MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Největší česká automobilka Škoda Auto dosáhla v prvním čtvrtletí pozitivního výsledku hospodaření, a to i přes pokračující celosvětovou hospodářskou krizi. Provozní výsledek činil zhruba 28 milionů eur, uvedla mladoboleslavská automobilka ve středu.
Za období od ledna do března 2009 dodala Škoda zákazníkům celkem 143 079 vozů. V meziročním srovnání to znamenalo propad o 17,5 procenta. Světový automobilový trh ovšem ve stejném období klesl o 20,7 procenta.
Objem došlých objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 procent nad úrovní roku 2008. „Zvláště je v této souvislosti třeba vyzdvihnout německý, rakouský, český, slovenský a polský trh. Také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku,“ uvedla automobilka ve své zprávě.
„První čtvrtletí roku 2009 bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
K hospodářskému výsledku koncernu (237,2 EUR, -2,45%) přispěla skupina Škoda Auto v prvním čtvrtletí 2009 celkově provozním výsledkem 28,2 milionu eur. V lokální závěrce dosáhl provozní výsledek skupiny hodnoty 787,4 milionu Kč. Výsledek tak byl výrazně pod loňskou úrovní.