Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ951952,5-0,68
KB765765,50,07
PKN62,7862,79-0,48
Msft424,23424,490,12
Nokia3,59553,599-0,84
IBM169,56170,20,00
Mercedes-Benz Group AG65,3865,390,41
PFE28,5728,60,07
10.06.2024 14:12:09
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 10.06.2024 14:12:04
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
951,00 -0,68 -6,50 40 173 340
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Investice
    09.06.2024 13:57

    a pozadí vrcholícího jaderného tendru odstartoval ČEZ mnohamiliardovou vlnu investic, která zásadně promění podobu tuzemské energetiky. Dotkne se více než 100 tisíc tuzemských domácností, ale i velkoodběratelů typu nemocnic. Řeč je o transformaci tepláren z vysoce emisního uhlí na biomasu a zemní plyn do roku 2030 a v delším časovém horizontu i na vodík. „Je to jednoznačný plán, který už běží,“ říká generální ředitel dceřiné společnosti ČEZ ESCO a šéf dozorčí rady ČEZ Teplárenská Kamil Čermák. Skupina odhaduje, že celková výše „teplárenských“ investic se bude pohybovat v rozmezí 60 až 80 miliard korun. Záměr je tak srovnatelný s dřívějším ambiciózním programem modernizace uhelných bloků, který odstartoval ještě za éry generálního ředitele Martina Romana a skončil teprve v roce 2017 s opožděným spuštěním nového bloku v elektrárně Ledvice. Investice do uhlí tehdy spolykaly zhruba 100 miliard korun. ČEZ chce část nákladů pokrýt z prostředků Modernizačního fondu, konkrétně programu HEAT, který je určen právě na modernizaci soustav zásobování teplem. Podle zástupců skupiny to však nebude stačit. Modernizační fond je financován z výnosů z povolenek, a dostupné prostředky se tedy odvíjí od cen emisních certifikátů. A jejich cena v posledních měsících klesla z více než 100 zhruba k 75 eurům za tunu CO2. Podle odhadů by tak mohlo být k dispozici zhruba 70 miliard korun. Ty jsou však určeny pro celý sektor, nikoliv jen pro ČEZ. Podle Českého statistického úřadu je na centrální zásobování teplem napojeno asi 1,8 milionu domácností (zhruba 38 procent). ČEZ Teplárenská dodává teplo přibližně 134 tisícům domácností. I když mezi její klienty patří i velkoodběratelé, podíl na celkových dodávkách je zhruba pětinový. Na trhu je i mnoho dalších hráčů, kteří potřebují modernizovat a na dotace z fondu rovněž čekají. Podle ČEZ i dalších zástupců teplárenského sektoru je třeba začít peníze čerpat rychle. V Bruselu se totiž také zpozdilo schvalování provozní podpory pro kombinovanou výrobu elektřiny a tepla, kterou Evropská komise notifikovala teprve v minulém týdnu. To je podle ředitele Teplárenského sdružení Martina Hájka důležité z důvodů naplněnosti kapacit dodavatelů technologií, kteří na objednávky z Česka nebudou čekat donekonečna. „Velký problém je s plynovými turbínami, výrobců je na prstech jedné ruky a mají dlouhé pořadníky. Notifikace je sice schválená, ale zatím není vypsaná výzva. Výrobci přitom teplárnám drží časový slot a chtějí mít závaznou smlouvu, kterou teplárny nemohou podepsat, pokud výzva není. Hrozí proto, že je z pořadníku vyloučí,“ vysvětluje Hájek a nevylučuje i prodlevy v modernizaci. Investice ČEZ se dotknou celkem osmi krajů. V běhu je už třeba přestavba lokality bývalé černouhelné elektrárny Dětmarovice v Moravskoslezském kraji, kde ČEZ za dvě miliardy buduje nízkoemisní teplárnu na biomasu a zemní plyn. Vzhledem k rozmístění uhelných lokalit v rámci republiky však nejvíce peněz poputuje do Ústeckého kraje. Skupina už oznámila, že v severním regionu investuje do roku 2030 sto miliard korun. V této částce jsou ale zahrnuty i prostředky na výstavu obnovitelných zdrojů, těžbu lithia a v delším časovém horizontu i malých modulárních reaktorů.
    DupByk
    • Kto si ešte pamätá
      10.06.2024 10:11

