Federální rezervní systém v poledne amerického času pověsí na svůj web jména příjemců finanční pomoci, nouzově poskytnuté v průběhu finanční krize. Vyhoví tak požadavkům amerického Kongresu a v červenci schválené legislativě finanční reformy i s novými mantinely pomoci (známé jako Dodd-Frank act). Informace Fedu bude obsahovat šest úvěrových programů, měnové swapy mezi Fedem a dalšími centrálními bankami, nákupy sekundárních hypotečních cenných papírů (MBS) i dokumenty týkající se záchrany Bear Stearns či . Krok má mimo jiné ulevit politickému tlaku na Fed ze strany republikánů, kteří ostře napadají rozhodnutí z 3. listopadu o dalších nákupech dluhopisů v rozsahu 600 mld. USD (s reinvesticemi až 950 mld. USD) a Bernankeho obviňují z riskování akcelerace inflace a vyprovokování dalších bublin na aktivech.
Data mají být zveřejněna na žádost Kongresu a týkat se zejména rozkrytí programu TARP s rozsahem 700 miliard dolarů. Detailně ukázat mají pomoc poskytnutou bankovnímu sektoru v čele s , ale i například . Fed vystoupil ze své tradiční role věřitele poslední instance po pádu Lehman Brothers 15. září 2008 a využil část Federal Reserve Act, která mu umožnila podpořit i nebankovní instituce za „neobvyklých a naléhavých okolností“. Pomoc Fedu se tak mohla dostat k americkým firmám, které potřebovaly emitovat korporátní dluhopisy či k money manažerům, plánujícím investice do spotřebitelského segmentu (spotřebitelské úvěry, leasing aut atd.). Zveřejnění se má týkat období od 1. ledna roku 2007 do 21. července 2010. Od tohoto data Dodd-Frank reforma, kterou podepsal prezident Obama, omezuje možnosti Fedu na programy s „širokou způsobilostí“, škrtí tedy jeho pravomoc podpořit konkrétní nebankovní instituce.
Šéf Fedu Ben Bernanke ve včerejším projevu znovu odmítl kritiku kroků centrální banky a QE2 obhajoval zejména rizikem dlouhodobé nezaměstnanosti. „Tato úroveň nezaměstnanosti je spojena s velmi tvrdými dopady na ekonomiku a sociální náklady. Nová pracovní místa jsou absolutní prioritou,“ uvedl Bernanke. To je podle něho také hlavní důvod, proč Fed přikročil ke QE2. „Varující je podíl lidí, kteří jsou nezaměstnaní déle jak půl roku a s každým dnem klesá jejich šance návratu na pracovní trh kvůli ztrátě kvalifikace a znalostí,“ uvedl mimo jiné Bernanke. Kromě vnější kritiky QE2 se střet názorů odehrává i v rámci samotného Fedu. Šéf Fedu v Minneapolis Kocherlakota uvedl, že krok byl nezbytný kvůli zpomalení hospodářského růstu americké ekonomiky a příliš nízké inflaci při příliš vysoké nezaměstnanosti. Zarytým odpůrcem je naopak šéf Fedu v Richmondu Lacker. „Dopustili jsme nesmírné zvýšení měnové báze a velká část trhu se obává hrozby hyperinflace,“ uvedl. „Trh ovládá nadměrná reakce až hysterie,“ dodal.
Před dopady odebírané fiskální části stimulace americké ekonomiky federální vládou na samotné hospodaření jednotlivých států americké unie varuje nová zpráva, kterou vydala Národní asociace správců rozpočtů (NGA a NASB). Zpráva varuje před rostoucím napětím na úrovni jednotlivých států USA, které po odeznění federální podpory budou muset v příštích letech výrazně zvýšit financování ze svých rozpočtů z úrovně 43 miliard dolarů plánované po letošní fiskální rok do června 2011. Před schválením federální legislativy podpory ekonomiky se na nákladech jednotlivých států federální vláda podílela zhruba 25 %, po jejím schválení podíl narostl na zhruba 35 %. „Podpora selhala v řešení nezaměstnanosti, avšak pomohla státům odvrátit drakonické škrty ve zdravotnictví a vzdělávání,“ uvádí zpráva. Původní rozpočty států počítaly s průměrným růstem výdajů o 5,3 %, v polovině došlo u 35 k omezení výdajů na základní a střední školství, u 32 na univerzity. Přestože své fiskální výhledy neposkytly všechny americké státy, 23 z nich počítá i ve fiskálním roce 2012 s kumulovaným schodkem svého hospodaření v rozsahu 40,5 miliardy dolarů.
(Zdroj: Bloomberg, AP, CNBC, MarketWatch)