Londýn (ČTK) - Pivovarnický gigant (1234 GBp, -0,40%) zhoršil plány pro zvyšování prodeje v Evropě. Firmu k tomu vedl hospodářský útlum a značná vyzrálost místních trhů s pivem, jako jsou Česká republika a Polsko. Podnik to uvedl v dnešním prohlášení. Součástí skupiny je největší český producent a vývozce piva Plzeňský Prazdroj.
Společnost snížila cíl pro růst objemu prodeje ve středně dlouhém období na dvě až čtyři procenta ročně z původně plánovaných čtyř až šesti procent ročně. Ponechala však beze změny své cíle pro tržby a marže, napsala agentura Reuters.
"Odráží to zpomalení ekonomik a vyzrálost většiny našich trhů," uvedl ředitel evropské divize Alan Clark. Evropa se na celkových ziscích podniku podílí 22 procenty. je jedničkou v České republice, na Slovensku a v Polsku a působí rovněž v dalších evropských zemích.
Clark očekává, že prodej firmy v Evropě bude v tomto finančním roce končícím v březnu stagnovat. Celková poptávka na trhu však podle něj klesne, takže zvýší svůj tržní podíl. V dalším roce pak Clark počítá s růstem prodeje v souladu s nově stanoveným cílem.
Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Na Slovensku kontroluje pivovary Šariš a Topvar.