      Dost bylo Babiše!...to byl oyeb co?koľkí z vás sa nechali oyebať?Babiš je späť.tak ako Fico..a vyhrá aj v parlamentných voľbách.už vám len ostáva Cintulov 9 MM.argument.mimochodom okolo Fialu nejako podozrivo zomierajú ľudia
      Čierne Krušovice 12°
      • no no no
        10.06.2024 10:50

        vy si vyřešte nejdříve ten borrdel u vás a pak komentujte co se děje na západě
        Mike -Green D. is killing Europe
        • Re: no no no
          10.06.2024 12:50

          názor z okresu Moskva - západ Tě nezajímá :-)
          Namorek
    • Re: Investice ...jen haby to nezapadlo !
      09.06.2024 13:58

      Transformací postupně projdou Trmice, Tušimice, Prunéřov i Ledvice. Uhelná teplárna v Trmicích, zajišťující teplo pro Ústí nad Labem, skončí do roku 2030 a bude nahrazena paroplynovou teplárnou a biomasovým kotlem. V areálech elektráren Prunéřov a Tušimice pak vzniknou nové teplárenské zdroje. I ty budou vedle plynu spalovat také biomasu. Mimo Ústecký kraj jsou pak investice naplánované třeba ve zdrojích v Poříčí na Královéhradecku, v Hodoníně na jižní Moravě či v Jindřichově Hradci v jižních Čechách. Je ale otázkou, zda nové zdroje budou mít k dispozici dostatek paliva. U plynu se má za to, že se samotnou dostupností by neměl být problém. Po zastavení dodávek z Ruska se podařilo Evropě najít náhradu ve formě zkapalněného zemního plynu. ČEZ má vedle kapacity v nizozemském LNG terminálu Eemshaven zasmluvněnou do budoucna i část vznikajícího terminálu v německém Stade. Jiné je to u biomasy. Stát plánuje více dřevní hmoty využívat třeba ve dřevostavbách a o to méně suroviny zbude pro energetické využití. „Chceme s českým dřevem hospodařit udržitelně a účelně. Zatímco nyní se jeho velká část využívá na energetické účely, do budoucna by to mělo být i v jiných oborech, zejména ve stavebnictví,“ prohlásil ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL). I podle odborníka na lesnictví Aleše Erbera tak bude k dispozici jen omezené množství suroviny. „Je třeba hledat nové možnosti produkce biomasy. Potenciál vidím v agrolesnických systémech. Určitá možnost zdroje je zeleň podél liniových staveb, pokud se vedle zvýšení bezpečnosti nastaví efektivnější způsob managementu se zaměřením i na produkci biomasy,“ míní Erber. V energetické branži se tak už nyní rozjíždí o biomasu ostrý boj. Podle Čermáka se ČEZ nyní věnuje získávání suroviny od lokálních dodavatelů. To je důležité, protože dřevní štěpku se nevyplatí převážet na velké vzdálenosti. „Pracujeme na zajištění dodávek pro nové zdroje,“ říká Čermák. A rizikem může být i tempo změn, jakými celé odvětví prochází. Ty nastávají mnohem rychleji, než jsou investoři v energetice schopni plánovat. Jejich investice jsou ze své podstaty dlouhodobé. Využívání vodíku dnes ekonomicky nevychází, je však možné, že nakonec se technologie rozšíří dříve a zároveň dříve skončí i zemní plyn. To je koneckonců i úděl někdejšího uhelného programu. Moderní blok v Ledvicích bude nejspíš posledním, který v Česku přestane pálit uhlí. Investice ze 30 miliard korun však jen stěží dosáhne sotva poloviny své původně plánované, 40leté životnosti.
      DupByk
      • Můj názor
        10.06.2024 10:02

        Používat dřevní štěpku je podle mne hrozná blbost. Biomasa z lesů musí zůstat v lesích. Je podmínkou tvorby a udržení humusu v půdě. Již dnes je vrstva humózní půdy v lesích natolik ztenčena, že stromy nemají dostatečnou oporu, stabilitu a jsou náchylné jednak k vysychání a jednak k vyvrácení i při menšich větrných smrštích. Tenká vrstva hunusu neudrží dost vody a tedy lesy i zdroje vody jsou náchylné k vysychání. Pěstování dřevní hmoty, podobně jako řepky, vyčerpává zemědělskou půdu a vytěsňuje potraviny a pícniny ze zemědělské produkce. Méně potravinové produkce = více dovozu a tedy i nákladů na dopravu včetně emisí CO2. Měně krav, méně hnoje = degradace zeměděské půdy + potřeba více umělých hnojiv. Tedy štěpka je slepá, nerozumná cesta k energiím.
        FYI
        • Re: Můj názor FYI
          10.06.2024 11:45

