, druhá největší pivovarnická firma na světě, dnes oznámila propad tržeb za první polovinu fiskálního roku v důsledku zhoršení na trzích od Evropy až po Jižní Afriku. Celkové tržby klesly za šest měsíců do září (po vyloučení akvizic) o 1 %, přitom medián odhadů analytiků oslovených v průzkumu agentury Bloomberg předpovídal, že se objem tržeb nezmění.
Na rozdíl od svých konkurentů, jako je , či Carlsberg, předešel výraznějším ztrátám díky své přítomnosti na více odolných trzích v Africe a Asii, kde objemy tržeb vzrostly o 3 respektive 9 %.
Nejslabším regionem byla pro společnost Evropa, kde došlo k poklesu tržeb o 6 %. Mezi slabší oblasti východní Evropy patřily Rumunsko, Rusko, ale i Česká republika. V tomto regionu klesly tržby o 12 %, jelikož se konzumenti „zlatavého moku“ přesunuli k levnějším značkám na trhu, uvádí společnost.
V Jihoafrické republice klesl objem tržeb o 3 % a došlo též k poklesu tržního podílu společnosti. V latinské Americe potom zaznamenal během čtvrtletí pokles tržeb o 1 %, především kvůli 2% poklesu, který postihl jeho kolumbijskou divizi.
„Evropa je pro a celé odvětví celkově velmi obtížným regionem, nejhorším je však situace v Jihoafrické republice,“ uvedl, v rozhovoru pro agenturu Bloomberg Simon Hales, analytik společnosti Evolution securities. „SAB má v oblasti piva stále nejlepší globální pozici,“ což je důvodem, proč jsou celkové objemy tržeb meziročně „jen o málo slabší,“ dodává Hales, který hodnotí akcie společnosti investičním doporučení „prodat.“
SABMiller vlastní mimo jiné značky Miller Lite, Peroni, Castle, Pilsner Urquell a Grolsch. Společnost dodala, že její finanční výkon je v souladu s jejím očekáváním a příjmy podpořil růst cen. Bližší údaje však neposkytla.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)