcie EchoStar, která má podíl ve SpaceX, vzrostly o 5,7 % (Reuters)
        DupByk
        • Re: TENTOKRÁT...
          12.06.2026 22:48

          TAK TENTOKRÁT TO BUDE JINÝ ! :-)) Akcie skončila +20%; z přepálenky 130 na 161. Mileniálové (tak trochu chcípáci) vložili osud své investice do rukou guru a one man showmana EM, ačkoli jim již dnes před openem sdělil, že ŠANCE na úspěch je 15% !!
          DupByk
  • spacex
    01.06.2026 15:45

    tady se někdo nabagruje, ale haby to nedopadlo jako tady csg :o) no ale pro zaměstnance a friends asi dobrý https://finance.yahoo.com/markets/stocks/articles/spacex-reserves-5-ipo-stock-121245215.html
    Mike -Green D. is killing Europe
  • bye bye EV
    29.01.2026 21:03

    tak 10 let "tuneloval" Evropu prodejem emisních odpoustků evropským automobilkám a ted už to tak nenese tak prý Optimus :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: bye bye EV
      29.01.2026 22:36

      No jo, je to narušitel trhu :-) Evropské automobilky se už z toho nedostanou, i když měli od něho emisní odpustky. Teď si prdne Čína a celý koncern čeká náhlá smrt.
      štíreček
    • Re: bye bye EV
      29.01.2026 21:29

      Budou robote, co budou mlátit levičáke. Tomuto titulu nerozumim a vlastbe to ani nechci. Ale beze sooru, Musk toho hodne dokazal je prvotridni manipulator. Posleni dobou spis to druhe.
      Gyroskop
  • EM sekta
    07.11.2025 1:41

    jako tržby stagnují, zisk klesá a oni souhlasí s 1 bilionem odměn šéfovi aby náhodou neodešel ? to by mne zajímalo co od toho čekají kromě shortek :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: EM sekta
      10.11.2025 0:47

      Jak říká kolega Vořechovký - Tesla není automobilka. Se (zejména) BYDem to budou mít hodně těžké. IMHO dnes už BYD dělá lepší fára než TSLA.
      Gyroskop
    • Re: EM sekta
      07.11.2025 1:45

      tak on je to jen mkrtg humbuk, podle cílů co dostal na to nedojde pokud nebude vysoká inflace
      Mike -Green D. is killing Europe
  • +7%
    12.09.2025 20:24

    Fakt zajimavy titul. Dnes rally kvuli u*rdnuti executive boardu, ze politicke aktivity jjim jsou fuk. A taky jim jsou fuk celosvetove upadajici prodeje. Reakce trhu: sedum do plusu.
    Gyroskop
    • Re: +7%
      15.09.2025 13:28

      dnes v premarketu dalších téměř +8% (!!), .. zejména proto...že sám "veliký Elon 1" ...koupil v pátek akcie Tesly za 1 miliardu USD (!!).... (Bloomberg) - Tesla Inc. Chief Executive Officer Elon Musk vybral o $1 billion podle kreslířů, upravující regulační filing... The Billionaire bought stock indirectly prostřednictvím trust on Sept. 12, the filing shows.... https://finance.yahoo.com/news/elon-musk-purchases-1-billion-103718869.html
      SFX
      •  
        15.09.2025 13:46

        Takze v patek to vypumpoval Elon sam o 7, Dneska mu to zhodnoti retail mozna jeste o vic :p fundrising mu jde fakt dobre. A o IPO SpaceX porad nic, tam se insideri napakujou fest. ale i na retail asi nejakej ten drobek zbude :)
        Ai-kun
  • Desive prodeje v Evrope
    10.06.2025 9:57

    https://archiv.hn.cz/c1-67744680-desive-prodeje-tesly-v-evrope-neberou-konce-klesaji-paty-mesic-v-rade-po-ojetych-modelech-je-ale-shanka
    Ai-kun
    • Re: Desive prodeje v Evrope
      17.09.2025 9:41

      Evropa je malý trh. Tesla dodává do 176 zemí a celosvětově je nejprodávanější model Y. Trojka v těsném závěsu. Jinak je v první dvacítce všechno Čína, jen 15 místo obsadil ID4 od VW.
      štíreček
    • Re: Desive prodeje v Evrope
      24.06.2025 10:05

      Ale robotaxíky! Hurá! Jásá nad tím i Patria. Kdo nevěří, ať tam běží.
      Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
30.09.2026-
31.10.2026-
30.11.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026