          Popsal jsi to velmi přesně. Lesy v nížinách umíraj nebo nerostou. A to samý platí o polích bez humusu,který zadržuje vodu. Jak promluví o biomase,tak mám vztek. Vím jak zničili jedno moje pole, a štěpku už před lety někteří dováželi z Ukrajiny.
          kočák
        • Re: Můj názor
          10.06.2024 11:33

          Jako nemám žádné lesnické vzdělání, ale selským rozumem. Lesní požáry tu máme nějakých třeba 100 milionů let a při nich často shoří celá humózní vrstva na písek nebo jíl a lesy rostou dál. Třeba to budou trochu jiné stromy než smrky, ale les si poradí.
          ..
          • To máš pravdu,
            10.06.2024 12:45

            Ale i ten popel - uhlík tam zustava jako hnojivo. Jen je v jiné formě.
            štíreček
            • Re: To máš pravdu,
              10.06.2024 12:53

              ... štírečku a víš co potřebuje zeleň ke svému životu? Ano, potřebuje právě ten CO2, proti němuž GD tak bojuje. Bez CO2 by nebyl život. Co Ty na to? (www.growshop-olomouc.cz/blog/vyuziti-co2-pri-pestovani)
              Kočičák
              • To: štíreček
                10.06.2024 12:56

                ... víš o tom, že „Příběh o klimatické krizi je podvodem globální elity a nebezpečnou korupcí vědy, která ohrožuje světovou ekonomiku a blahobyt miliard lidí“? (https://echo24.cz/a/Hz3s5/zpravy-panorama-vedec-drzitel-nobelova-cena-pribeh-klimaticka-krize-podvod-globalni-elita)
                Kočičák
                • Re: To: štíreček
                  10.06.2024 13:25

                  ... štírečku, zajímal ses někdy o to, kolik % CO2 je vlastně ve vzduchu? Asi budeš překvapený, když zjistíš, že je ho průměrně 0,040 %. Co Ty na to? Už Ti začíná docházet, co je ten GD s CO2 za podvod? :D
                  Kočičák
                • Re: To: štíreček
                  10.06.2024 13:01

                  www.nase-voda.cz/zaujalo-nas-hysterie-kolem-co2-jen-omyl-nebo-podvod/
                  Kočičák
        • Re: Můj názor
          10.06.2024 10:43

          Přesně tak, je to holý nesmysl, pálit lesy. To muze napadnout jen ty duté hlavy.....
          štíreček
  • projekt fotovoltaické elektrárny odmítnut
    08.06.2024 20:10

    ... obyvatelé Vřesiny ho v referendu odmítli (https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/obyvatele-vresiny-v-referendu-odmitli-projekt-fotovoltaicke-elektrarny)
    Kočičák
    • Re: projekt fotovoltaické elektrárny odmítnut
      08.06.2024 22:14

      Měli dát starostové na výběr - buď panely a šest mega k tomu nebo uhelnou elektrárnu, kam bude jezdit denně tisíc zaměstnanců a padesát vlaku z uhlím denně!!!!
      štíreček
      •  
        10.06.2024 11:07

        to by si nijak nepomohli. V zime si ze solaru nezatopi, takze by tam ty vlaky jezdily stejne, pokud by jim chybela elektrina
        Trade4fun
        • Tady jde o to
          10.06.2024 12:52

          Že čím víc lokálních zdrojů bude, tím menší závislost na centrálním zdroji, navíc ovládaného lupiči. Další úspora je v tom, že nejsou třeba velké investice do sítí vysokého a velmi vysokého napětí, protože elektřina se spotřebuje v místě výroby. Kdo se vyzná v energetice ví, že je mnohem obtížnější připojit jeden velký zdroj než mnohem víc menších zdrojů. Lokální výroba se spotřebuje v místě a do VN nebo VVN se prakticky vůbec nedostane.
          štíreček
      • ani gigafactory
        10.06.2024 10:12

        lidi nechteji, ale bude jim to asi houby platny: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/obyvatele-dolni-lutyne-v-referendu-odmitli-stavbu-gigafactory-350042
        Ai-kun
        • Re: ani gigafactory
          10.06.2024 10:39

