Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV: Tržby z reklamy se nelepší, oživení snad ve druhé polovině roku

CETV: Tržby z reklamy se nelepší, oživení snad ve druhé polovině roku

19.1.2010 11:19
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Text je rozšířen o upřesnění CETV: Mediální společnost Central European Media Enterprises (CETV) dnes dle WSJ uvedla, že v rámci posledního čtvrtletí roku nezaznamenala oživení tržeb z reklamy. Jako růstové období označuje až druhou polovinu roku 2010. „Pozitivní obrat vzhůru jsme ve čtvrtém čtvrtletí nezaznamenali,“ uvedla víceprezidentka CETV pro komunikaci Romana Tomášová. „Oživení očekáváme v průběhu roku 2010 s tím, že růst je více pravděpodobný až ve druhé polovině roku 2010,“ uvedla. Toto vyjádření bylo později (Bloomberg 16:59) rozšířeno následovně: "CETV nezaznamenala oživení tržeb z reklamy tak, jako konkurenti v západní Evropě, avšak vývoj ve čtvrtém čtvrtletí roku byl v souladu s očekáváními firmy," uvedla Tomášová.

Kontrakty CETV pro rok 2010 jsou podle Tomášové stále v jednání s tím, že v České republice se očekává jejich uzavření v průběhu několika měsíců. Tomášová upozornila na standardní průběh, kdy firmy nejprve kompletují jejich reklamní kampaně na hlavních trzích v západní Evropě a teprve následně v průběhu roku rozdělují zbývající volné prostředky do kampaní v rámci střední a východní Evropy.

Tomášová se za CETV odmítla vyjádřit k naplnění výhledu na hospodaření celého roku 2009. Firma předpověděla celoroční EBITDA v rozmezí 60 až 70 milionů dolarů. CETV, která je kótována na americkém Nasdaqu a v Praze a je vlastněna z 31 % společností Time Warner, zveřejní své hospodářské výsledky za celý rok 2009 dne 24. února.

Za třetí čtvrtletí roku 2009 CETV vykázala provozní ztrátu 14,4 milionu dolarů. Byla hlubší, než konsensuální odhad na úrovni -12 mil. USD. Ve 3Q08 firma dosahovala kladného EBITDA 30,6 mil. USD. Tržby společnosti klesly ve třetím čtvrtletí 2009 v meziročním porovnání o 33 procent na 134,5 milionu dolarů. Konsensus očekával 133,8 mil. USD, ve 3Q08 tržby dosahovaly 201 milionů dolarů (více zde). Necelé dva týdny před zveřejněním výsledků za 3Q09 firma vydala „profit warning“ upozorňující na meziroční pokles reklamních výdajů o 30 procent a poskytla výhled na celoroční EBITDA. Zveřejnila také odhady pro růst trhů v roce 2010 v jednotlivých segmentech. U TV reklamy čeká CME v ČR růst v roce 2010 o 6 %, na internetu pak o 15 % (více čtěte zde).

Televize Nova v listopadu informovala o snížení základní ceny reklamy pro rok 2010 v reakci na pokles inzertního trhu. Proti roku 2009, kdy stál na Nově zásah jednoho procenta cílové skupiny diváků (tzv. CPP - Cost per Point) 29.600 korun, má letos stát 22.500 korun (více zde).

(Zdroj: Bloomberg, WSJ, CETV, čtk)


Váš názor
  • nevím
    19.1.2010 22:10

    jak kdo, ale když to tady čtu, tak si myslím, že Cetka je pořád jedna z podhodnocených akcií na Pražské burze(((
    ZUZKA
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data