          To se ani nedivím, když to chtějí stavět desítky metrů od rodinných domů a ještě k tomu na úrodné půdě. Je to stejné jako když ČEZ předělá kotle na biomasu a spálíme si k tomu ještě lesy, které nám zbyly. To je ještě horší než pálit uhlí. Lokality pro gigafaktory měli dvě, šanci nevyužili ani jednu. VW odešel do Kanady a i přes dražší pracovní sílu a dopravu ho to vyjde levněji než u nás, co by dali za drahé energie. Jenže ty vymyté mozky ve vládě to nechápou. Za krize tvrdili, že s cenou elektřiny nemuzou nic dělat, protože to určuje burza a teď, když ji máme nejdražší na světě ji určuje kdo???
          štíreček
      •  
        08.06.2024 23:43

        ... tak fotovoltaiku má už desetina Čechů a polovina z nich s ní už řešila problém (www.novinky.cz/clanek/finance-fotovoltaiku-ma-desetina-cechu-polovina-z-nich-s-ni-uz-resila-problem-40474371)
        Kočičák
  • zlato
    08.06.2024 16:20

    včera sjelo o nezvykle velký kus, -3,3%. Nejspíš díky zprávě, že nákupy největšího institucionálního kupce, tedy čínské centrální banky, byly v květnu přesně 0.
    Zvonička
    • Re: zlato
      08.06.2024 20:53

      Ono to zřejmě souvisí s prodejem amerických dluhopisů Čínou. Ta se zbavuje amerického dluhu a nakupuje zlato. A to z politických důvodů. Více o tom i mnohem jiném ekonomka Švihlíková zde: https://youtu.be/n7Cl8ThmllU?si=B5_4BlxDD2uvYzma
      kat
      • Opět
        08.06.2024 21:31

        reakce trotla Zvonička napíše, že zlato kleslo zřejmě díky zprávě, že Č9na nenakoupila v květnu nic a reakce trotla je, že to souvisí s tím, že Čína nakupuje...Já mám z tebe dost.
        Velkamedvědice
        • VM
          08.06.2024 21:55

          Vše souvisí se vším. Čína mění americký dluh za zlato z politických důvodů (Švihlíková dokonce naznačuje o jaké konkrétní duvody jde). Kolik si dluhu nechá, nebo prodá všechen nebo už se tak dokonce stalo či si dělá pauzi ví pouze ona. Každopádně ty souvislosti jsou velmi zajímavé. Jde o to je pochopit a chtít pochopit.
          kat
          • Re: VM
            08.06.2024 22:29

            Ty seš opravdu blázen?? Ty nevíš co to znamená, že nakoupila v květnu nula??? že nekupouvala a po zveřejnění té zprávy zlato šlo dolů. Ty si fakt takový pitomec nebo to hraješ?
            Velkamedvědice
            • VM
              09.06.2024 6:12

              Ti, jež si poslechnou komentář Švihlíkove dokonce mají naději pochopit i důvody s čím jsou (ne)nákupy zlata spojeny. Ale to se tebe netýká. Zatímco ty se smířis s konzumaci faktu neboli důsledku, ti hloubavejsi si spojují příčiny, aby mohli trh lépe predikovat. U tebe totéž pozoruji v souvislosti např. s válkou na Ukrajině.
              kat
              • Re: VM
                09.06.2024 11:18

                Opravdu debata s pitomcem. Jako vždy. Člověk napíše, tříprocentní korekce zlata je reakce na zveřejněnou zprávu, že Čína v květnu nenakoupila nic. A basolutní lůzr to není schopen pochopit a píše toální nesmysly, které s danou korekcí nesouvisí, jak Čína nakupuje. Zničil si to tu slušně. Už sem píšou je náckové a hlupáci, investoři k akciím už téměř nic, maximálně, jak je někdo oškubal. No pokud to nikomu nevadí, co se tu z chatu stalo, nemám co bych dodal. Blbec, který ani nenakupuje je mentorem.
                Velkamedvědice
                • VM
                  09.06.2024 13:51

                  Poslouchal jsi Švihlíkovou do konce?
                  kat
    • Re: zlato
      08.06.2024 17:05

      https://zlato.kurzy.cz/zpravy/771032-zlato-a-stribro-roste-diky-nizsim-vynosum-americkych-statnich-dluhopisu-a-oslabeni-americkeho-dolaru/
      Kočičák
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.20241 015,65
31.05.20241 005,56
30.06.2024997,38
31.07.2024984,04
31.08.20241 016,35
30.09.20241 049,59
31.10.20241 136,30
30.11.20241 040,40
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024